Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede manege waar je een leuke strand rit kan maken, ik wou dit graag doen met mijn oudere zus,
zelf ben ik 14 jaar, en mijn zus is 20, ik heb 7 jaar rijervaring en mijn zus zo ongeveer 13 jaar.
We zijn allebei gevorderden ruiters. maar nu hebben we het probleem, we kunnen geen geschikte manege/stal vinden, je moet overal bekent staan of een ruiterpaspoort hebben,
nu heb ik 2 vragen: 1. Ik heb gehoord dat je nergens in Noord-Holland een ruiterpaspoort nodig heb, is dat echt zo? 2. weet iemand misschien een manege/stal waar je een strandrit kan maken? Als iemand antwoord heb op deze vragen of 1 van deze vragen hoor ik het natuurlijk graag
wij gingen altijd met manege de hoef in egmond aan de hoef op duin- of strandrit. was altijd erg leuk! op je vraag over het ruiterbewijs kan ik je geen antwoord geven.. hier heb ik geen idee van.
In de meeste gevallen heb je geen ruiterbewijs nodig omdat er ook een begeleider van de manege mee gaat. Je mag alleen tussen bepaalde tijden het strand op met paarden en dit verschilt per seizoen.
xxSannee
Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-11 10:38
Ik ben iets vergeten in mijn eerste bericht:
Ik ben ook opzoek naar BOSRITTEN!
gr. Sanne
CharmFaith
Geplaatst: 03-06-11 16:19
je kan nog wel strand ritten maken maar dan in de avond dan ga je om 5uur weg en ben je om 8uur terug bij manege heemskerk en je heb in noordholland geen ruiterbewijs nodig het is niet verplicht in noordholland
Hi Sannee, Recreatie De Stal (http://www.manegerecreatiedestal.com) in Noordwijk aan Zee rijdt het hele jaar door bos, duin en over het strand, elke dag! De tijden staan op de site.