[EG] iemand die Iwan gekent heeft.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OneFellSwoop

[EG] iemand die Iwan gekent heeft.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 22:11

Hoi allemaal,

omdat het via de manege lastig word en ik het daar ook echt ga proberen na te vragen wil ik hier als extra optie de vorige eigenaar, verzorg(st)er of stalgenoot van mijn verzorgpaard Iwan opsporen. Ik zou graag wat foto's van vroeger willen zien of wat informatie over zijn 'vorig leven'. en voor degene die ik zoek zijn recente foto's ook leuk natuurlijk! Hier wat feitjes over iwan:

Naam: Iwan.
Leeftijd: april 1990, (21 jaar nu).
Kleur: vos, met bles en 2 wite voetjes achter.
1.70/1.80 m hoog.

Zijn karakter is lief, zachtaardig maar wel een beetje jong van geest. als hij zich goed voelt kan hij een vrolijke bokkesprong maken, wat hij niet heel vaak doet. als je ernaast staat kan hij nog wel eens drammerig zijn, denk aan bedelen voor snoepjes o.i.d. Hij is snel onder de indruk van zijn omgeving en braaf aan je hulpen tijdens het rijden.

Van een vorige instructeur heb ik vernomen dat iwan springgefokt zou zijn en concoursen heeft gelopen in het verleden. deze instructeur is al een poosje niet meer werkzaam op onze manege. Hier een aantal foto's:

recent;
Afbeelding

afgelopen najaar;
Afbeelding

ik hoop dat iemand er wat mee kan, of iemand denkt 'hey! die ken ik.' het is niet zo noodzakelijk dat ik diegene vind, ben wel heel erg benieuwd!

groetjes! :D

Mioux

Re: [EG] iemand die Iwan gekent heeft.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:26

Kan het zijn dat hij een andere naam had destijds en ook op een manage heeft gelopen ?

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 22:30

ik ken wel een iwan die qua maat, kleur en aftekeningen voldoet aan "jouw" iwan.
die iwan heeft dressuurwedstrijden gelopen, t/m z2 geloof ik.
ik zou eigenlijk een foto moeten zien van je paard in z'n geheel, en misschien weet je waar hij vandaan komt?
de iwan die ik gekend heb kwam uit zwijdrecht...

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 11:58

@bijde: ik heb geen idee van zijn verleden en of hij een andere naam had of iets dergelijks. ik zal even kijken of ik een foto kan vinden! over de dressuur wedstrijden; ik merk wel dat hij erg wendbaar is en goed reageerd op hulpen enzo. het zegt natuurlijk niks, maar dat kan misschien het niveau in het verleden verklaren?

gevonden!

naar de wei;
Afbeelding

op een wedstrijd, beetje wazig;
Afbeelding

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 11:59

p.s.: die van de wei was van vorig jaar, toen is hij erg afgevallen. voor degene die het wilt weten :P

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 14:48

Ik kende wel een paardje wat hier erg op leek, alleen die was meer de spring kant op, die kon rond een meter springen en reed erg fijn, maar durf niet met zekerheid te zeggen welke manage het was, rijd al ongeveer 8 jaar niet meer op manages... Weet wel dat het paardje erg vriendelijk was, ook kwa poetsen etc, en ik vond de draf beetje hobbelig.. ;)

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 15:00

helaas, het is niet de iwan die ik gekend heb.
de aftekeningen van de achterbenen waren anders.

succes met je zoektocht!

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 15:03

ah jammer! dankjewel!

& ja klopt, zn draf is inderdaad wat hobbelig en is lastig uit te zitten zonder licht te rijden. En heeft bij ons ook wel eens gesprongen vroeger. Weet alleen niet of hij hoog sprong toen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:33

kan hij ook al overleden zijn?
-sorry dat ik het vraag, maar ik kende wel een paardje dat iwan heette en erg geliefd was...-

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 16:41

Hij is erg geliefd alleen nog niet overleden! Extra feitje: Iwan zijn slechtste been is rechtsachter.als hij kreupel word zal het dus aan dat been zijn

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:35

weet je waar iwan oorspronkelijk vandaan komt?

Mo1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 21:34

Ik heb Iwan vroeger verzorgd... Het was toen echt een schat van een paard. Mijn laatste wedstrijd heb ik op hem gereden. Ik heb juist gehoord dat ie in de L liep met dressuur. Ik vond het een heerlijk paard om te rijden. Je kan met hem goed aan de lange teugel rijden. In mijn tijd zocht ie namelijk dingen om te kunnen vluchten. Was wel grappig. Hij had zelf het A-bordje in de binnenbak eraf getrapt me de galop, de ronde daarna liepen we in stap daar langs, ik weet niet wat ie deed, maar ik lag er naast ;)

O, een jaar geleden leefde ie nog :)

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 21:46

Haha wat grappig! Ik weet alleen dat hij een startkaart bij zijn papieren heeft zitten. Hij is nog steeds wel een beetje schikkerig, maar nagenoeg niet meer. Hij staat helaas ng steeds stil... Iemand nog een fotootje van hem? Va vroeger ofzo? Het is inderdaad een schat van een beest!