paard onrustig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maren_Prins

paard onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 12:08

Hoi bokkers,

Ik ga over een uurtje op concours, alleen nu staat mijn paardje gewassen met de kalkoenen erin op stal.
We hebben namelijk rubberen matten en in de trailer ook, dan hoeven we dat daar niet meer te doen.
Ze staat naast nog een wedstrijd paard, maar ze is zo druk. Ze heeft ook voldoende hooi.
Ik kan haar niet naar buiten doen, want dan wordt ze vies. Ze draait de hele tijd en begint nu ook te stijgeren en te slaan (met kalkoenen in :( )
Hebben jullie een goede tip? Ik heb niet een bal ofz, die ik kan ophangen voor afleiding.

:o

Joceline

Re: paard onrustig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 12:17

Ze voelt en ruikt jouw spanning en weet precies wat er te wachten staat. Ik zou haar lekker een op een borstelen in de stal zodat ze wat rustiger wordt en zich niet alleen voelt, of met haar buiten wandelen. Mijn merrie werd ook altijd erg onrustig, maar vooral als ze alleen in de stal stond. Deze methoden hielpen bij mij altijd. Ik heb alleen nooit zo vroeg al kalkoenen erin gedraaid, ben ik niet zo fan van.

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 12:22

Joceline schreef:
Ze voelt en ruikt jouw spanning en weet precies wat er te wachten staat. Ik zou haar lekker een op een borstelen in de stal zodat ze wat rustiger wordt en zich niet alleen voelt, of met haar buiten wandelen. Mijn merrie werd ook altijd erg onrustig, maar vooral als ze alleen in de stal stond. Deze methoden hielpen bij mij altijd. Ik heb alleen nooit zo vroeg al kalkoenen erin gedraaid, ben ik niet zo fan van.
voor wandelen heb ik geen tijd, ik moet mezelf ook klaar maken enz. Borstelen heeft geen nut, want ze trap me de box uit(niet perse om mij hoor;)), ze draait steeds om en slaat tegen muren, daar wil ik niet tussen. Zodra ik haar vast zet gaat ze hangen.

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:58

Geen tijd voor een wandeling,en wel tijd voor Bokt ??

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:59

ja idd.
maar hoe is het gegaan?

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-11 21:02

nee ook geen tijd voor bokt, maar dat kan nog wel tijdens het omkleden en dergelijke hé ;)
Voor mijn doen ging het wel goed, alleen me knol ramde door de 1e 2 hindernissen heen, later nog een balkje, maar dat was mijn eigen fout.

paardenlovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 21:05

ja idd, dat is best wel raar! :o
had je vader of moeder geen tijd?
hoe is het gegaan? /3

Kudapelatih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:28

Ze is zelf al gestresst en heeft dan een heel rustiggevend iemand nodig.
Waarschijnlijk ben je zelf ook erg onrustig en anders dan anders en dat word haar gewoon teveel en kan jou of iemand die die rust niet uitstraald er gewoon niet bijhebben.
Dat kan een paard of een mens zijn die het gevoel geeft dat alles goed is.

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 11:00

Kudapelatih schreef:
Waarschijnlijk ben je zelf ook erg onrustig en anders dan anders en dat word haar gewoon teveel en kan jou of iemand die die rust niet uitstraald er gewoon niet bijhebben.

Dat heeft er niks mee te maken, concours is concours en daar wordt ik niet anders van. Ze wil gewoon naar buiten.
Als ze even alleen binnen staat, om gewoon thuis te rijden of iets dergelijks doet ze ook zo.

toch bedankt iedereen!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:08

Om ongelukken te voorkomen zou ik toch in vervolg de kalkoenen op het wedstrijdterrein pas indraaien, je zegt wel dat er rubber ligt maar dit is vragen om ernstige blessures.
Vooral als ze zo onrustig is snap ik niet dat je dit zelf niet bedenkt, wat denk je hoe het been van je paard eruit ziet als ze zichzelf flink raakt met die kalkoenen?
Je zet een paard gewoon niet met kalkoenen op stal of op de trailer.

Naomi_JRSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:46

Probeer de volgende keer eens t-touch, je draait dna rondjes op de hals of op het hoofd met 1 vinger.
Het helpt rustgevend.
Dat kun je ook doen zonder in de stal te staan;)

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 19:22

MitzyLoveYou dankje eindelijk eens een nuttige reactie ;)

bigone volgens mij is dat mijn keuze en kan je gewoon je commentaar voor je houden.

Kudapelatih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:48

Maren_Prins schreef:
Kudapelatih schreef:

Dat heeft er niks mee te maken, concours is concours en daar wordt ik niet anders van. Ze wil gewoon naar buiten.
Als ze even alleen binnen staat, om gewoon thuis te rijden of iets dergelijks doet ze ook zo.

toch bedankt iedereen!

