Proefgerichte clinic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dekraanhoeve

Proefgerichte clinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 14:21

Hoi,

Ik run een pensionstal (13 paarden) waar we graag uitjes, maar ook clinics organiseren.

Ik zou graag een clinicdag (of dagdeel) organiseren waarbij ruiters een proefje op hun niveau rijden (hier B en L)
en dan een protocol krijgen met punten en opmerkingen, net als tijdens een echte wedstrijd.

Ik ben hier en daar al aan het rondvragen, maar de topruiters die ik mail vragen een uurloon, waar je U tegen zegt (80-100euro p/u)

Is er iemand in de omgeving Rotterdam-Lansingerland- Zoetermeer die professioneel jurylid is en die ons wat tips kan geven, misschien
met een headset, zodat je per onderdeel gelijk je punten hoort en wat er beter zou kunnen? Of misschien zelfs de proefjes kan laten filmen met het commentaar erbij?

Ik ben reuze benieuwd!
Kijk eens op onze site zodat je weet wat voor sfeer er is op onze stal.

Groetjes Sacha Kraan
www.dekraanhoeve.nl

ingvdh

Re: Proefgerichte clinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 09:24

Wat je kan doen is een jury uitnodigen die daarnaast ook nog instructeur is (en daar zijn er vele van), de mensen een proefje laten rijden en na drie combinaties gaat de jury een les geven met de verbeterpunten uit de proeven.

Wat wij op de vereniging hebben gedaan is de proeven tijdens een "echte" wedstrijd laten filmen, de dag daarna hebben we de proeven op een groot scherm vertoont en de jury heeft uitgelegd hoe zij tot die punten is gekomen en hoe je dat punt kan verbeteren. Dit was een jury die ook veel les geeft en ze heeft dit op een hele leuke positieve manier gedaan.

Tijdens het rijden allerlei commentaar krijgen lijkt me niet lekker, dan kan je je niet meer op de proef concentreren.

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 11:02

Wat een goed idee, ik zal eens rondvragen hier in de buurt!
Bedankt voor je reactie.
Groetjes

Jos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:36

Hallo Sacha

ik heb je een pb gestuurd.

groetjes Jose

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 13:27

Zoek eens even op startlijsten naar wedstrijden in Uden, daar zijn regelmatig oefenwedstrijden waarbij je commentaar bij een video wordt ingesproken. Deze mensen doen dat dus, geen idee of die jouw kant op willen komen maar misschien hebben zij wel weer contacten waarmee ze je verder kunnen helpen...

dekraanhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 20:46

Bedankt diegenen die een pb hebben gestuurd of hier gereageerd hebben.
Ik heb een clinic georganiseerd met medewerking van Anne-Clair Bongers van ACB dressuur.
Zaterdag ga ik zelf meedoen bij haar op stal met mijn friese ruin Teuntje, om eens te kijken hoe zoiets in
zijn werk gaat.
Nogmaals bedankt!!