Rijden op t strand.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sophie1818

Rijden op t strand.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 18:33

Ik wil dolgraag en x een bos/strandrit maken, maar me paard is een echte stresskip.
Ook ben ik bang dat hy in vreugdesbokjes gaat maken.
Iemand tips, of zeggen jullie gewoon niet doen. Wil t zo graag..

Anoniem

Re: Rijden op t strand.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:35

Wat verstandig is om eerst door het duin te rijden. Dan zijn ze de overtollige energie kwijt en wat rustiger. WEllicht kun je iemand meenemen met een rustig paard, dat is eigenlijk wel aan te raden. Ook is het verstandig om alleen maar te stappen en niet meteen je paard met zn neus het water in te duwen, eerst maar eens rustig stappen.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 18:38

okee dankjewel,zyn er toevallig ook mensen die zelf ook een druk paard heben en t weleens doen. Die kunnen vertellen hoe t by hun ging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:39

Dat lijkt me weinig zinvol want ieder paard is anders. Wat je bijv ook kunt doen mits je paard dit toelaat is watten in de oren stoppen zodat ze niet bang kunnen worden van het geluid van de zee.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 18:43

hy is volgensmy wel een x met de vorige eienaar naar t strnd geweest, denk at ikzef eerdert problem ben qua zenuwen ook.. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 18:47

Misschien is er iemand die je kent die goed kan rijden en misschien eerst een keer met hem naar strand kan gaan Als je zo'n ervaren persoon kan vinden raad ik aan om alleen naar het strand te gaan, dan kan het paard zelff wennen.

Alma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 00:15

Zou je niet eerst eens gaan kijken naar wat de oorzaak is van het feit dat je paard zo'n stresskip is?
Je geeft zelf al aan dat e denkt dat jij het probleem bent, zou je dat niet eens eerst op gaan lossen voordat je naar het strand gaat met hem? :) Op het strand kan er veel misgaan, vandaar dat het me verstandiger lijkt om bij het begin te beginnen en uit te zoeken waar het foutgaat. De stresserigheid van je paard is namelijk niet alleen met standritten ongewenst, maar als het goed is altijd. Toch?

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:26

In mijn ervaring lijken de meeste paarden die voor het eerst op het strand komen iets van pleinvrees te hebben... en daar worden ze vaak best kalm van.

Ik ben zelf destijds voor het eerst gewoon alleen gegaan en paard durfde eigenlijk het duin niet over toen hij de grote vlakte zag :) Ik vind het zelf juist prettig om dingen op mijn eigen manier en tempo te ontdekken, maar voor de meeste mensen zou ik toch aanraden om een ervaren paard te regelen om mee te gaan de eerste keer. Zeker als je door het water wil rijden is het fijn om een paard erbij te hebben die daar zo in loopt.

sophie1818

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 12:01

Dankjewel, ja wellicht ben ik het ook zelf. Maar ook als ik zelf een rustig ben. Is hy nogsteeds een stresskippie. Heb wel een paard op stal staan die er al een x is geweest. Dus misschien neem ik die wel mee!