Wees dan wat duidelijker in je verhaal en zeg dat het gewoon een gedrag van der is en niet dat ze het alleen op wedstrijd heeft
Ieder mens gedraagt zich met een wedstrijd toch iets anders dan normaal
En als er een dat aan kan voelen zijn het wel meestal paarden.
Maar als ik je reactie zo lees weet je het zelf beter.
Iedereen hier denkt met je mee en dan is het niet zo vriendelijk om zo te reageren zoals je op Bigone doet.
We hebben gewoon het beste met je paard voor

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:06

Leer je paard alleen op stal te blijven staan. Niet alleen voor de wedstrijden uit maar ook gewoon overdag om haar te leren dat ze best even alleen op stal kan blijven en druk doen daar niets aan veranderd..... Even goed volhouden en blijven oefenen.. Succes.

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 23:11

Bedankt Aukelizzy goede tip!

Kudapelatih, misschien is het niet aardig maar ik niet om comentaar over kalkoenen wel of niet in, ik vraag om tips over het rustig houden van me paard door haar misschien iets te geven als afleiding, wat ik zelf niet kan bedenken? En er staat volgens mij ook niks in dat ze het alleen met concours doet.

Kudapelatih

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:43

Sorry ik lees er helaas ook niet uit dat ze het op andere momenten ook niet doet
Hoe is ze op de trailer als ze er eenmaal instaat?
Blijft ze dan druk of kalmeert ze dan juist?

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 10:48

Kudapelatih schreef:
Sorry ik lees er helaas ook niet uit dat ze het op andere momenten ook niet doet
Hoe is ze op de trailer als ze er eenmaal instaat?
Blijft ze dan druk of kalmeert ze dan juist?
Dan doet ze wel normaal enz, ze is de eerste die er in loopt, gewoon voor me uit. Dat andere paard wil namelijk nooit. Dan staan ze gewoon rustig. Als we eenmaal op concours zijn en het andere paard moet eerder dan is ze wel onrustig, maar ik laat haar altijd maar staan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:51

Ts, ik gaf je de tip van de kalkoenen juist omdat je paard onrustig is en een ongeluk dan erg snel kan gebeuren, natuurlijk is dit je eigen keuze maar als je een keer zo'n opengehaald been gezien hebt (en dat heb ik meerdere malen) omdat mensen ze op wedstrijd even een uurtje met kalkoenen op de trailer zetten dan lijkt het me normaal dat ik je waarschuw. Kon zijn dat je dit niet wist, zo ja, dan vind ik dit erg kortzichtig, juist omdat je paard zo onrustig is.
Goede tip voor de onrust van je paard, Pavo Nerv Control voeren, na drie weken hebben ze veel meer rust in hun hoofd, tenminste een druktemaker bij ons wel, succes.

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 14:52

bigone schreef:
Ts, ik gaf je de tip van de kalkoenen juist omdat je paard onrustig is en een ongeluk dan erg snel kan gebeuren, natuurlijk is dit je eigen keuze maar als je een keer zo'n opengehaald been gezien hebt (en dat heb ik meerdere malen) omdat mensen ze op wedstrijd even een uurtje met kalkoenen op de trailer zetten dan lijkt het me normaal dat ik je waarschuw. Kon zijn dat je dit niet wist, zo ja, dan vind ik dit erg kortzichtig, juist omdat je paard zo onrustig is.
Goede tip voor de onrust van je paard, Pavo Nerv Control voeren, na drie weken hebben ze veel meer rust in hun hoofd, tenminste een druktemaker bij ons wel, succes.

okee dankje. zal het eens zoeken. En ik weet wat er kan gebeuren, maar ik weet ook wat er gebeurt als je het op concours doet. Ik heb meerdere paarden gereden en uitgebracht, en een paar maand geleden is er ook helaas een hengst ingeslapen. Hij had zich zelf verwond in het land en zijn hele been was doorboord. Ik weet van de risico's. Toch bedankt :D

elisatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:04

Ik lees dat ze dus vaker zo onrustig is, dus dan is het een kwestie van oefenen.
Wil je haar op sommige momenten toch rustig hebben, bijvoorbeeld voor concours als jij jezelf nog moet verzorgen ofzo, misschien kan je 1 of 2 handjes biks gewoon op de GROND gooien, dat houd haar in iedergeval even bezig zodat jij jezelf even snel klaar kan maken.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:30

Volgens mij wilt de TS geen persoonlijk onderbouwd commentaar,
maar dan kan je niks aan veranderen want het ligt denk ik toch echt aan jou.
Mischien heb je gewoon wel haast en moet je opschieten, maar dat kan bij haar ook
flink spanning oproepen. En als je geen tijd hebt om te wandelen, dan ga je toch wat eerder?
maak je jezelf eerst klaar, jogings broek over je rijbroek en hup, je kan wandelen.

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 07:07

slotje.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 12:13

hoezo slotje? is je probleem opgelost dan?

Maren_Prins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-11 20:58

HorsesWoman schreef:
hoezo slotje? is je probleem opgelost dan?
Zekers ;)

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 21:06

Hoe heb je het opgelost dan ??