Trailerprobleem HELP

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_Marijn

Trailerprobleem HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 19:39

hallo allemaal,

ik ben echt compleet tot einde raad... Ik heb hard getraind om op wedstrijd te gaan en nu heb ik eindelijk mijn startkaart. maar ze WEIGERT de trailer op te gaan. Ze heeft dit vaak zat gedaan omdat ze bij de vorige eigenaar genoeg wedstrijden gelopen heeft.
Ik heb echt alles geprobeerd, een longeerlijn er achterlangs, 100x heen en weer lopen en dan de trailer op proberen te lopen, slobber, zetjes, trailer met eten in de paddock gezet, noem het maar op...

Ik hoop dat jullie nog goede tips hebben, mijn hoop raakt op en ik wil heel graag dit zomerseizoen wedstrijden kunnen rijden.

PS. De zoekfunctie heb ik ook al compleet uitgeplozen, dus dat er al veel topics over zijn weet ik. maar ik hoop dat er iemand is die de gouden tip heeft...

anyw1

Re: Trailerprobleem HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:23

Hoi,
misschien heb je hier toch hulp bij nodig als je al zoveel geprobeerd hebt. Er zijn er zat te vinden op internet die je kunnen helpen. Om er een paar te noemen;
2 moons
annemarie van der toorn
emiel voest

Succes!

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:25

balingehof.nl

orsini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 23:31

Kijk eens op mijn site: www.equi-unity.nl ik kom ook op lokatie en geef cursussen en clinics trailerladen!

montyjansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:08

waar licht de Molenhoek, ik probeer ook wel die problemen op te lossen maar wil niet al te ver/lang rijzen. :(:)

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 15:54

Mijn paard staat in Malden, dat ligt onder Nijmegen net boven Limburg.

Deze week komt er iemand die ervaring heeft met paarden die moeilijk de trailer op gaan. Als het daarbij niet lukt ga ik een van jullie tips gebruiken. bedankt ;)

snippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:00

Goed dat je hulp hebt ingeschakeld!

qsshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:55

mocht je er niet uitkomen dan kan ik je helpen.
Ik heb een africhtingsstal en veel ervaring met trailerlaadproblemen.
Voor meer info als je het nodig hebt moet je me maar een pb sturen. iig succes!

Ziertje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:56

Blijft ze gewoon stil staan of gaat ze in protest?
Goed dat je er hulp bij vraagt, kan het balingehof ook wel echt aanraden. Hele kundige mensen :)

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 23:02

Ziertje_ schreef:
Blijft ze gewoon stil staan of gaat ze in protest?
Goed dat je er hulp bij vraagt, kan het balingehof ook wel echt aanraden. Hele kundige mensen :)

Ze blijft gewoon staan, en ze lijkt er helemaal niet bang voor ofzo. Maar bedankt voor je tip! Er zijn veel mensen geweest die via dit topic of pb hulp aangeboden hebben, maar ik zie door de bomen het bos niet meer :')

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:11

ik heb de gouden tip: clickertraining en GEEN dwang :)

juultiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 23:19

ik heb een paard gezien die echt niet durfde en annemarie van der toorn kreeg het binnen een half uur voor elkaar om dat paard er steeds weer in te krijgen zonder druk ,slaan ect
het was echt leerzaam om te zien
zo liep ze niet direct naar de trailer maar ging ze zig zag er heen en dan steeds een stukje verder en dan weer terug
druk er op druk er af
en de beloning was dat het paard terug naar zijn plek mocht en niet gelijk een spannende rit er achter aan kreeg

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:34

Pb Cissy op Bokt eens, ze heeft mij en al meerdere bokkers geholpen met laden!!!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 08:37

QSS horses kan ik je echt aanraden. Daar steek je zelf ook nog een hoop van op, en dat gaat met een en al geduld en begrip!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:59

Ik denk dat je niet moet beginnen met meteen de trailer op.

Ook al heeft het paard het eerder gedaan, hoe makkelijk/snel iets gaat heeft vooral met de hoeveelheid vertrouwen in jou te maken.

Vraag dus gewoon eerst of hij er een voetje op wilt zetten. Of als dat nog niet lukt, vraag dan of hij hem wil onderzoeken. Laat hem af en toe ook gewoon even weggaan bij de trailer.

Het is stappenwerk, niet verwachten dat je alle stappen in één keer kent;)

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:03

Ik kan je Petra van 2 moons aanbevelen.. :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:01

Ik heb tot nu toe ook niets anders dan goed gehoord over Petra (2moons). Dus beslist het kijkje waard!

annesterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:40

Probeer de trailer in een kale wei te zetten. En leg daar hooi in dan moet hij er wel inlopen om te eten

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:45

Als dit het paard is uit je profiel dan heeft ze gezien haar wedstrijdervaring al heel wat keren op de trailer gestaan, het is dus hoogstwaarschijnlijk een leiderschapsprobleem oftewel wat ik noem 'een dikke vinger paard'. Daar heb je echt hulp bij nodig want jij moet leren met dat gedrag om te gaan en om te buigen naar respect van je paard. Het is echt wel te leren hoor. Voor meer info kijk op mijn site in onderschrift.

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:48

misschien kun je ene keer een 2paards trailer proberen met een andere er bij in.
als je een 2 paards hebt kun je het tussenschot er uithalen dat het een 1,5 paards lijkt.
(mijne vond het tussenschot wat eng de eerste keer)

jasminflash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:49

heeft het jou paard een ander paard of zoiets waar die goed mee op kan schieten?
en wat gebeurt er als je die er eerst in zet en dan jou paard?
want vaak willen ze dan ook wel mee..
en idd in stapjes doen en veel belonen ook al heeft hij nog maar 1 stapje op de klep gezet...

Succes er mee ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:19

tips van ander paard erbijzetten is wel ok als je een angstig paard hebt wat het allemaal nog moet leren, maar dat is bij dit paard niet zo van toepassing, die heeft al zo vaak in de trailer gestaan dat ie heus wel weet hoe het werkt.

Petra van 2Moons is zeker een aanrader, maar je moet eerst de theorieavond volgen voordat ze bij je langs komt, op zich niks mis mee maar dat kost dus even wat tijd want Petra is razenddruk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 23:18

Roos_Marijn schreef:
Deze week komt er iemand die ervaring heeft met paarden die moeilijk de trailer op gaan. Als het daarbij niet lukt ga ik een van jullie tips gebruiken. bedankt ;)

los van onze PB's, is dit nog gelukt?

Roos_Marijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 16:33

nee, iemand anders zou een afspraak maken met haar (kennis van stalgenoot) maar dat duurt allemaal veel langer dan gehoopt. Daar ga ik niet meer op wachten ;)