wat dragen jullie voor kleding? advies nodig!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

wat dragen jullie voor kleding? advies nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 16:21

Hoiii

Ik ben een tijdje uit de paarden geweest maar nu weer begonnen.

Wat voor rijkleding dragen jullie?

Ik heb tips nodig.

Ik zag op het forum ook veel polo's en rijbroeken met leren zitvlakken, badywarmers.

En wat dragen jullie bv in de winter?

Ik heb nieuwe spullen nodig dus elk advies is welkom.

Groetjes Linda

michaelally

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 16:36

inderdaad alles wat je zij wordt nu zowat gedragen, polo hoeft niet bij recreatief tshirt is ook goed,
in winter gewoon paardrijhandschoenen, iets dikkere kousen en een body of jas /3

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:24

Alleen mijn rijbroeken zijn speciale paardrijkleding, alles wat ik daarboven draag koop ik in gewone winkels in de uitverkoop. Bij de paarden wordt mijn kleding toch vies, daarvoor ga ik geen dure kleding uit de ruitersportzaak aanschaffen.
In de winter draag ik vooral veel laagjes en zorg ik ervoor dat ik nog lekker kan bewegen. Thermokleding is dan zeker een aanrader als je altijd in de buitenlucht rijdt.

birrie1709

Re: wat dragen jullie voor kleding? advies nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:27

ik rijd gewoon alleen recreatief dus tja eigenlijk een beetje van alles wat (ligt eraan wat er in mijn kast ligt)

maar ik heb wel alleen maar rijbroeken van de decathlon
ik denk : draag gewoon wat je lekker zit
dan is het toch gewoon ook goed XD

ingaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:31

ik heb eigenlijk altijd wel een polo aan met een vest erover met koud weer softshel.
rijbroek met lerenzit omdat ik niet anders gewend ben,
leren rijlarzen en als het echt koud is thermolarzen.
rijsokken aan wel ik de zelfde kleur als mijn polo die koop ik altijd tegelijk.
en grijs met zwarte cap zwart zadel en hoofdstel grijs bondje onder zadel.
gewoon alles een beetje de zelfde kleur vind ik altijd wel netjes.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:54

Ik draag een shirtje/blousje dat vies mag worden, een een jodphurbroek met bergschoenen eronder.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:56

rijkleding? gewoon wat er in mn kast ligt. Vaak een spijkerbroek, zo af en toe mn rijbroek. Kwa shirtjes in principe alles behalve goed spul.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 17:58

Jodpurs met chaps, een rijbroek (met zitvlak zit ik steviger). Verder is mijn bovenkleding meestal een shirt met lange mouwen of een lekker zitten tshirt/topje met onze ''stal''trui.
Ik draag altijd kleren die vies mogen worden, aangezien ik er altijd vies weer vandaan kom :')

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:17

een lekkere dikke winterjas in de winter en handschoenen

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:23

Rijbroek en daarboven alles wat ik niet meer naar school ofzo draag :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:25

Ow en zorg voor heerlijk warme thermolaarzen voor in de winter. Als ik jou was zal ik die nu online kopen via webshops, nu zijn ze het goedkoopst!

blackhorse93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:27

ik rij gewoon in me spijkerbroek en gympe en da vind ik t makkelijkste

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:27

Ik heb wel speciale rijkleding, mijn werkkleding is zakelijk en het zou zonde zijn als het vies word of kapot gaat, en vrijetijdskleding is te tuttig en vrouwelijk ( :o ) voor bij de paarden.

Ik draag gewoon een rijbroek, ruiterkousen of gewone sokken, daar ben ik niet zo stipt in. Een polo met korte of lange mouw, of bijvoorbeeld een trainingsshirtje van speciale stof. Als het fris is daar een vestje, bodywarmer of beide overeen, en als het koud is een jas er over.

Voor in de winter heb ik nog een speciale thermobroek.

Ik doe dus wel aan 'paardenmerken', van sommige merken vind ik dat de kwaliteit erg goed is en blijft en dat is me wel wat waard.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:31

Ik draag natuurlijk een rijbroek, paardrijsokken en mijn rijlaarzen.
Heb best wat polo's van diverse paardenmerken en als het wat kouder wordt doe ik daar een vest over aan.
In de winter heb ik gewoon een t-shirt of coltrui aan met een bodywarmer ( paardenmerk ) erover.
In de winter draag ik ook mijn Kingsland jas die is best prijzig maar echt super fijn!
Ik heb best veel aan paardenmerken in mijn kast hangen ik vind dat gewoon fijn en kwalitatief is het ook heel goed.
Je kunt ook veel goedkoper ook leuk spul kopen bij andere winkels als je daar geen geld voor hebt of het zonde vind om het daaraan uit te geven.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:51

Ik draag altijd een rijbroek met lederen zitvlak, vind dat die het beste zitten (eens je die gewoon bent wil je geen meer zonder)

Verder paardrijsokken, een gewone T-shirt, trui, vestje, bodywarmer, ... Hoeft niet van een paardenmerk te zijn, ik heb wel een aantal spullen die van een paardenmerk zijn ( die koop ik meestal als het solden of uitverkoop is, of 2dehands) maar dat hoeft niet, ik rijd evengoed met een trui of T-shirt van de H&M ofzoiets.

In de winter of tijdens het verharen let ik er wel op dat ik kledij draag waar niet teveel haar in blijft kleven, dus geen wol of fleech truien. Ik draag ook gewone winterschoenen die tegen een stootje kunnen voor op stal en doe mijn laarzen enkel aan tijdens het rijden, heb anders teveel last van koude tenen :P Ook een korte jas met een rekker onderaan is handig in de winter tijdens het rijden, dan zit je niet op je jas of blijft hij niet achter de boom van je zadel steken.

In de zomer draag ik vaak mijn gympen voor op stal met korte sokjes, en doe pas lange sokken en laarzen aan voor het rijden.

xrainnblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:52

misschien een paardrijbroek als je dressuur of springen doet maar met western heb je zoon leuk cowboy broekii aan haha. sorry . maar hoezo je weet toch wel wat je voorn kleding aan hebt. en een tip gimpen rijden zo zo fijn.