Een iets langere tocht dan een blokje om...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dieke94

Een iets langere tocht dan een blokje om...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 14:31

Beste bokt-ers

Een lange vakantie periode straalt mij tegemoet.
Hoog tijd dus voor een eerste tocht met mijn eigen poown <3 kriebels!

Als ik op internet zoek vind ik hier en daar wel wat ritten (vooral georganiseerde) maar er zijn toch in de buurt wel meer ruiterpaden waar je lekker kunt rijden en die wij nog niet gezien hebben (ik heb er nog geen gezien dusja :P)?
Het gaat om provincie Gelderland. Is er in het bos in Rhenen geen pad waar je lekker mag en kan rijden?
Btw, Hoe weet ik of ik op een pad wel of niet met mijn paard mag komen en of ik daar dan per se moet stappen? (I don't know :? )

Bij voorbaat dank :o

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:32

Ik had van op de Equitanabeurs een leuke brochure meegegrabbeld van een reisorganisatie genaamd Pegasus. Zij organiseren echt hele leuke vakanties en trektochten, misschien heb je daar wat aan? Ze richten zich wel voornamelijk op buitenland, maar ik geloof dat ze ook in Nederland e.o. een aantal vakanties aanboden..

Site is wel in het Duits..
http://www.reiterreisen.com/pegasus/d/r ... ?start.htm

edit: link toegevoegd

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:36

Kaartnr. 25, " Utrechtse Heuvelrug"
Schaal 1:25000.

De kaart omvat het gebied Zeist, Driebergen, Doorn,Wijk bij Duurstede, Leersum, Amerongen, Elst, Rhenen, Veenendaal, Renswoude, Scherpenzeel, Woudenberg, Leusderheide, Austerlitz.
Op de kaart staan ruiterpaden in Nationaal park Utrechtse Heuvelrug,waaronder Zeisterbos, Boswachterij Austerlitz Kaapse Bossen, Boswachterij Leersum, Leersumse Veld, Boswachterij Amerongse Berg, Remmersteinsche Bosch, ruiterpad achter Huize Scherpenzeel.

O.a. te verkrijgen via stichting Hippisch toerisme, maar je zou ook even kunnen kijken bij een goed gesorteerde VVV, ANWB-winkel of boekhandel. De kaart kost 6,95

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:36

@catzkillz, volgens mij bedoelde ze geen trektocht/vakantie te paard, maar gewoon een buitenrit van 2 uur ofzo. Toch?
Helaas zit ik niet bij je in de buurt(ik weet hier al nauwelijks ruiterpaden) dus ik kan je ook niet verder helpen

catzkillz

Re: Een iets langere tocht dan een blokje om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:37

ah oeps :) beetje verkeerd gelezen dan, my bad ^^

dieke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 15:25

maura schreef:
Kaartnr. 25, " Utrechtse Heuvelrug"
Schaal 1:25000.

De kaart omvat het gebied Zeist, Driebergen, Doorn,Wijk bij Duurstede, Leersum, Amerongen, Elst, Rhenen, Veenendaal, Renswoude, Scherpenzeel, Woudenberg, Leusderheide, Austerlitz.
Op de kaart staan ruiterpaden in Nationaal park Utrechtse Heuvelrug,waaronder Zeisterbos, Boswachterij Austerlitz Kaapse Bossen, Boswachterij Leersum, Leersumse Veld, Boswachterij Amerongse Berg, Remmersteinsche Bosch, ruiterpad achter Huize Scherpenzeel.

O.a. te verkrijgen via stichting Hippisch toerisme, maar je zou ook even kunnen kijken bij een goed gesorteerde VVV, ANWB-winkel of boekhandel. De kaart kost 6,95

Bedankt! ik ga op zoek...
Roxxxhorses schreef:
@catzkillz, volgens mij bedoelde ze geen trektocht/vakantie te paard, maar gewoon een buitenrit van 2 uur ofzo. Toch?
Helaas zit ik niet bij je in de buurt(ik weet hier al nauwelijks ruiterpaden) dus ik kan je ook niet verder helpen

Inderdaad :+

catzkillz schreef:
ah oeps :) beetje verkeerd gelezen dan, my bad ^^

Verkeerd gelezen, geeft niet, zolang ik dat van de week op mn examen niet doe :o

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:43

dieke94 schreef:
Verkeerd gelezen, geeft niet, zolang ik dat van de week op mn examen niet doe :o

Haha nee, da's inderdaad af te raden :)

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:14

dieke94 schreef:
Btw, Hoe weet ik of ik op een pad wel of niet met mijn paard mag komen en of ik daar dan per se moet stappen? (I don't know :? )

er staat meestal wel een teken bij dat het een ruiterpad is, een bordje met een paard erop als het goed is.
verplicht stappen hoef je nergens..

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 21:36

Heb je zelf al vaker buitengereden of een "nieuw" paard meegehad?
Ik hoor de laatste tijd namelijk zoveel verhalen over mensen met problemen met buitenrijden doordat ze verkeerd begonnen zijn.
Ik wilde je dus even een tip geven: Als je zelf geen ervaring hebt met nieuwe paardjes in het bos, zoek dan iemand die dat wel heeft zodat je het helemaal goed doed.
Heb je voor altijd profijt van en heb je later geen paard dat buitenrijden eng vind om niets.

Ik bedoel iemand die met je mee kan rijden zeg maar..

dieke94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 22:16

labyrinth schreef:
Heb je zelf al vaker buitengereden of een "nieuw" paard meegehad?
Ik hoor de laatste tijd namelijk zoveel verhalen over mensen met problemen met buitenrijden doordat ze verkeerd begonnen zijn.
Ik wilde je dus even een tip geven: Als je zelf geen ervaring hebt met nieuwe paardjes in het bos, zoek dan iemand die dat wel heeft zodat je het helemaal goed doed.
Heb je voor altijd profijt van en heb je later geen paard dat buitenrijden eng vind om niets.

Ik bedoel iemand die met je mee kan rijden zeg maar..

Wij hebben al vaak in het dorp gereden (niet te vergelijken met het bos) maar voor we gaan hebben we al meer ervaring met rijden in de uiterwaarden (wat we nu al af en toe doen). Ook conditie is een punt waar we aan werken ;) Mijn zusje heeft vandaag nog een rit van bijna twee uur gemaakt langs de dijk en qua pony hoeven we niet bang te zijn dat er gekke dingen gebeuren. Maar ik weet het, onverwachte dingen kunnen altijd... Bedankt voor de tip, ik zal hem bewaren!

biancavos schreef:
dieke94 schreef:

er staat meestal wel een teken bij dat het een ruiterpad is, een bordje met een paard erop als het goed is.
verplicht stappen hoef je nergens..

Oke dankjewel, ik ga eens rondkijken!

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Re: Een iets langere tocht dan een blokje om...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 16:41

Ik rij zo vaak buiten, en dan wel een paar uur! Ik rij bijna nooit op ruiterpaden, want er is een ruiterpad bij mij in de buurt, en die stopt op een gegeven moment!