Help! Maat vliegendeken voor een shet jaarling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ruin_lover

Help! Maat vliegendeken voor een shet jaarling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 22:51

Hallo iedereen,
Ik wil een vliegendekentje gaan bestellen voor een shet jaarling (is nu ongeveer 89cm) maar ik heb geen idee welke maat ik dan moet hebben. Wie kan mij verder helpen??
Het is namelijk een cadeau voor iemand anders en als ik om een dekenmaat ga vragen weet ze al wat het gaat worden :P

Groetjes Linda

_helga_

Re: Help! Maat vliegendeken voor een shet jaarling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:55

even googlen :
Maattabel dekens
Als vuistregel voor de dekenmaat kan men onderstaande regel gebruiken:
De stokmaat + ca. 30 cm, dit is dan de onderlengte van de deken

Stokmaat in cm Maat Onderlengte Ruglengte
80 tot 90 Mini Shetland 115 cm (4.6) 85 cm
90 tot 100 Mini Shetland 125 cm (4.6) 90 cm

Elyne89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:57

Nou wil ik niet banketstaaf zijn, maar waarom heeft een shet jaarling een vliegendek nodig:P Heel schattig natuurlijk, maar komóp..

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 22:59

Okej bedankt! Zo kom ik er wel aan uit denk ik

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:00

Zie ook t nut er niet zo van in... :+ Ts, een halstertje oid is misschien leuker :) Vliegendekentje voor een jaarling zou ik ook niet zo gauw doen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:00

Geen deken opdoen.
Geef dan een showzweetdekentje.. en dan met nadruk op show. dus gwn voor de show voor een foto.
Zo voed je het gelijk al op als een kleinzerig ding en kan het later niet meer zonder alle luxe :')

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 23:01

Geen idee of ze die nodig heeft (de shet) maar ze wilde die graag hebben voor die shet en moet nog een verjaardagscadeau hebben dus vond ik dat wel een leuk idee...
Maar waarom zou een oudere shet bijvoorbeeld er wel een nodig hebben of op kunnen in ieder geval en een jaarling niet dan?
Heeft die er zowiezo minder last van door de iets dikkere vacht?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:03

Jaarling kan er ook in blijven haken omdat het nog wat onstuimige dingen zijn.
AUB koop het niet. Geef haaar eerder advies om het niet te doen.

Mijn verzorgshet is ook een keer blijven haken (weliswaar niet met deken ,maar het gaat om het blijven haken) en die was ook niet eens een ontstuimige jaarling ,nee gwn volwassen.

En die is toen gestikt. (was er niet bij .. maar naja je snapt wel dat als ie dood is dat ik als verzorgster dat ook te weten kom)

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 23:03

Maar halsters heeft ze al zoveel :o
Misschien andere leuke ideeën?
Zweetdekentje heeft ze ook al genoeg voor als ze naar de keuring gaan en gewassen moeten worden.
Anders maar een cadeaubon, kan ze zelf iets uizoeken.

Elyne89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:07

Ik vindt een vliegendeken sowieso onzin, vliegenkap om ogen te beschermen nog tot daar aan toe.. Maar het paard heeft niet voor niets zo'n geweldig vliegen-afweersysteem (A).. Buiten dat worden het van die watjes als je aan het rijden bent zonder deken. Maar ach, ieder zn ding. Je zou kunnen kijken bij horseshopinternational.nl die verkopen kleine maten, misschien ook andere leuke dingen? Succes!

ruin_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 23:13

Bedankt iedereen voor de reacties en tips. Ik gebruik zelf ook geen vliegendeken voor mijn paard, alleen een vliegenfrontdeel want heeft altijd veel last van vliegen bij zijn ogen. Ik zal uit gaan kijken voor iets anders leuks, moet vast wel iets te vinden zijn!
Bedankt voor de site Elyne89, ga er eens op kijken!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:15

Ik zou kijken naar een leuk borstelsetje in een kleur met daar een bijpassend halstertje bij ;)
Of nog beter.
Een grote liksteen :D
is het paardje blijmee ;p

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:29

Aahw kom ik dit topic ineens tegen!
Ik ben dus degene met een shetjaarling ;) Het is geen dekentje geworden maar een paars halster+touw voor de mams, een zak snoep en een inimini regenbooghalstertje voor het half broertje/zusje die ieder moment geboren kan worden :+:
Wil ook nog wel even reageren op degene die zeggen dat een vliegendeken onzin is. Wat maakt een shet minder dan een paard??
Onze ponys en paard staan omringd door bomen en er zijn dus sowieso al meer vliegen/horzels dan op een open weiland + het WNvirus is in opkomst, het is niet de vraag of het komt, maar wanneer. Wil niet degene zijn waarvan de ponys afgemaakt gaan worden omdat ze lekgestoken zijn.

Elin_ je zegt dat je verzorgshet eens is blijven haken. Dan zal de omheining wel niet goed geweest zijn, heb je alleen stroomlint hoe wil zo'n pony daar dan aan blijven haken?
Wij hebben gaas en stroomlint ervoor. Ponys hebben nu respect voor het stroomdraad en komen er dus echt niet meer tegenaan.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:41

@deSa niemand zegt iets over een shet > vliegendeken > onzin (ik iig niet) ,maar wel voor een jaarling.

En de omheinig was wel goed ;) Ik vertel niet zomaar een leugentje om ts bang te maken.
Nee ..was het maar een leugen.. dan had ie nu nog geleeft... :(:) ;(

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 22:49

Ah, sorry lees je reactie nu nog een keer en zie inderdaad dat ie niet aan een deken is blijven hangen in de wei. Heel jammer dat de pony dood is gegaan en weet natuurlijk niet hoe, maar hoe dan ook heeft dat dan natuurlijk niks met dit topic te maken. Onze omheining is prima en zijn ze er uit met halster om is het altijd onder toezicht.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 23:17

Jaa :) het was ook niet aanvallend bedoeld ,maar ik zou het gewoon heel erg vinden als ook jou jaarling door een klein ongelukje om het leven zou komen.
Dat bedoel ik meer :)

leuke kadootjes hoor :D zak snoep zijn ze altijd wel blij mee :P

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:41

Uuh, geen? :+

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:49

Lees eens verder dan alleen de openingspost ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 21:56

Elin_ schreef:
@deSa niemand zegt iets over een shet > vliegendeken > onzin (ik iig niet) ,maar wel voor een jaarling.

En de omheinig was wel goed ;) Ik vertel niet zomaar een leugentje om ts bang te maken.
Nee ..was het maar een leugen.. dan had ie nu nog geleeft... :(:) ;(

Waarom is het niet erg als een jaarling geprikt/lekgestoken wordt,en is het wel erg bij een ouder paard/pony?
Mijn paard en pony doen allebei veel gekker dan de jaarlingen van de buurman,en mijn twenter/driejarige :j
Die van mij hebben dan ook gewoon een deken om,Shet heeft lichte zomereczeem en paard wordt anders lekgeprikt.