Ik overweeg een weekje bij hotel de Mallejan te boeken en wil graag mijn paardje mee. Is het een beetje fijne accomodatie voor de paarden? Ik weet dat er geen weidegang is, maar kunnen de paarden wel even los? En is het er doorgaans redelijk druk of staan de stallen vaak leeg? (ik heb natuurlijk maar 1 paard mee, dus dan moeten er wel andere paarden zijn)
Of zijn er nog andere tips voor fijne overnachtingen aan de Veluwe? (er gaan een niet-paardenmens mee, dus niet op een manege oid) Liefst ivm vervoerskosten een beetje aan de westkant.
Daar kunnen ze wel de wei op, grote, fijne, frisse stallen waar ook eigen en pensionpaarden staan. Alles mag en alles kan.
Het appartement wat zij hebben is voor 2 personen, erg aangenaam en redeijk betaalbaar. Plusje is dat je echt letterlijk vanuit de poort de hei oprijdt.
Je hebt in Vierhouten ook nog de Jonge Stee, maar daar weet ik verder niet zo veel van.
Een week ergens op vakantie gaan waar mijn paard niet buiten kan zou zowieso afvallen Er is zoveel op de Veluwe waar je paard wel buiten kan, dus dan zou ik verder zoeken.
Bij de Mallejan kunnen de paarden helemaal niet los, die hebben alleen maar stalletjes. Bij Damsma in Vierhouten zag het er goed uit. Dat zou, als ik aan Vierhouten vast zou zitten, mijn keuze zijn.
Daarom vroeg ik ook of er ruimte is je paard los te zetten. 3 dagen zonder gras kan ze wel, maar niet zonder loopruimte.. We zitten niet vast aan Vierhouten zelf, maar ivm kilometerprijs wel een beetje aan de west kant van de Veluwe.
Mischien is Kootwijk ook een optie. Is ook net iets meer dan een uurtje rijden?
http://www.stalhorsetrust.nl is het oude Paalhoeve. Ik weet niet wat daar nu de mogelijkheden zijn... maar zelf kan je dan bijvoorbeeld richting Landal Berkenhorst.
Bedankt voor de tips Ik ben in contact met Mdamsma en de Jonge Stee..
LovingTweety
Geplaatst: 18-05-11 11:38
1 van mijn pony's gaat deze zomer naar Mdamsma met zijn verzorgstertje, ik vind het er allemaal erg goed uitzien en laat hem met een gerust hart 6 weken aan hun over.
Waratje
Geplaatst: 18-05-11 17:47
De witte hoeve in Hoenderloo (www.de-witte-hoeve.nl) is ook een fijn adres, in Otterlo kun je bij de Kleine Pol (www.dekleinepol.nl) terecht. Op beide plekken kunnen de paarden ruimschoots naar buiten. Wat luxer in Otterlo is De Herberg (www.herberginotterlo.nl) waar ook veel mogelijkheden zijn voor de paarden.
MvdB_
Geplaatst: 18-05-11 21:57
Hoi,
Binnekort gaan wij ook naar de Malle Jan. Eerst lekker rijden en darana een High tea. Weet één van jullie misschien of de MAlle Jan aan of vlakbij de veluwetrail ligt? Wij willen dan nl zo'n dagtocht rijden.
We hebben geboekt bij de Jonge Stee! Mdamsma leek mij ook erg leuk, maar mijn vriendinnetje vond het iets té veel paarden Bedankt voor de tips
Miss_Ty
Geplaatst: 19-05-11 18:05
Ik ga ook naar de Jonge Stee binnenkort! Van wanneer tot wanneer ben jij er?
Edit: voorheen zijn wij ook een keer bij de Malle Jan geweest (al een jaar of 7 terug). Dit ligt, net als de Jonge Stee, direct aan de Veluwe Trail. Destijds konden onze paarden wel naar buiten, maar misschien hebben ze ondertussen iets verbouwd. Bij de Jonge Stee zijn we al een keer eerder geweest. Super! Prachtig B&B of leuke huisjes, aardige mensen en heerlijk voor de paarden.
batje
Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-11 20:33
Ons weekje bij de Jonge Stee is helaas voorbij, maar het was enorm genieten! Ook mijn paard stond er heerlijk bij Een aanrader dus!
De Mallejan kan ik niet zo aanraden voor een langer verblijf dan lunch oid, we zijn er even langs gelopen en op een paar boxen na zag ik niets voor de paarden, geen paddock, geen fijne poetsplaats of wat dan ook.
PaysBas
Geplaatst: 28-07-11 00:21
Hoe was jullie eigen accomodatie?
Leuk dat je een goed alternatief voor Hotel De Malle Jan hebt gevonden, vind hen namelijk behoorlijk prijzig.
Sorry, ik zie nu pas je berichtje! Ja, de Jonge Stee was voor ons echt prachtig!! We zaten in een bungalow (voor 4, maar was met 2 heel fijn, 4 lijkt me wat krap) en de B&B leek me ook heel mooi. Erg lekker ontbijt en je paard staat er werkelijk geweldig. Aanrader dus!