Ruiterkaarten omgeving turnhout

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ruiterkaarten omgeving turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:18

Vanwege een trektocht door België ben ik op zoek naar verschillende ruiterroutes / netwerken. Kaarten van het netwerk van lommel en de Hoge kempen heb ik al in mijn bezit, alleen deze stopt bij net west van Lommel. Op de kaart staat over ruiterroutes Kempen & Peel, alleen voor zover ik kan vinden gaat deze ruiterkaart over Noord-Brabant, terwijl wij enkel geïnteresseerd zijn in het stuk Kalmthout - Lommel (van de Kalmthoutse hei heb ik al kaarten). Ik heb al topo kaarten en zou ook hier eventueel een route vanuit kunnen plannen, maar ik wil liever niet voor vervelende verrassingen komen.

Nou ben ik benieuwd of er van dit gebied ruiterkaarten bestaan en als deze bestaan hoe ik hier aan kom.

1Boefje

Re: Ruiterkaarten omgeving turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:32

Misschien kan je beter op bokt.be een oproepje plaatsen. De kaarten kan je alleen bij de gemeentes halen of via internet bestellen. Maar om eerlijk te zijn heb ik geen idee waar op internet.
Ik heb onze kaart ook bij de gemeente gehaald en die van de Kempen in Nederland in Bergeijk.
Zodra je hem hebt gevonden, geef een gil, ik zoek hem ook!
Misschien dat ik binnenkort een keer naar Balen rij, dan kan ik hem inscannen voor jou. Wanneer moet je hem hebben? Ik zal ook eens rond vragen.

manex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:36

Sorry, off topic, want ik kan je ook niet helpen. Maar ik ben heel benieuwd waar je die kaarten van de Kalmhoutse Hei vandaan hebt. Daar ben ik naar op zoek.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:47

Lommel gemeentehuis-VVV!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 21:48

@1Boefje
Bokt.be was ik even helemaal vergeten O:) Goed idee. Als je hem zou willen inscannen, of de gemeente zo ver zou kunnen krijgen een exemplaar op te sturen zou dat geweldig zijn (vergoeding voor de kosten is geen probleem). Bij voorkeur vóór halverwege juli, dit in verband met dat we onze precieze route van te voren willen plannen, en wij eind juli aan onze tocht beginnen. Alvast bedankt :)

@manex
Ik heb hiervoor een combinatie gebruikt van http://www.nationaalpark.org/docs/20071 ... 552190.jpg (heb die kaart opgeslagen en verder ingezoomd, zo kom je al een eindje) en speciale topokaarten. Deze topokaarten staan op de PC dus mocht je interesse hebben kan ik wel proberen wat printscreens maken voor je (kaarten zelf doorsturen gaat helaas niet, tenminste weet niet hoe :P ).

Edit: Vergeten te zeggen waar hij dan naar verzonden moet worden. Net over de grens bij antwerpen :)

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:16

Ok, ik zal mn best doen om er volgende week een keer langs te rijden!
Misschien maandagmiddag.........ik moet even zien uit te vissen wanneer ze open zijn.
Meestal kosten de kaarten 6 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:51

Dat zou echt geweldig zijn, dan is al een groot obstakel van onze tocht overwonnen :)

Jazzebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 15:36

Ik weet niet precies welke route je wilt volgen. Onze stal zit zo'n beetje in die regio, maar dan net in het Nederlandse stuk, in Baarle-Nassau. Mocht je door deze buurt willen trekken dan hebben we wel veel routeinformatie. Voor nu heb je misschien iets aan de kaart van de Taxandria Route hieronderaan. Vanaf rechtsonderin zijn er heel veel mogelijkheden voor het laatste stukje richting Lommel.

onze stal: http://www.clairvauxhoeve.nl/
grote versie van de kaart: http://www.clairvauxhoeve.nl/foto/routekaarten/taxandria_foto.jpg

Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 17:29

houd er rekening mee dat de kalmthoutse heide recent compleet is afgebrand en tot op heden in elk geval afgesloten en verder de paaltjes van de routes natuurlijk erg geleden hebben.
Je kunt voor info over de ruiterroutes daar contact opnemen met de organisatie daar
Genaamd; Grenspark de Zoom-Kalmthoutse Heide.
Vriendelijke mensen daar, ze helpen je vast graag verder aan info over (toegankelijkheid van) de paden