Mijn cap was 'opeens' kapot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Irmy

Mijn cap was 'opeens' kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:01

Hallo,

Wat me gisteren gebeurde vond ik toch wel erg vreemd. Ik ben nog nooit van een paard gevallen en heb mijn cap nu al best lang. Er was niks mis mee dus zag ik geen reden om een nieuwe te kopen. Ik heb hem nu 3 jaar.

Ik legde mijn cap (zachtjes!) op de grond, en ik heb er nooit mee gegooid of raar mee gedaan. En toen ging opeens de bovenkant er helemaal af.
De lijm is losgelaten. Ik vind het wel raar, het was trouwens een Casco cap. http://www.ruitersportgierman.nl/Medias/Webshop1/181951_a.jpg
Toch ben ik benieuwd wat er gebeurd zou zijn als ik was gevallen... Hebben meerdere mensen dit gehad?

Foto's
Dit is eraf:
Afbeelding
En dit is er nog van over:
Afbeelding
Zo hoort de cap te zijn: ziet er een beetje stoffig uit hier
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Irmy op 29-05-11 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:03

Wat bedoel je precies met de bovenkant eraf? Bedoel je die dop?

Irmy

Re: Mijn cap was 'opeens' kapot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:03

Nee alles, ik kan wel een foto maken. Met een hele plastic laag erbij.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:04

Heb dit zelf niet gehad maar wel eens bij een stalgenootje gezien! Daar vloog ook opeens de bovenkant eraf!

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:04

Graag :) Ik kan me er namelijk helemaal niets bij voorstellen. Is je cap wel eens hard gevallen? (zonder dat 'ie op je hoofd zat bedoel ik :D )

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:09

_Dune_ schreef:
Graag :) Ik kan me er namelijk helemaal niets bij voorstellen. Is je cap wel eens hard gevallen? (zonder dat 'ie op je hoofd zat bedoel ik :D )

Nee nooit... Ik ben er altijd heel zuinig mee geweest en hij zat ook in een tas na gebruik.
Foto's staan er inmiddels bij!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:10

Ohh das gewoon het omhulsel, da's puur voor de sier. Even lijmen en je kunt weer. ;)
(Hoewel het veiliger en verstandiger zou zijn een nieuwe te kopen.)

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:11

vreemd, ik heb die cap ook, hier kun je niet echt mee rijden... Heeft niet iemand anders hem laten vallen?

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 20:11

Ik ben ook van plan een nieuwe te kopen. :)
Nee, alleen ik heb hem gebruikt.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:13

Dat heb ik vroeger al eens gezien bij een stalgenoot, gebeurde bij haar ook weleens onder het rijden.
Was ook een casco cap.

harmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:13

Heb ik ook gehad met een Casco cap!
Ik heb 'm maar weg gegooid en een ander merk gekocht. Maar even bovenkant er weer op lijmen kan ook.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:24

Jeetje, wat vreemd zeg! Vooral dat meer mensen dit hebben gehad. Ook al heb je de cap al 3 jaar, misschien toch eens terug gaan naar de winkel? Of een mailtje wagen aan Casco? Waarschijnlijk krijg je geen nieuwe cap, maar wie weet iets van een tegemoetkoming.

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:30

Met dat lijmen moet je wel voorzichtig zijn. Sommige lijmen kunnen nl. de schuimlaag aantasten en dan heb je in ieder geval geen veilige cap meer. Ik denk zelf dat een nieuwe kopen het meest praktische en ook het veiligste is. Een cap moet gewoon goed zijn anders heeft hij helemaal geen zin.

