Hoe cap en jasje te pimpen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CarolandRuud

Hoe cap en jasje te pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 14:36

HoiHoi

sinds kort heb ik nieuwe rijlaarzen
Afbeelding
Dus met contraststiksel. Aangezien ik straks wedstrijden ga rijden (heb net mijn startkaart binnen :D ) lijkt het mij leuk om die contrastkleuren in mijn bruine HH pro plus cap en mijn bruine HH wedstrijdjasje terug te laten komen.

Bij het jasje zat ik te denken aan een randje rondom de kraag en rondom de klepjes van de zakjes of het randje net boven de zakjes. En bij de cap, daar weet ik het nog niet helemaal. Zal ik een randje rondom het kunststoffen stukje plakken of zal ik juist dat stukje gaan beplakken...?

En dan nog iets, het stiksel van de laarzen is dus niet helemaal wit. Nu zit ik te twijfelen of ik de kleur van de laarzen aan houdt of dat ik het wit ga maken (aangezien ik ook een witte rijbroek etc. heb. Of moet ik broek etc. ook naar die kleur aanpassen?)

Wie kan mij helpen in mijn creatieve buien...? :')
O:)

Cavalia

Re: Hoe cap en jasje te pimpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:40

euhm, de kleur maakt denk ik niet zo heel veel uit?? tenminste als ik die foto zie zal ik zeggen dat die stiksels wit zijn, maar kan natuurlijk ook aan de foto liggen. natuurlijk is het mooist als je precies dezelfde kleur is, maar als het te veel moeite is zal ik gewoon wit nemen:).

je jasje vind ik wel een goed idee haha, en je cap gewoon beplakken is het makkelijkste denk ik?

nog nooit zoiets gedaan.. ben benieuwd naar het resultaat!

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 14:45

Cavalia schreef:
euhm, de kleur maakt denk ik niet zo heel veel uit?? tenminste als ik die foto zie zal ik zeggen dat die stiksels wit zijn, maar kan natuurlijk ook aan de foto liggen. natuurlijk is het mooist als je precies dezelfde kleur is, maar als het te veel moeite is zal ik gewoon wit nemen:).

je jasje vind ik wel een goed idee haha, en je cap gewoon beplakken is het makkelijkste denk ik?

nog nooit zoiets gedaan.. ben benieuwd naar het resultaat!

Op de afbeelding lijken de veters idd redelijk wit, maar ze zijn eigenlijk dezelfde kleur als de stiksels. Een beetje creme/champagne kleur, opzich ook mooi;)

Daarom zit ik dus ernstig in twijfel haha

Cavalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:46

jaa snap ik haha. ja als ik jou was zal ik gewoon je laarzen aantrekken en bij elke hobby winkel (of waar ze het nog mee rhebben) kleuren gaan vergelijken, en wat er het meest op lijkt neem je mee?

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:50

Ik heb mijn cap een keer in een jolige bui beplakt met hotfix steentjes. Is nog best grappig geworden ook. Zal een foto voor je maken.

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 14:55

Cavalia schreef:
jaa snap ik haha. ja als ik jou was zal ik gewoon je laarzen aantrekken en bij elke hobby winkel (of waar ze het nog mee rhebben) kleuren gaan vergelijken, en wat er het meest op lijkt neem je mee?

Dat is wel een goeie =)
Denk alleen wel dat ik het een tintje lichter moet gaan houden, dat het anders wel erg donker gaat worden.
En dan zit ik nog te twijfelen of ik de rest dan wit houdt of dat ik dan textielverf ga kopen...

Of dat ik de laarzen, cap en jasje in dezelfde kleur houdt en dat ik de rest wit houdt...

Hmm, eigenlijk te veel opties haha

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 14:56

Essie73 schreef:
Ik heb mijn cap een keer in een jolige bui beplakt met hotfix steentjes. Is nog best grappig geworden ook. Zal een foto voor je maken.

Ik ben benieuwds *D

Alleen hotfixsteentjes zijn toch blingbling...?
Daar ben ik niet echt fan van :o

Maar desalniettemin ben ik erg nieuwsgierig ;)

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 22:33

Iemand nog meer ideeën of voorbeelden...? :o

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:38

ik zou het kraagje in de dezelfde creme kleur doen, en dan een biesje langs de zakjes!
en de cap, dat is een moeilijke vraag! :P

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 23:05

Dniekje schreef:
ik zou het kraagje in de dezelfde creme kleur doen, en dan een biesje langs de zakjes!
en de cap, dat is een moeilijke vraag! :P

Haha zo zit ik dus ook. Het jasje weet ik ongeveer hoe ik het wil hebben, maar ja die cap...
Verder zit ik dus te twijfelen tussen wit en die crèmekleur. Wss wordt het dus die crèmekleur, maar kan ik mijn rijbroek etc dan wit laten of in dezelfde kleur gaan verven...?

