in begin april 2011 kochten wij deze super lieve merrie. ze had alleen een chip en paspoort.
omdat ze een brandmerk heeft hebben wij dit na laten kijken en blijkt het een brandmerk te zijn van het new forest.
ik ben naar een new forest fokker geweest en die vertelde ons dat ze dan weldegelijk dan een stamboom papier moet hebben ivm haar brandmerk. hij vertelde dat de merrie dan wel ouder moet zijn dan 12jr.
ik ben met die gene in contact gekomen die op haar paspoort als haar fokker staat
en zoals wij al dachten heeft deze persoon onze merrie toen der tijd in 2004 gekocht en omdat hij een handelaar was heeft hij haar netjes volgens de wet laten chippen en dan word hij automatisch als de fokker op het paspoort gezet. hij is dus niet de fokker!!
hij wist niet meer waar hij de merrie gekocht had omdat dit dus in 2004 was. hij vertelde dat hij ook niet wist dat ze een brandmerk had ivm dat ze dan zoals hij ook al zei een stamboom papier moet hebben.
omdat er dus niks in het paspoort staat, dus geen ouders en dus ook niet de echte fokker hebben we dus niks.
de merrie is dus op leeftijd geschat. en werd toen in 2004 op 12 jaar geschat en hebben ze dit ook in haar paspoort gezet.
wie oh wie kent deze merrie.
hier wat info.
-het is een new forest ivm haar new forest brandmerk.
-ze is ouder dan 12 omdat brandmerken nu niet meer gebeurd.
-ze is helemaal vos op haar paar voetjes na.
- in haar paspoort dat ze nu heeft heet ze tanja.
-ze heeft in lochem gestaan bij die handelaar die haar een paspoort heeft bezorgt en haar op natte vinger werk een leeftijd heeft gegeven
- en wij hebben haar in vlijmen gekocht.
ik heb er wat fotos bij gedaan en hoop dat ze duidelijk zijn.
meer weet ik niet van haar.
kent iemand deze merrie of bent u de fokker of oude eigenaar en weet u meer info over haar dan horen wij het heel erg graag.
wij zouden zo graag willen weten hoe ze in het echt heet, hoe oud ze werkelijk is en we zouden graag haar stamboompapier in bezit krijgen. merrie gaat zo wie zo niet meer weg omdat ze echt een gouden karakter heeft en ze mag bij ons oud worden
ze staat nu als 19 jarige in haar paspoort maar ik denk dat ze jonger is. vee arts schat haar rond de 15/17 jaar.
wie oh wie kent haar?? pb ons aub.
alvast heel erg bedankt voor de moeite!!!