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 00:03

Ohh!
Dat kan eigenlijk best gevaarlijk zijn! Stel je voor dat het gebeurde tijdens het rijden?
Kan je paard nog van schrikken ook!
Ik zou indd een mailtje sturen naar casco

xDirkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 07:14

Ziet er goed uit haha. Nee dit is toch ook niet helemaal de bedoeling geloof ik. Ik zou ook een nieuwe kopen, maar zie dat je dat al van plan bent.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:02

De lijmlaag kan na verloop van tijd verweren door invloeden van buitenaf. Bedenk maar eens: Je cap wordt vochtig van binnen (zweet, is nog wat zuur ook), blijft droog van buiten, hij regent een keer nat, droogt weer op, etc etc. Door de luchtgaatjes kan ie heel snel vochtig worden.
Waarschijnlijk is ie óf niet goed genoeg verlijmd, of de lijmlaag is door vochtig worden/weer opdrogen aangetast. Net als bijv. Ductape, na verloop van tijd (jaren), kun je dat ook zomaar ergens aftrekken, en de lijm 'valt' er dan stoffig tussenuit. De tape is dan helemaal verweerd.

Op zich zou je cap wel langer dan 3 jaar mee moeten gaan, maar dit kan bij een verlijmde cap altijd wel gebeuren, gevalletje: pech!
Zelf lijmen is niet aan te raden, sommige kunststoffen of de schuimvulling kunnen niet tegen alle soorte lijm. Een nieuwe kopen is de veiligste oplossing.

Je kan natuurlijk altijd naar Casco mailen, wie weet wat ze er aan doen.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 13:45

brr lekker veilig......snel een ander kopen en niet proberen te maken

Twitchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 11:28

dit is wel heel bizar inderdaad. Ik zou ze mailen, en een ander merk kopen, zoals anderen ook al hebben geadviseerd. Dit is gewoon echt niet veilig

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:49

Wat gek dat hij zomaar kapot gaat.. :?
Mischien kan je terug naar de winkel gaan of een mailtje naar het merk sturen? :D

AppelQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:51

Ik denk dat de lijm gewoon uitgedroogd was :)
ik zou hem opnieuw plakken als ik jou was, gewoon met secondelijm of een beetje kit als je dat hebt liggen

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:52

Ik had die cap ook, en na een jaar of 5 (ofzo, best lang) gebeurde dat ook. Bij mij was ook de lijm losgelaten en dat 'plakband' aan het randje. Hij was verder nog heel, alleen de dat kapje er af. Gewoon weer vastgezet en klaar :)

Ik nu al een tijdje een andere kap :) (zo een die je niet kan verstellen)
Laatst bijgewerkt door shetties op 01-06-11 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:52

Ik dacht al meteen : Casco.

Rotdingen... weg ermee... van de markt...

Wat een ondingen zeg! Kunnen niets hebben. Slaan van je hoofd af bij een goeie klap.
Ze zitten op je hoofd ipv eromheen...

Je kunt beter n wat betere cap kopen om je eigen hoofd te beschermen.
Ik zweer bij HH.
Casco komt niet meer op mijn hoofd :n :n

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:56

Dat is precies de reden waarom ze bij ons op de manege verboden zijn, er is altijd wat met die dingen. Heeft al iemand z'n neus gebroken omdat de cap niet op zijn plek bleef zitten bij een val. Nu wil ik niet zeggen dat het met een andere cap niet kan gebeuren, maar was steeds wel wat met de Casco caps.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 15:58

Hier ook hetzelfde verhaal meegemaakt. Bij een meisje op de manege vloog een paar jaar geleden ook tijdens het springen ineens de bovenkant van haar Casco-cap eraf.
Laatst toen ik in een ruitersportzaak was, was er ook iemand op zoek naar een nieuwe cap. Die was ook helemaal klaar met Casco.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 16:01

DJB schreef:
Dat is precies de reden waarom ze bij ons op de manege verboden zijn, er is altijd wat met die dingen. Heeft al iemand z'n neus gebroken omdat de cap niet op zijn plek bleef zitten bij een val. Nu wil ik niet zeggen dat het met een andere cap niet kan gebeuren, maar was steeds wel wat met de Casco caps.

Dat komt denk ik ook deels doordat diegene hem dan niet goed strak heeft 'aangedraaid'
Want dat heb je ook met een gewone cap die te los zit (wat je al zegt).

Maar casco is idd niet heel erg favoriet hier. Maar ik denk dat je dat zowiezo hebt met van die verstelbare en redelijk goedkoper caps.