Mijn paard verveelt zich.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tamada

Mijn paard verveelt zich.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 15:51

Ja mijn paar verveelt zich. :(:)
Wie weet wat ik hier tegen moet doen, ze verveelt zich in de wei.

Kusjes Noel. *\o/* <3
Hoefjes Tamada. /3 <3

MarithaST

Re: Mijn paard verveelt zich.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:57

Haai ik weet wel wat hank een likit op afso .
Legt een loly bal neer . Ogf je heb ook van die soort balle waar je voer biks ofso in kan doen en dan is hij wel ff bezig voordat hij het op kan ete istie wel ff zoet mee hwr ;)

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:08

Staat je paard wel met andere paarden? :P
en inderdaad, een liksteen of bal (met evt biks erin) neerleggen, dan heeft hij wat te doen ;)

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:29

WWW -> OPG

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:55

Lekker bij vriendjes zetten en heel de dag hooi, helpt dat niet?

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:56

Waaraan zie je dat ie zich verveeld? :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:15

Wonderlijk hoeveel topics er de laatste paar dagen gestart worden met "mijn paard verveelt zich". Een paard verveelt zich niet door de hele dag op het land te staan, maar kan wel het contact met soortgenoten missen. Zolang je een weidemaatje hebt, hoef je je nergens zorgen om te maken. Speelgoed e.d. zijn alleen maar tijdelijke oplossingen voor de eigenaar zelf (om het eigen schuldgevoel te sussen), maar een paard help je pas echt met een soortgenootje. ;)

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:31

Zoals hierboven, haar een maatje geven als ze die niet heeft...
Als ze kan grazen denk ik niet dat ze zich verveeld.
Of een paar speeltjes geven (jollybal, liksteen, een ton,... in ieder geval iets waaraan ze zich niet kan bezeren)

Waaraan zie je dan dat ze zich verveeld? Wat doet ze?

Mijn paard staat niet graag op het land, zeker nu niet (ze heeft zomerexeem) en wil dus niet buiten, ookal heeft ze haar exeemdeken aan. Ze springt gewoon over de omheining (die 1m50 hoog is)
Een vriendje helpt ook niet altijd, want ze is soms erg bang voor andere paarden, waardoor ze ook uit paniek over de omheining springt... Heel erg vervelend. Ze vertrouwde maar een aantal paarden waarvan er nu nog 1 overblijft (andere zijn verhuisd of verkocht) en in juli gaat ook dit paard weg... Dus weet ik niet wat ik dan moet doen. Nu oefen ik met haar alleen op het land zetten, maar na 20min is ze het zat en dan moet ik haar eraf halen nog voor ze zichzelf bevrijd...

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:35

Heeft je paard een soortgenootje?

Staat er wel gras in de wei?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:42

Er moet wat gras te knabbelen zijn en een soortgenoot, want stilstaan met de ogen half dicht, lui in een hoekje is niet vervelen maar lekker slapen. Denk er ook aan dat paarden geen dag-nacht ritme hebben zoals velen wel denken. Paarden slapen niet 's nachts van 11 tot 7 ofzo, maar over de hele dag en nacht door kleine stukjes, nooit veel langer dan 30 minuten. Daarnaast word er tijdens warm weer ook héél veel gesoest, mijn paard staat altijd op het land en zit vaak genoeg lekker te soezen met zijn kin op een paaltje.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:55

Ik heb dit ook gehad, paard kwam uit de opfok, heeft toen eerst op stal gestaan en kwam elke dag wel even in de bak los maar geen uren. ;(

Had hem toen een week terug op de wei gezet, tussen 2 andere paarden in waar die gewoon mee kon neuzen. Zat wel een draadje tussen maar neuzen en kriebelen kon prima. Gras, en werd hooi bijgevoerd. Echter maakte die dus doodleuk de draden kapot? (Staat gewoon stroom op, maar nee dat houd hem dus niet tegen?). Is die toen eerst in een ander stuk gezet wat wat meer draad (meerdere draden boven elkaar zegma) erom heen had, maar hier stond dan geen gras. Plus dit was aan het eind, dus aan 1 kant maar een paardje waar die wat mee kon neuzen / kriebelen. Hier had die ook snel het draad kapot, toen werd er maar een draad 1,5m vanaf de zijkanten gespannen zodat die niet eens meer kon neuzen? Dit vond ik nou helemaal niet geschikt, zo sluit je hem alleen maar meer af ik heb toen gevraagd of die niet met het opdringerige shetlander hengstje (beestje staat altijd luid te hinneken en constant langs het draad te 'zeuren' als je er bent..) waar die eerst naast stond niet mee samen kon lopen. Hadden ze immers beide een 'speel'maatje (die van mij is 3jr, dat shetlandertje is volgens mij ook nog niet zo heel oud) en ik zie ze nu regelmatig lekker donderjagen met elkaar. Maar ook gewoon even kroelen (of schuren, toch wel handig zo'n maatje waar je lekker tegen kan schuren :') ), of gewoon lekker doezelen of grazen. :) En voor mij het belangrijkste, hij blijft weer netjes van de draden af! *\o/*

Ik zou dus vooral als er problemen zijn met paarden die zich 'vervelen' in de wei kijken of je ze niet samen kan zetten met een maatje, bij het ene paard is het niks geen probleem om alleen te staan (althans die laat het niet merken), en het andere paard word dan gewoon echt lastig op de wei. Maar hoe dan ook ik blijf toch altijd van mening dat paarden minstens met z'n 2'en moeten lopen. Het zijn en blijven toch kuddedieren! ;)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 13:07

Waarop basseer jij het op dat je paardje zich verveeld?
Staat hij alleen of met meer?

Hier staan ze 24/7 lekker op de weide. Maar ook hier staan ze soms lekker doelloos met z'n alle in de hoek. Maar niet omdat ze zich vervelen hoor, maar gewoon lekker te suffen