Jury heeft startcoupon kwijtgemaakt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LOCA

Jury heeft startcoupon kwijtgemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 20:48

Vandaag heb ik wedstrijd gehad en bij de prijsuitreiking heb ik geen coupons terug gekregen want deze waren "kwijt" en het is dus nog maar de vraag of het boven water komt. De betreffende jury is gelijk na mijn proefje weg gereden met de auto. Maar men weet dus niet of de jury het nog heeft of dat de vereniging het kwijt heeft gemaakt

Wat gebeurt er als mijn coupon niet boven water komt? Ik heb namelijk wel een winstpuntwaardige proef gereden. Heb ik dan gewoon pech en geen punt? en is het ook niet zo dat een jury na de laatste start nog een bepaalde tijd aanwezig moet zijn?

Ik ga sowieso mijn startgeld terughalen maar baal er gewoon van dat ik de hele dag in touw ben geweest, gewoon voor niks.

Ik ben benieuwd of mensen dit wel eens hebben gehad en hoe het toen opgelost is (of niet opgelost)

humanoidR

Re: Jury heeft startcoupon kwijtgemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:54

de jury dient een half uur te blijven na bekendmaking van de uitslag, om de ruiters en amazones de gelegenheid te geven voor vragen.
dus jury bellen en vragen hoe en wat.
meeste jury's schrijven de punten op, ik bijv. ook.
ook weet ik de combi's vaak wel terug te halen en ong. weet ik dan ook de punten nog
dat hoort het secretariaat voor je te doen.
succes, hou ons op de hoogte hoe het verloopt

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 21:07

Ik neem aan dat de telefoonnummers van jury's niet ergens in een register vermeld staan? ;-) want het secretariaat "belt me van de week" om te vertellen of ze boven water zijn gekomen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:13

Jury's kun je op de site van de KNHS vinden bij mijn KNHS.

oKim0miKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:19

Je had op het concours al een klacht moeten indienen bij de federatievertegenwoordiger, met de vraag hoe ze dit gaan oplossen. Achteraf accepteert de KNHS geen klachten meer doorgaans.

Nu moet je het proberen op te lossen met onofficiele oplossingen zoals de goodwill van de organiserende vereniging en het bellen van de jury.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 21:32

hmmm ja ik had geen idee wat nu te doen

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 21:37

oKim0miKo schreef:
Je had op het concours al een klacht moeten indienen bij de federatievertegenwoordiger, met de vraag hoe ze dit gaan oplossen. Achteraf accepteert de KNHS geen klachten meer doorgaans.

Nu moet je het proberen op te lossen met onofficiele oplossingen zoals de goodwill van de organiserende vereniging en het bellen van de jury.

Zeker bij kleinere concoursen zonder springen is meestal niet een aparte federatievertegenwoordiger aanwezig.

Wel heel vervelend zeg, zeker omdat hij winstpuntwaardig was je proef. Ben benieuwd hoe het afloopt.

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:06

Nou ik heb de vereniging gesproken en de jury wist te vertellen dan ik 170 punten had, maar de coupons zijn nog steeds niet gevonden. Gevoelsmatig kloppen die 170 punten ook niet maar goed gewoon pech gehad. Ik ga mijn startgeld terug vragen en het over twee weken weer proberen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:11

Ik zou toch nog even een mail sturen naar de KNHS. Dit verhaal erin melden en dat jij en evt. anderen de proef wel winstpunt waardig vonden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:13

Bonnelover schreef:
Ik zou toch nog even een mail sturen naar de KNHS. Dit verhaal erin melden en dat jij en evt. anderen de proef wel winstpunt waardig vonden.

volgens mij gaat het hier niet om ...

Volgens mij heeft ze 1 winstpunt.. maar is de coupon kwijt.. dus geen bewijs...

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:21

170 is geen winstpunt!!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:22

Hmm dan moet de TS even wat duidelijker zijn in haar OP.

Als jij het oneens bent met je punten, moet je dit direct bij de jury melden. en niet achteraf. :)

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:24

Nee idd geen winstpunt, heb het vermoeden dat ze alles gewoon kwijt zijn en dan zeggen je had 170 punten, lekker makkelijk, maar goed ik kan alleen maar suggereren dus ik neem gewoon mijn verlies en ga over twee weken lekker opnieuw proberen en dit vergeten :-)

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:27

Jolliegirl schreef:
Hmm dan moet de TS even wat duidelijker zijn in haar OP.

Als jij het oneens bent met je punten, moet je dit direct bij de jury melden. en niet achteraf. :)

En dat kan dus niet, want coupons zijn kwijt en jury is direct weg gereden, vereniging heeft jury opgebeld of ze nog wist wat mijn punten waren en die zei 170 punten. Alleen is er dus nergens een protocol of startcoupon te vinden. Dus het is gewoon jammer & niets aan te doen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:28

