Ik weet niet meer welke rijbroek ik moet nemen, sommigen passen wel, anderen niet en ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben 2x zwanger geweest dus mijn taille is niet super smal meer en ik heb ook nog eens vrij korte benen en het lijkt wel of alle rijbroeken zijn gemaakt voor de jeugd van tegenwoordig: superlang en superdun. Ik heb altijd Eurostar in maat 38 gehad maar die zijn nu te groot, Mondoni in 38 is ook te groot maar de taille te smal, ik heb nu een basic Horka in maat 36 die goed zit maar in taille iets wijd en een HH Morpho maat 38 die net ietsje te groot is.
De Morpho bevalt me verder goed dus die zou ik wel weer willen maar ik ben een beetje bang dat wanneer ik hem in maat 36 bestel hij weer te klein zal vallen. En dat geld voor veel broeken, ik heb geen wespentaille dus dat moet ook nog passen. Iemand een tip? Mogen ook gerust de betere merken zijn, eigenlijk gaat mijn voorkeur daar wel naar uit omdat ik ze toch intensief gebruik.
Wensen; - (kunst)Leder zitvlak - bij voorkeur brede tailleband - geen bandplooi - niet lang vallend - bij voorkeur zonder klittenbandje aan de pijp
Vanky
Geplaatst: 23-05-11 13:33
Mijn moeder haalt haar broeken bij EJ vandaan, Ze heeft vrij korte en stevige benen, die rijbroeken hoef je niet dubbel te slaan aan de onderkant en de klittebandjes voel je niet.
En normaal vallende rijbroek pas ik wel hoor, zo extreem korte beentjes heb ik ook niet. Maar als je twee merken in dezelfde maat op elkaar legt kan het maarzo 10cm in beenlengte schelen, Horze valt bijvoorbeeld ook erg lang.
Mijn taille is ook niet meer wat het geweest is. Ik vind pikeur fijn vallen in de taille. Eurostar is ook heel smal in de taille, maar daar heb ik een heel klein stuje tussen laten zetten na mijn bevalling en zit nu weer als gegoten.
Ik zou gewoon naar een winkel gaan, paar leuke uitzoeken en passen (;
cavaletti
Geplaatst: 01-06-11 16:04
Deze is echt super, heeft iets nieuws aan de pijp wat echt fantastisch is. gewoon een soort elastische band zodat je nooit meer die irritante klittenbandsluitingen hebt. http://www.kyron-sport.de/niederlaendis ... php?ziel=d
Maar specifiek een model dan? Wat ik zie van Pikeur zijn vaak ook wat langere broeken? En ook met zo'n klittebandje.
Die hierboven genoemd wordt van merk Kyron ziet er wel goed uit en zonder klitteband is wel een enorm voordeel, ik kan alleen niet vinden of die ook ergens in NL te krijgen/passen is?
3uitenbeen
Geplaatst: 03-06-11 11:45
Ik zie dat je maat 38 gebruikt, zelf heb ik weinig taille en ook maat 38. Voor mijn rijbroeken gebruik ik de grootse kindermaten van eurostar omdat deze niet getailleerd zijn en net zo groot als maat 38. Zit prima en scheelt ook nog eens 2 tientjes
ik ben 163 lang en ik heb van broeken (spijker broek) maat 38 maar een paardrijbroek is veel te groot en te lang ik heb altijd van paardrijbroek maat 164 past goed en is pressies goed aangesloten bij me benen