Ik heb 2 juni mijn eerste springwedstrijd...
Ik ben een keer lelijk gevallen tijdens het springen, maar ben er inmiddels overheen...
De kriebels zijn er weer, want ik vind het super, dat springen!
Ik heb alleen nog nooit een springpacourtje gedaan, enkel dubbelsprongen, en stijltjes, en kruisjes... (los dus, gewoon simpel een hindernisje in de bak)
Dit komt omdat ik eigenlijk alleen dressuur lessen volg, en we zo nu en dan een sprongetje maken.
Nu zou ik graag wat handige en bruikbare tips willen, omdat het mijn eerste keer is.
Het moeten het liefst wel tips zijn, die ik meteen kan toepassen, zonder echt goed te oefenen daarvoor.
Die kan ik dan even oefenen tijdens het losrijden. Hoe kan ik me na een sprong, meteen goed voorbereiden op de volgende sprong? Ik ben wel eens hindernisjury geweest, en toen hing er aan de ene kant van een sprong een rood kaartje, en de andere kant, een wit kaartje... Mij is verteld, dat je hieraan kunt zien welke kant je op moet? Maar ik zou niet weten hoe je dat nou zou moeten weten? Of is dit niet van belang?
Ik kom btw nu pas met dit topic omdat ik pas sinds gister weet dat ik mee ga doen!