Juryleden worden inderdaad geacht een half uur tot na de LAATSTE START aanwezig te zijn op de wedstrijd. Dat is iets anders dan een half uur tot na de prijsuitreiking, die is bij sommige wedstrijden niet binnen een half uur na de laatste start.
Dat jouw gevoel strookt met de punten die nu doorgegeven zijn, is jammer. Een mail daarover sturen naar de KNHS heeft geen zin, over de beoordeling kan niet worden getwist. Dat de coupon zoek is geraakt is vervelend, maar geen reden om je geld terug te vragen. De jury zal, als de coupon in de auto is blijven liggen, deze zeer waarschijnlijk met begeleidend schrijven nog even opsturen naar de KNHS. Je bent dus echt niet voor niets een hele dag in touw geweest, je hebt gewoon kunnen starten, het is beoordeeld alleen de afwerking is wat anders dan je gewend bent. Niets om zo veel ophef over te maken.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:30

het lijkt mij wel dat het betreffende jurylid gebeld kan worden om te vragen hoe het zit. zeggen dat je 170 pt had vind ik wel makkelijk,het gaat nl ook om het commentaar dat er op je coupon staat lijkt me. ik heb hier nog een oud boek van de knhs met juryleden hun naam ,als je me een pb stuurt heb ik misschien het tel nr wel voor je,als het tenminste een jury is die erin staat ;)

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:32

kleinvosje schreef:
Juryleden worden inderdaad geacht een half uur tot na de LAATSTE START aanwezig te zijn op de wedstrijd. Dat is iets anders dan een half uur tot na de prijsuitreiking, die is bij sommige wedstrijden niet binnen een half uur na de laatste start.
Dat jouw gevoel strookt met de punten die nu doorgegeven zijn, is jammer. Een mail daarover sturen naar de KNHS heeft geen zin, over de beoordeling kan niet worden getwist. Dat de coupon zoek is geraakt is vervelend, maar geen reden om je geld terug te vragen. De jury zal, als de coupon in de auto is blijven liggen, deze zeer waarschijnlijk met begeleidend schrijven nog even opsturen naar de KNHS. Je bent dus echt niet voor niets een hele dag in touw geweest, je hebt gewoon kunnen starten, het is beoordeeld alleen de afwerking is wat anders dan je gewend bent. Niets om zo veel ophef over te maken.

Zie mijn vorige post, ik maak helemaal geen ophef toch? In mijn OP vraag ik of er meer mensen zijn waarvan de coupons kwijt waren en hoelang een jury aanwezig moet zijn. Verderop schrijf ik dat ik het over twee weken opnieuw ga proberen en alidd mijn coupons en protocol niet bovenwater komen ik van 1 proef het startgeld vergoed wil krijgen (uit principe want anders kan ik ook niets met de beoordeling) Ik zie dus nergens ophef

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 12:34

knollentuin schreef:
het lijkt mij wel dat het betreffende jurylid gebeld kan worden om te vragen hoe het zit. zeggen dat je 170 pt had vind ik wel makkelijk,het gaat nl ook om het commentaar dat er op je coupon staat lijkt me. ik heb hier nog een oud boek van de knhs met juryleden hun naam ,als je me een pb stuurt heb ik misschien het tel nr wel voor je,als het tenminste een jury is die erin staat ;)

Ow vind ik hartstikke lief van je maar ik ga niet zeuren bij de jury voor die ene punt, jury heeft volgens de vereniging mijn protocol en coupon ook niet meer dus er is niets aan te doen

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:41

Ik vind dat TS nog erg netjes is en zeker geen ophef maakt. Ik zou ook enorm balen als mijn coupon weg is. Al het werk, geld en tijd voor niks. Ja je hebt kunnen starten maar waarom?? Geen commentaar en geen winstpunt.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:25

Kleinvosje, meestal ben ik het wel met je eens maar nu een keertje niet ;)

Een startcoupon mag niet zoek raken, ik vind dat echt niet netjes. Waar de fout zit doet er niet toe, maar het is voor TS wel ontzettend vervelend dat ze niet weet wat haar punten daadwerkelijk waren met commentaar op de coupon erbij. Vervelend, Loca, dan ben je idd voor Jan met de korte achternaam in de weer geweest, ik zou er ook de pest in hebben. Vind dat je nog netjes reageert.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:33

Inderdaad, ik vind dat Ts heel rustig blijft, ik had namelijk echt kwaad geweest. Hoe waren de andere punten uit je categorie? Als die ook laag waren is het misschien gewoon een strenge jury geweest en kan het best zijn dat je 170 punten hebt gereden terwijl het voor je gevoel winstpuntwaardig was.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:35

Iets om geen ophef over te maken?? Het is je goed recht om hier heel erg teleurgesteld over te zijn. Thuis kun je ook een proefje rijden. Je gaat op wedstrijd om te weten waar je staat. En als je dan weet hoeveel tijd het allemaal kost voor helemaal "niets". Nee, sorry bij mij was er direct een klacht de deur uitgegaan. Belachelijk hoe ze ermee omspringen. Ze verwachten van ons gedragsregels, en andersom geld dat ook!!!

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 23:56

Maar wat bereik je met het indienen van een klacht? als ik er nu een winstpunt voor terug zou krijgen wil ik het wel doen :D maar anders een beetje zonde van mijn tijd....

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:02

ja ik denk niet dat je er je punt mee krijgt,maar wat je er wel mee bereikt is dat er aandacht voor komt van de knhs naar die vereniging en jury toe. als dit n vaker gebeurd en niemand dient een klacht in omdt t zonde van je tijd is gebeurd er dus niks met dit soort dingen..ik geloof ook altijd dat je meer een klacht indiend voor de mensen die na jou komen ,om te zorgen dat iets niet meer of minder gaat gebeuren.
en ik vind t echt knap dat je zo rustig ermee omgaat,ik zou echt pissig zijn

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:01

Juist dat bedoel ik. Meer om het kenbaar te maken, en ze te wijzen op een zeer slordige fout. Ook al krijg je er geen wp mee. Ze moeten erover nadenken, dat is alles...Gedragsregels waar ze aan moeten voldoen!