Boeken tips nodig of andere goede tips.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Boeken tips nodig of andere goede tips.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 16:30

Hoiii

Omdat ik een tijd gestopt was met rijden en nu weer begonnen wil ik ook weer wat boeken gaan lezen.

Ik verzorg nu een paard en ga 1 juli weer op rijles omdat ik toch merk dat ik dingen vergeten ben waar ik soms op gewezen wordt.

Ik zit soms met veel vragen over het recht rijden, je paard goed bij de les houden (ik kan soms ook nog wat wegdromen), hoe je merkt of ziet dat een paard onregelmatig loopt, over de verzorging gewoon heel breed allemaal.

Hoe hebben jullie deze kennis allemaal op gedaan? Of dit dat echt ervaring?

Ik merk echt soms als ik met andere mensen op de stal praat dat is echt zoooo veel weten. Ik weet eigenlijk nergens dan wat vanaf.

Waar ik ga lessen is gewoon op manege pony/paarden. Je kan daar als volwassene terecht als je geen eigen paard of pony hebt.
Ik denk niet dat ik daar meer leer over de vragen die ik heb.
Ik heb er 1x gekeken is vooral voor mensen die willen leren rijden of weer beginnen. je krijgt dan les.
Ik vind fijn om daar weer mee te beginnen maar heb wel behoefte aan meer kennis en ervaring.

heb voor dat ik stopte zo'n 10 jaar paard gereden.

Ik heb gewoon behoefte aan meer kennis nieuwe dingen te leren en kennis weer op te halen.

Wie kent goede boeken of internet sites of heeft andere tips...

gr Linda

_00_0

Re: Boeken tips nodig of andere goede tips.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:01

grotendeels is wel ervaring ja; heb al 7 jaar lang zelf paarden dus dan leer je een hoop. Het helpt om veel met paardenmensen om te gaan en te leren van ze. Gewoon vragen wat ze met iets bedoelen en of ze het kunnen laten zien.

verder is bokt een hele goede site om dingen van te leren :j zo heb je bijvoorbeeld de wiki waarin veel termen worden uitgelegd. en je kan bijvoorbeeld ook op subforum paardenomgang problemen lezen en welke oplossingen mensen daarvoor geven.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:40

Veel bezig zijn met paarden, vragen durven stellen en veel lezen heeft mij erg geholpen. Als je met rijtechnische problemen zit is Paardrijden met gevoel deel 1 en 2 een aanrader.
Verder ga eens helpen op de stal waar je gaat rijden, je kan daardoor al veel leren.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:53

Wat ik zelf 2 hele fijne boeken vind zijn de boeken van het BIT Deze onder andere: Afbeelding en deze Afbeelding

mensen zeggen altijd tegen mij paardrijden kun je niet uit een boekje leren en dat geloof ik ook alleen je kunt wel aan het denken gezet worden over bepaalde dingen

edit; ik zie dat de persoon boven mij ze ook aanraad :')

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 15:21

dankjewel voor jullie reacties :)

Flomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:11

veel vragen heeft mij geholpen, als ik ergens mee hielp of ging doen altijd vragen waarom en hoe! leer ik nu ook de kids en dan leer je meer dan uit een boek

LoeOrange

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:01

Ik vroeg altijd heel veel en dat hielp, maar ik heb ook geleerd van vrienden en uit paardrij boeken!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 13:39

Vooral ervaring ik heb van mijn vroegere verzorgpony veel geleerd, maar ook van de eigenaar van de pony en verder ook veel dingen vragen. En boeken lezen kan natuurlijk ook wel helpen zelf heb ik gewoon wat algemene boeken daar staat van alles in over de rassen , verzorging etc. :Y)