Wat te doen met...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

snissje

Wat te doen met...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 11:14

een paard die panisch is voor knotjes eruit halen en hangende frontriemen?
Ik heb laatst een nieuwe frontriem gekocht van ukie (een wave). Ik ging gister het hoofdstel omdoen en ze flipt hem helemaal ze staat letterlijk rechtop in haar stal. Nou eenmaal rustig ging ik erop zitten in de bak. Ik draaf aan, ben lekker aan het draven ze begint helemaal met haar hoofd te schudden en laat zich bijna vallen??
Ook zo een tijdje terug hadden we de paarden in gevlochten voor foto`s te maken. Knotje erin (voorpluk) is geen probleem maar eruit... tjonge jonge jonge wat een aansteller denk je dan, ze gaat helemaal uit haar panty. Ze ging bijna zitten gewoon?
Maar ze moet hier gewoon aan wennen. Hoe zou ik dat gaan doen?
Hebben jullie misschien tips. Of ervaringen?

Alvast bedankt!!

Ik denk dat het hier goed staat maar zo niet mijn excuses!

fjordjes

Re: Wat te doen met...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:16

Rustig met haar oefenen, dus tot waar het goed gaat en belonen, dit herhalen en zo steeds een stapje verder gaan.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 11:18

Maar hoe bedoel je dat wel gwn erop gaan zitten of tijdens het longeren, los in de bak of stappen aan de hand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:19

Weet je haar geschiedenis? Als ik het zo hoor heeft ze gewoon een keer een hele nare ervaring gehad met iets tussen haar oren. Bijna willen gaan liggen is namelijk een zeer ernstige reactie.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 11:21

Jaa dat is idd zo. Nee ik ken haar geschiedenis niet op die manier maar haar oren knippen of scheren is weer helemaal geen probleem..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:22

snissje schreef:
Jaa dat is idd zo. Nee ik ken haar geschiedenis niet op die manier maar haar oren knippen of scheren is weer helemaal geen probleem..

Ja het kan iets zijn puur tussen haar horen. Ga anders gewoon eens op die plek aaien en friemelen, kijken hoe ze dan reageert.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 11:24

Ook dat vind ze niet erg want daar kriebel ik haar altijd. Alleen als ze haar hoofdstel om heeft mag je niet in de buurt van hhaar oren komen ook als je de keelriem vast maakt gaat ze ook helemaal schudden met haar hoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:25

snissje schreef:
Ook dat vind ze niet erg want daar kriebel ik haar altijd. Alleen als ze haar hoofdstel om heeft mag je niet in de buurt van hhaar oren komen ook als je de keelriem vast maakt gaat ze ook helemaal schudden met haar hoofd.

Raar, knelt er dan niks af? Ze heeft dus een slechte ervaring met het hoofdstel blijkbaar. Ik zou eens kijken waar dat aan ligt.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 11:29

De tandarts is ook geweest dat is allemaal goed en het hoofdstel zit ook gewoon goed die is meerdere keren nagekeken. Ik kan het ook echt niet bedenken. Want ook als ik de stal in loop moet ik het hoofdstel echt achter me houden dat ze het niet ziet anders draait ze zich gewoon om zo appart. Ik heb haar nu 1,5 jaar en ze doet het al vanaf het begin was wel minder veel minder maarf nu met die nieuwe frontriem dat beweegt dan ofso met rijden. Nou het lijkt wel of er dan iets knapt in haar hoofd ze heeft ook echt geen gezag meer voor jou. Ik denk dat als ik haar los laat en niet gerust stel dat ze overal door heen loopt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:31

Tja dan heeft ze toch angst voor het hoofdstel. Misschien eens iemand erbij vragen die er een goede kijk op heeft, misschien ziet die iets wat jij niet ziet.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 11:34

ja misschien wel. Maar wat voor iemand mijn instructeur heeft er ook naar gekeken veel mensen al.. Maarja ik ga gewoon weer overnieuw beginnen met deze frontriem.. Klinkt wel heel raar :P

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:48

Aangezien de problemen niet rij-gerelateerd zijn maar het vooral een beetje aparte gedraging van je paard is op dingen die om hem heen gebeuren (de frontriem, de knotjes) verplaats ik dit topic naar OPG.