)Vaak hoor ik mensen praten over 'de' rijbaanregels, nou is het me opgevallen dat daar nog wel eens verschillen inzitten. Wat voor rijbaanregels gelden in en om jullie bak, of vind je dat er zouden moeten gelden?
Bij mij op stal hebben we o.a.
- Ruiter op de linkerhand heeft voorrang, of een combinatie die zijgangen aan het rijden is. Verder moeten combinaties die in/uit aan het stappen zijn ook voorrang verlenen.
- Bij het springen van hindernissen moet dit duidelijk(luidkeels) worden aangegevan.
- Dressuur heeft voorrang op springen (en mennen).
- Op het terrein mag niet gerookt worden.
- Op het terrein dient men zich rustig te gedragen(dus niet schreeuwen, rennen enz.)
verder weet ik effe niks meer, maar wat geldt er dus bij jullie in/om de bak?

Nu ging het met mijn pony nog wel eens om hem héél snel een andere kant op te sturen of te ontwijken, maar nu met mijn jongere paard hebben springruiters toch echt effe pech.
. Dan maak ik dit ze ook nog wel eens even extra duidelijk door zelf ze ook een keertje behoorlijk in de weg te zitten, dan weten ze vanzelf weer dat ze even met mederuiters rekening moeten houden

Meestal rij je daar ook in je eentje, of hooguit met twee en dan is er gewoon mondeling overleg. Links voorrang en zijgangen voorrang, en verder gewoon je verstand gebruiken en ff communiceren.