Paard verveelt zich overdag. Hoe bezig te houden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emma0705

Paard verveelt zich overdag. Hoe bezig te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 14:27

Hallo,

Omdat ons weiland helemaal gerenoveerd wordt, moeten mijn paard en shetlander 24 uur per dag op de bak staan voor de komende 3 maanden.
De shet vindt het allemaal wel prima, maar mijn paard verveelt zich enorm en is de hele dag aan het heen en weer lopen over de hoefslag. Dat is niet alleen slecht voor haar gewrichten (die kant van de hoefslag is inmiddels ontzettend zwaar geworden), maar ze verkloot (ja sorry voor mijn woordkeuze :o ) de bak er ook mee.
Ik ben druk op zoek naar een weiland waar ze misschien even kunnen staan, maar totdat ik dat gevonden heb wil ik graag weten hoe ik haar kan bezig houden.
Ik voer haar meerdere keren per dag kleine beetjes, zodat ze wat te doen heeft en er hangt een liksteen, maar daar kijkt ze niet naar om. Ze is ook niet erg geïnteresseerd in de bal die nu in de bak ligt, waar de shet zich overigens uitstekend mee kan vermaken. Ze is alleen de hele dag aan het heen en weer lopen over de hoefslag.

Ik hoor graag jullie tips en ideeën!

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:15

Misschien kun je zo een bal voor honden kopen waar je voer in kan doen! Misschien houd dat haar bezig? Als ze eenmaal door heeft dat er voer in zit!

Wat mijn paarden ook heel vermakelijk vinden is: Een melkfles ( zo een plastike ) Daar knip je kleine gaatjes in, je draait de dop en af, en doet er biks of muslie in! ( de dop moet je er wel af laten, want die kunnen ze zelf los maken, en dan kunnen ze die misschien opeten en dat is niet heel erg geschikt voor paarden XD ) En dan kun je een touwtje door die hengsel heen doen, en ophangen! ( Goedkope versie van de bovenste XD )

Hoop dat je hier wat aan hebt!

NZ92

Re: Paard verveelt zich overdag. Hoe bezig te houden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:21

overal plukken hooi neerleggen?

RSR_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:36

misschien een uurtje per dag met hem/haar lopen in het bos
ofzo of gewoon een stukje met hem/haar wandelen
eventjes wat afleiding *\o/*

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:38

Krijgen ze genoeg hooi? Anders z'n bal kopen waar je eten in kan doen? Is wel allemaal met eten :+

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:39

Misschien kan je wat pistewerk doen: wat trukjes aanleren, simpel beginnen, en dat versterkt ook nog eens meteen jullie band, en ze zal minder nors zijn ;)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 01:14

Paarden vermaken zich het best met ruwvoer. Je zou een slowfeeder kunnen proberen. Is ook goed zelf te maken. Wel de mazen klein genoeg maken dat ze flink druk mee zijn.

kippetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:05

en die voederbal iig niet doen! in de bak is de kans dat hij veel zand mee opeet te groot, en dus een grote kans op koliek. nog altijd liever een paard wat zich verveelt, dan een dood paard.

Succes met iets als een slowfeeder, dat is denk de enige oplossing. Berketakken vinden ze ook vaak erg lekker en leuk om mee te klooien.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:07

Slowfeeder, berkentakken (gezond en leuk!)..
En het hooi en water aan de andere kant zetten, dus water aand e ene kant en hooi aan de andre, dan lopen ze tenminste.

lizavk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 13:36

doe een grote bal in het weiland! ;D