Lastig lastig lastig :')

tsjillert27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 23:15

heb je leuke ide`tjes ben benieuwd

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 09:34

Verder nog iemand...? :o

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 12:37

Essie73 schreef:

Heb je al een foto...? :o

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:39

Persoonlijk vind ik het niet zo'n goed idee dat je iets met je cap doet, een contasterend biesje of een gekleurd vlak bijv is al snel opzichtig. Als je persee wat met je cap wil doen zou ik kiezen voor een summier randje blingsteentjes wat hierboven al geopperd is.
Je jasje zou ik inderdaad ook een mooi chique randje of sierkoord voor zoeken bij een handwerk winkeltje, misschien kun je daar ook nog bijzondere knopen vinden die er goed bij zouden passen. En combinatie met een creme rijbroek/plastron/handschoenen/dekje vind ik ook erg mooi omdat dat inderdaad die beigetint benadrukt, maar dat is wel weer een hele uitgave (witte set verkopen zodat je dat weer kan besteden in de aanschaf van creme?). HH heeft ook een heel mooi creme dekje met sierkoord, daar zou je de sierbies die je bij je jasje gebruikt ook in kunnen laten terugkomen om daar ook een randje langs te doen zodat de sierbies extra breed wordt. Maar zou het wel summier houden, wel het mooiste. Succes!

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 12:49

BopjeBo schreef:
Persoonlijk vind ik het niet zo'n goed idee dat je iets met je cap doet, een contasterend biesje of een gekleurd vlak bijv is al snel opzichtig. Als je persee wat met je cap wil doen zou ik kiezen voor een summier randje blingsteentjes wat hierboven al geopperd is.
Je jasje zou ik inderdaad ook een mooi chique randje of sierkoord voor zoeken bij een handwerk winkeltje, misschien kun je daar ook nog bijzondere knopen vinden die er goed bij zouden passen. En combinatie met een creme rijbroek/plastron/handschoenen/dekje vind ik ook erg mooi omdat dat inderdaad die beigetint benadrukt, maar dat is wel weer een hele uitgave (witte set verkopen zodat je dat weer kan besteden in de aanschaf van creme?). HH heeft ook een heel mooi creme dekje met sierkoord, daar zou je de sierbies die je bij je jasje gebruikt ook in kunnen laten terugkomen om daar ook een randje langs te doen zodat de sierbies extra breed wordt. Maar zou het wel summier houden, wel het mooiste. Succes!

Ik ben inderdaad bang dat ik mijn cap snel te opzichtig maak. Daarom ook mijn vraag hier ;) Maar eigenlijk ben ik niet echt van de blingbling en wil ik graag die beige kleur dan weer terug laten komen...

Ik ga binnenkort opzoek voor stof of sierkoord voor mijn jasje =) Daar ben ik al zo goed als over uit.

En de rijbroek etc. zou ik kunnen verven met textielverf. Dat is een stuk goedkoper dan alles opnieuw aanschaffen ;) (ofcourse ga ik de kleur eerst testen op een oude witte rijbroek oid.)

En dekje, dat is niet zo'n heel groot probleem, ik heb al een dekje in die kleur ongeveer. En daar kan ik verder weer het bruin in terug laten komen denk ik...

Haha bedankt voor het meedenken =)

littlediva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:35

Mooizo laarzen !
ik zou een paar leuke bloemetjes der op maken met van die klipjes eraan of leuke lintjes er aan borduren is ook erg leuk !

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 15:54

littlediva schreef:
Mooizo laarzen !
ik zou een paar leuke bloemetjes der op maken met van die klipjes eraan of leuke lintjes er aan borduren is ook erg leuk !

Lintjes en bloemetjes waarop...? :o

Lara1327

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:07

Ik heb mijn cap helemaal beplakt met van die glitterletters (hema), in de namen van mijn favo pony's.
Kreeg er veel complimenten over, staat ook best leuk ;D
Of gewoon met van die roosjes die je bij de xenos kan kopen (plakroosjes) of plakdiamantjes (hema).
Xoxo

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:16