Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oOoKellyoOo schreef:Ik neem aan dat je verhuren bedoelt, leasen wilt zeggen dat mensen een bedrag per maand betalen en gedeeltelijk operweek kunnen genieten van het paard, en als uiteindelijk de vraagprijs is afbetaald dat is het paard van hun , bij verhuur blijft het paard ten alle tijden van jou ,
Kortom; Leasen is iets aankopen op afbetaling
GamblersCup schreef:oOoKellyoOo: Dat slaat nergens op, leasen is niet "iets aankopen op afbetaling", heeft daar helemaal niets mee te maken. Wat jij bedoeld is huurkoop.
Ik zou lekker een bijrijdster erbij nemen die een paar dagen met je paard bezig mag zijn en die maandelijks een berdag betaald.
quartel schreef:je kunt ook leasen zonder aankoop te doen.......er zijn verschillende manieren om te leasen.
Maar dan zoek je dus een bijrijder tegen vergoeding.
Dan zou ik een advertentie gaan plaatsen en hopen dat je tegen iemand aan loopt die een beetje klikt met jou en je paard.
Ik zelf vroeg voor 3 dagen per week een bedrag van 50 euro per maand.
Later vroeg ik alleen de smid kosten te betalen à 25 euro per 2 maanden.
Dus ja.....of je nier nu op binnen loopt.....ik denk het niet.
er zijn wel mensen die een hoger bedrag vragen maar die zitten meestal zonder bijrijder
Telt dat anders?
Tenzij je het profi doet, je er je werk van maakt. En zelfs dan word je er volgens mij niet rijk van
petitparis schreef:jij bent eerder op zoek naar iemand die halve stal wil doen met jou paard. Dus de helft van de verzorging, training en het onderhoud op zich wil nemen.Citaat:Dat zie ik nergens staan. Wat ik ervan begreep wil ze gewoon op een manier wat geld uitsparen/binnenhalen om ouders af te betalen en weer een spaarpotje voor paard te kweken.
TS?

oOoKellyoOo schreef:Ik neem aan dat je verhuren bedoelt, leasen wilt zeggen dat mensen een bedrag per maand betalen en gedeeltelijk operweek kunnen genieten van het paard, en als uiteindelijk de vraagprijs is afbetaald dat is het paard van hun , bij verhuur blijft het paard ten alle tijden van jou ,
Kortom; Leasen is iets aankopen op afbetaling
kleinvosje schreef:Ik ga het even over een andere boeg gooien. Hoeveel geef jij uit per maand als je met drie banen niet rond kunt komen? Wat voor banen zijn dat dan? Misschien ook eens een kritische blik werpen op je uitgavenpatroon?
Als jij een bijrijdster wilt, betaalt zij voor het rijden. Dit kun je gebruiken als meebetalen voor hoefsmid en dierenarts.Zo doe ik het ook. Mijn bijrijdster betaalt 60 euro voor 2 keer in de week. Dit geld hou ik apart zodat ik daar de hoefsmid van kan betalen.
Ik vind de opmerking dat het niveau van het paard ook nog uitmaakt hoeveel iemand betaalt, een beetje krom. Ook de opmerking over benzine-kosten vind ik niet terecht, de bijrijder kiest er toch zelf voor om jouw paard te gaan rijden? Ik had een bijrijdpaard op 15 km staan, was mijn eigen keuze. Dat mag geen invloed hebben op de prijs die de eigenaar vraagt voor het bijrijden.