Anti stress middelen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sartje

Anti stress middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 18:36

Hooi

Voor mijn welsh die ontzettend gestresst / bang is ben ik opzoek naar een middeltje
wat hem mogelijk rustiger kan maken, of voor zichzelf wat rustiger in zijn hoofdje wordt.

Na diverse site's bekeken te hebben, kwamen we uit bij Agradi. Hun hebben in hun
assortiment het product Kalmi-ject 100ml, in de beschrijving staat dat het product voor honden
en katten is, echter staat deze onder de paarden-apotheek.
Wie heeft er ervaring met dit product?

En welk product is nou relatief goed om een angstig / gestresst paard nou weer kalmer te maken?
Mag uiteraad homeopatische middelen zijn.

Dani_

Re: Anti stress middelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:37

Waarom is je paard gestresst en bang?

sartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 18:46

Geen mensen gewend, en vermoed dat hij een flink ongeluk heeft gehad waardoor hij elke aanraking ''eng'' vind. Nu is dit een kwestie van veel vertrouwen terug winnen, maar omdat hij dagelijks mensen langs zijn stal ziet komen is het misschien voor hem fijner als er iets is wat hem iets rustiger/kalmer in zijn hoofdje kan maken.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:49

Ik denk niet dat je dat zo moet gaan doen. Als er elke dag mensen langs zijn stal lopen zal hij er vanzelf aan wennen.

sartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 18:56

Pentax hij zal uiteraad gaan wennen, ik heb het ook niet over senderen, ik heb het over een middeltje wat hem zelf rustiger maakt in zijn hoofdje zodat hij niet hele dag gestresst rond loopt. Iets homeopatisch des noods.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:09

Ik zou, als je persee een rustgever wilt geven, zoiezo voor iets homeopatisch gaan. Chemische middelen lijken mischien wel te helpen, maar als je net als ik alsnog met een paard rondloopt wat alle kanten behalve de goede uit stuitert, en vanwege het kalmeringsmiddel daarbij gewoon omvalt, heb je daar echt geen geloof meer in :o .

Mijn advies, als je echt wat wilt geven, kijk eens op de site van de paardendrogist http://www.paardendrogist.nl/productgro ... sgevoelig/ of bel ze desnoods morgen even op voor advies.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:12

Kun je niet beter eerst iets aan de huisvesting doen? Misschien een weide met inloopstal in een kleine kudde of zoiets. Dan kun je langzaam aan gaan werken aan het contact met mensen.
Verder heb ik geen ervaring met kalmerende middelen. Veel succes in ieder geval!

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:14

Bach rescue remedy wilt wel goed helpen :) .
Mijn paard is kan ook heel nerveus zijn dan geef ik der een spuitje op der tong en word ze zelf al wat rustiger na een kwartiertje ofzo

sartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 20:13

Pony staat in een paddock met inloop stal evenals een maatje. Maar er lopen wel de hele dag mensen langs ;)
Skyline, kan dit ook door het voer? De pony zelf is nog niet te vangen.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:14

sartje schreef:
Pony staat in een paddock met inloop stal evenals een maatje. Maar er lopen wel de hele dag mensen langs ;)
Skyline, kan dit ook door het voer? De pony zelf is nog niet te vangen.

Jup kan ook over het voer , Je zou anders ook equi nervo kunnen proberen .
of een bruin biertje daar wil mijne ook nog wel wat rustiger van worden :) ( is ook goed voor paarden )

mitchellvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 13:29

heb je magnesium wel is geprobeert?