zadelkast in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

veerkee

zadelkast in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 11:54

hallo,
Wij gaan morgen onze trailer kopen, dit is een tweedehands 1.5 paards trailer.
nu willen we graag een zadelkamer in de voorpunt van de trailer, zouden we daar een losse zadelkast in kunnen zetten ?
gaat dat qua afmetingen met de punt en de kast?
iemand ervaring mee?

dan nog een tweede vraag het is een redelijk brede 1.5 paards trailer en ik zet er een c -pony in , kun je er dan nog een schot in laten zetten om e.v.t. een tweede pony erlangs te zetten of de zadel kast aan de andere kant van het schot te zetten?
iemand ervaringen mee?
wat zijn de kosten?

hopelijk kunnen jullie me helpen ...
groetjes Vera

friesiszwart

Re: zadelkast in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:25

een 1,5 paards trailer is geschikt voor een paard of paard met veulen. Gezien het gewicht van twee paarden (als dat past) en wellicht een zadelkast komt de trailer boven het laadgewicht uit.

PinkyPie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:14

Eh, TS, het lijkt me niet verstandig een losse zadelkast in een trailer te zetten. Dan kun je beter op zoek gaan naar een 1,5 paards met zadelkamer. Kost misschien wat meer zoektijd (ze zijn niet zo makkelijk te vinden, maar ze zijn er wel). Ik heb 2 maanden geleden een 1,5 paards trailer met aparte zadelkamer gekocht van Weijer. Ik heb een flinke KWPN-er (1.72m) erin staan en dat past precies. Ik zou niet teveel gaan "rommelen" met losse kasten of een 2e paard, dan kun je beter een 2p kopen lijkt mij... (als je auto dat mag trekken)

Succes

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:28

Qua afmeting zou je moeten meten, niet iedere trailer heeft dezelfde afmetingen evenals iedere paardenkast. Zelf zou ik er niet zo snel een losse kast in zetten, omdat je hem dan wel heel goed vast moest hebben zitten en dan zit je nog met het probleem dat hij er nooit helemaal netjes in past, je hebt altijd losse ruimtes over waar zijn paard met zijn been in kan komen. Dan zou ik kijken voor een trailer met zadelkamer erin. Verder gaat het denk ik niet passen een c pony en nog een pony. Twee shetten zou nog wel kunnen, maar dan moeten ze niet heel groot zijn.

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 21:30

zijn er nog mensen met een toevoeging? :P

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 21:53

Wat voor trailer? Toegestane maasa van die trailer? Kogeldruk trailer en auto?

Ik heb meerdermalen twee dikke IJsco's in een 1,5-paards gepropt. Gaf geen probleem. MAAR (!!): Ik had daar een dikke Land Rover Discovery voor staan EN ik wist dat de trailer technisch 2400kg aan kon, ongeacht wat er op het papier stond!
Losse zadelkasten gaan in een gemiddelde 1,5-paards niet passen; er is domweg te weinig plaats in het voorstukje.

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 22:02

ikke schreef:

Ik heb meerdermalen twee dikke IJsco's in een 1,5-paards gepropt. Gaf geen probleem. MAAR (!!): Ik had daar een dikke Land Rover Discovery voor staan EN ik wist dat de trailer technisch 2400kg aan kon, ongeacht wat er op het papier stond!
Losse zadelkasten gaan in een gemiddelde 1,5-paards niet passen; er is domweg te weinig plaats in het voorstukje.

ja, gewicht weet ik niet percies ik weet wel dat de voorste punt 60 cm breed is

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:07

Ik heb mijn handige opa lief aangekeken en er zelf een kast ingebouwd, is dat niet een idee voor je?

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 22:12

ja , misschien wel maar mijn ouders zijn niet zo handig .... |(
het liefst zou ik denk ik zo een losse erin zetten aleen nog een goede vinden en een die past!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:14

veerkee schreef:
ikke schreef:

ja, gewicht weet ik niet percies ik weet wel dat de voorste punt 60 cm breed is

Weet je wel zeker dat het een 1,5 is?? Mijn tweepaards heeft ook een beedte van 60cm en dat is flink. Ik ken eigenlijk maar een trailer die dat heeft en dat is een Westfalia Saturnus.

Of bedoel je msschien de afstand tussen de voorkant en de borststang?

veerkee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 08:10

Nee, ik weet Zeker dat ie anderhalf is maar ook zeker dat het zestig centimeter is,,,
En ik heb nochtans een doodgewone hotra Eduard otello callant.
Mmm... Ga nog 's grondig opzoek....