Klinische keuring kost de hele wereld niet en als ze iets niet vertrouwen kun je altijd nog besluiten er een foto van te laten maken. Ligt natuurlijk wel een beetje aan het doel wat je er mee hebt?!
Ik denk dat het aan het doel ligt wat je ermee hebt en ook waar de pony vandaan komt.
Ik heb het met mijn 14 jarige ruin niet gedaan aan het begin van dit jaar. Ik heb hem eerst een maand bij die mensen gereden en kreeg zelfs een huissleutel en al om bij zijn spullen te kunnen om te kunnen rijden.. Heb veel met die mensen gepraat over mijn paard en eventuele kwaaltjes, verwondingen, ziektes en dergelijke. Ik had er genoeg vertrouwen in om het niet te laten doen. Ik heb trouwens ook geen hoge wedstrijdamibities ofzo, dat scheelt ook wel.
Het zal niet zo heel veel kosten om hem te laten keuren, dus als je het zekere voor het onzekere wil dan kun je de pony laten keuren.
lindsey
Geplaatst: 26-05-11 14:56
Als de pony meer kost dan de slachtprijs dan altijd laten keuren. Dierenartskosten kunnen hoog oplopen als de pony toch niet zo gezond blijkt te zijn als je dacht. Daar vallen de kosten voor het keuren dan bij in het niet.
Het maakt niet uit met welk doel je het paard koopt. Op een kreupel paard kun je ook geen buitenritjes maken of een rondje door de bak sloffen.
ik zou het zeker laten doen heb genoeg topics gezien over verborgen gebreken of problemen snel na de aankoop van een paard. verder kan ze gezond lijken maar zo'n keuring gaat daar toch net even wat dieper naar kijken vraag jezelf af of je eht risico wil lopen dat er iets mis is en wat je zou doen mocht hij niet zo gezond zijn als je dacht?
Dakotah
Geplaatst: 27-05-11 13:32
Een vriendin van mijn dochter had een pony gekocht. Zou hem laten keuren en als het niet goed was ging de pony terug. Pony gekeurd, was praktisch blind aan 1 oog. Dus pony weer teruggebracht. Zou hem laten keuren, zeker nu, want je wordt op het moment bijna overal belazerd.
akreuze
Geplaatst: 27-05-11 16:28
Als een pony van die leeftijd nu nog goed is hoef je hem niet laten keuren zonde van het geld
Ik zou hem zeker laten keuren Het kost niet zó veel en je voorkomt er misschien een hele hoop last mee
Anoniem
Geplaatst: 27-05-11 16:32
Altijd laten keuren. Wij hebben er ooit een van 14 op proef gehad, liep helemaal goed. Bij de keuring kwam hij er niet door (buigproef), en bleek hij een ernstige blessure te hebben, waar hij bij belasting na twee maanden zeker weer last van had gekregen. Die mensen zeiden dat ze hem nog reden, maar bleken hem al een tijd stil te hebben staan zodat de blessure tijdelijk verdween, maar als wij waren gaan rijden was het gegarandeerd misgegaan. En dat wordt je dan verkocht als sportpony Er kan altijd wat zitten, wat je aan de buitenkant niet ziet.
Anoniem
Geplaatst: 27-05-11 16:35
akreuze schreef:
Als een pony van die leeftijd nu nog goed is hoef je hem niet laten keuren zonde van het geld
Toen ik m'n pony kocht was ze ook 14 jaar, toen hebben we haar wel laten keuren! Had toen ook van net van mensen gehoord dat een pony was afgekeurd, dus toen dachten we, we doen het maar wel.