Ik heb een merrie die erg snel last heeft van jeuk en dat ook duidelijk laat merken. Ik vraag me af of er meer paarden
zijn die zo heftig reageren op jeuk?
Nynke schuimt erg veel overigens, en als dat dan op haar benen komt dan kun je het rijtechnisch schudden want dan heeft
ze haar hoofd er totaal niet meer bij. Hard stampen op de grond, extreem schudden met het hoofd, staartzwiepen, niet meer
reageren op je hulpen, opeens zijwaarts lopen, ook voltes worden dan zijwaarts gereden, (een soort travers of sbw idee)
er vandoor vliegen en vervolgens snel stilstaan en de teugels uit me rukken om vervolgens te kunnen jeuken enz. enz.

het is nog al irritant, de ene keer is het erger dan de andere keer trouwens. Zo heeft ze het een paar dagen niet of nauwelijks, en zoals
vandaag was ze echt ontiegelijk erg! het is even lachwekkend, maar als je serieus aan de
gang wilt gaan is dit niet ideaal. Zijn er meer mensen met ubergevoelige paarden? en is er een manier om dit te verminderen? (al denk ik
dat dat onmogelijk is.) En als je haar eenmaal laat jeuken is haar been nog beschuimder en jeukt het even later nog meer

ik ben erg benieuwd of er meer bokkers zijn met zo'n paard of pony en wat jullie dan doen in zo'n situatie.