rits uit laars laten halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

2005

rits uit laars laten halen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 14:18

Ik heb een wat aparte vraag :D .
Veel mensen willen een rits in hun laarzen laten zetten, maar ik wil hem er eigenlijk uithalen. Kan dat eigenlijk wel? En hoeveel cm zou de omvang dan weer smaller worden (dat is namelijk de bedoeling)? Het hoeft niet perfect mooi te worden, maar anders worden de laarzen weggegooid. Als de omvang smaller kan, dan heb ik een paar tijdelijke trainingslaarzen.
Iemand hier ervaring mee, of ben ik de enige met dit idee :P.

Edit
De rits zit schuinvoor.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:23

Het doel is dus het smaller maken van de laars? Dan zou ik de rits erin laten zitten, maar wel een stuk leer eruit halen zodat de schacht smaller wordt. En dan kan je waarschijnlijk zelf ook nog aangeven hoeveel smaller je hem wilt hebben.
Ik denk dat het erg lastig wordt om iets fatsoenlijks te fabriceren waarbij de rits komt te vervallen.

Iepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:25

Als het al kan, dan moet je heel erg rekening houden met de enkel en wreef van je laars. Veel laarzen zonder rits zijn op die plek ruimer, omdat je er anders niet met je voet in komt. Laarzen met rits zijn dus vaak bij de enkel smaller.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:25

Ik zou zeggen ga naar een goede schoenmaker en vraag om advies :)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 14:26

Falona schreef:
Het doel is dus het smaller maken van de laars? Dan zou ik de rits erin laten zitten, maar wel een stuk leer eruit halen zodat de schacht smaller wordt. En dan kan je waarschijnlijk zelf ook nog aangeven hoeveel smaller je hem wilt hebben.

Dit ga ik deze week ook laten doen bij een schoenmaker. Denk dat dat een stuk mooier wordt dan de rits eruit laten halen en het leer weer aan elkaar laten stikken.