Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kimmie88 schreef:Maar in een stal voor de nacht oid, moet kunnen.
Citaat:Zorg voor voldoende afleiding voor het paard en neem uit voorzorg een weefrek indien mogelijk

kimmie88 schreef:Als je niet de mogelijkheid hebt om het paard 24/7 op stal te zetten, is symptoom bestrijding de beste oplossing denk ik

kimmie88 schreef:Weven komt voornamelijk door verveling.
Wanneer het paard bezig blijft, zal het weven niet of nauwelijks voorkomen.
Zoveel mogelijk buiten is natuurlijk ideaal.
Maar in een stal voor de nacht oid, moet kunnen.
Zorg voor voldoende afleiding voor het paard en neem uit voorzorg een weefrek indien mogelijk
Cowgirl schreef:kimmie88 schreef:Weven komt voornamelijk door verveling.
Wanneer het paard bezig blijft, zal het weven niet of nauwelijks voorkomen.
Zoveel mogelijk buiten is natuurlijk ideaal.
Maar in een stal voor de nacht oid, moet kunnen.
Zorg voor voldoende afleiding voor het paard en neem uit voorzorg een weefrek indien mogelijk
En dan, dan doet hij het niet meer met zijn hoofd buiten de deur...maar paarden zijn slim gaan gewoon IN de box staan weven. Heb ik al vaak genoeg gezien. Weefrek is dus zoals eerder gezegd symptoombestrijding en zonde van je geld om mee te bestellen.
Het is eigenlijk al triest genoeg dat een paard gaat weven.
Shenavallie schreef:kimmie88 schreef:Als je niet de mogelijkheid hebt om het paard 24/7 op stal te zetten, is symptoom bestrijding de beste oplossing denk ik
Net zo lang blijven zoeken tot je die mogelijkheid wel hebt, want het welzijn van je paard gaat te allen tijde voor. Anders moet je geen paard nemen, vind ik.
O wacht, de paardenmarkt is ingestort. Ach, dan brengen we ze toch massaal naar de slager. Dan worden ze iig niet meer mishandeld door ze voor de nacht in een stal te zetten.

kimmie88 schreef:Als je niet de mogelijkheid hebt om het paard 24/7 op stal te zetten, is symptoom bestrijding de beste oplossing denk ik

JustMe89 schreef:MAAR... in de winter is dit onmogelijk omdat het IN DIT SPECIFIEKE geval om een paard gaat dat zowel in de winter als in de zomer op concours moet en dus geschoren moet worden (anders duurt het uren voor die droog is en wordt die ook ziek
. 

Sonja schreef:Niet te beantwoorden.
Maar ik heb wel een tegenvraag voor je. Waarom moet dat paard in de winter zoveel binnenstaan? Waterdichte dekens kunnen de imo onnodige slijtage van het weven immers helpen bestrijden?