vraag aan de juryleden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melanie81

vraag aan de juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 10:10

ik heb een paard wat absoluut geen dressuurtopper is. het is een groninger, stevig, brede hals etc. zijn gangen zijn dus ook niet zoals een dressuurpaard zou lopen, maar ik zou toch eens willen kijken wat hij doet in een B-proefje (paard loopt wel nageeflijk). voornamelijk ook om hem kennis te laten maken met zo'n omgeving. wat zouden jullie hiervan vinden als zo'n combi in de ring verschijnt? ben hier wel benieuwd naar omdat dit wel afwijkt van de slanke paarden.
dit is hem. vergeten te vertelllen dat ik maar 1.58 ben en slank
Afbeelding

oKim0miKo

Re: vraag aan de juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:14

Het gaat om de uitvoering van de oefeningen en niet om het type paard wat je hebt.

Zolang jij lekker plezier hebt en het rijden gaat goed, gewoon lekker starten.

Hier en daar zie je regelmatig een haff, tinker of fjord, in de hogere klassen, sportpaarden achter zich laten en zelf met de 1e prijs naar huis.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:41

Geen probleem hoor, als je paard rijtechnisch goed voor elkaar is is er geen probleem. Zeker niet in de B en de L.
In de hogere klasses ga je op een gegeven moment toch merken dat het minder makkelijk gaat of dat je minder hoge punten scoort dan dressuurgefokte soortgenoten. Maar voorlopig zou ik er lekker van genieten en wedstrijden gaan rijden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:58

Ik ga mee met wat de anderen zeggen
en aan de foto te zien lijkt het me een leuke verschijning voor in de ring, dus ga ervoor!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:50

Gewoon starten. Het gaat er niet om wat voor type paard je onder je kont hebt, maar hoe je hem voor elkaar hebt.
Ik start ook met mijn (redelijk ouderwetse) haflinger tussen de paarden.
Prijzen heb ik nog niet gehaald, maar wel een aardig aantal winstpunten in niet zo heel veel wedstrijden.
Terwijl ik ook alleen maar voor de ervaring op vreemd terrein ging :D
Dus gewoon doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 11:51

Kijk voor de grap even naar de wedstrijdprestaties van bokker Nimber met haar Groningers ;)

Veel plezier met je wedstrijden alvast!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:35

meld zich :D met groninger Floor was ik B dressuur B springen en B cross
Met haar Zoon Lodewijk was ik Z1 dressuur
Daarna kwam haar dochter Hinke M2 dressuur
Toen hengst Orbaldo II en met hem werd ik zzlicht met een wp!
Daarna heb ik de hengst Claudius naar het Z1 gereden.
en merrie Awa naar het Z1.
Tussendoor ook merrie Taiga in het L2 uitgebracht.

Ik heb zelden tot nooit last van vooroordelen gehad.
Ook genoeg prijzen behaald en met verschillende groningers op de regio gereden.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 23:50

Tinker 1,53mtr. Z2 startgerechtigd bij de paarden
meerdere eerste prijzen in de hogere klasses behaald op reguliere wedstrijden waaronder mijn hoogste score 225 punten in de Z1 was.
Tuurlijk kwam ik ook wel eens een jury tegen die mijn paard openlijk afkraakte maar de meesten waarderen echt de uitvoering van de proef. *\o/*
Afbeelding

Succes!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:37

Mijn bijrijdster rijdt met mijn halve groninger (xhaflinger) M1.
Ze hebben nog nooit geen winstpunt behaald in een jaar van de L1 naar de M1.
Ik zou me helemaal niet druk maken daarover. Als je goed en netjes rijdt, krijg je goede punten!
http://i203.photobucket.com/albums/aa1/ ... orden3.png

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:48

Kijk maar in mijn onderschrift, nog een Groninger in het Z ;)

Als je realistisch blijft in je verwachtingen en zorgt dat je de rest goed voor elkaar hebt, kun je zéker veel lol beleven aan het rijden van wedstrijden!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:27

Natuurlijk starten, leuk!!!!

jose67

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:33

je zal altijd de kans hebben dat je een jurylid treft die niet van dat soort type paard houd, Ik zelf heb ooit eens van een jurylid te horen gekregen dat ik maar beter niet meer op wedstrijden kan komen omdat mijn paard maaide met de voorbenen. ( heb overigens op me slofjes B en L1 dressuur gedaan) Hallowww we zijn geen Ankie en we hebben géén Salinero toch???
Heb zelfs een keer meegemaakt dat een jonge vrouw openlijk door de Jury werd beledigd omdat ze volgens hem te dikke benen en kont had!!!! en daarom geen winstpunten kreeg, terwijl ze een formidabele proef reed.

als je paard nageefelijk is, goede lengte buiging heeft en lekker ontspannen loopt????
Gewoon lekker op concour gaan, je best doen, en vooral........ genieten.

succes.

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:25

Ik ben nu zelf ook vier keer gestart met mijn Groninger maar ook ik heb tot dus ver nog geen vooroordelen gehad.
Ook met mijn vorige Groninger heb ik enkele wedstrijden gereden en ook bij haar heb ik nooit last gehad van vooroordelen. Ondanks dat deze een grote witte bles en had en 3 witte voeten en breed gebouwd.
Zoals nimber al aangeeft alles kan met een Groninger :D

Jos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:46

Ik zou maar lekker gaan starten hoor.
Ik zie regelmatig paarden die niet aan het beeld van Totilas voldoen ;)

Het gaat inderdaad om de uitvoering van de oefeningen en hoe je je paard voor elkaar hebt, zoals aanleuning en impuls.

Ik neem aan dat je les hebt en dan kan toch ook je instructeur je aangeven of je kan gaan starten?

Jury's die mensen geen punten geven om dikke konten enz zoals jose67 vertelde, is natuurlijk te belachelijk voor woorden.

Veel plezier met starten!! *\o/*

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 11:50

Ach zo heb ik met een pony'tje (NRPS) tussen de paarden gereden.
Helaas maar kort omdat hij niet goed op de benen bleek te zijn (Hoefkatrol ontsteking in beide benen)
En zelf met mijn afgekeurde pony'tje kon ik 25 andere mooie KWPNers eruit rijden.

Dan moet dat met een groninger ook wel lukken!!

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 13:25

Gewoon lekker gaan starten en je best doen meer kan je niet doen, maar wel realistisch blijven als het een keer fout gaat niet gelijk je paard de schuld geven omdat het een Groninger is :+
Ik heb met Groninger dekhengsten wedstrijden gereden tot in de Z1 en nog nooit last gehad van vooroordelen.
Meestal deed ik het zelf verkeerd als er iets op het protocol stond, en het heeft mij nooit weerhouden van het starten van een proef :Y)