Rijbroeken met lederenzitvlak over knie heen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Christine

Rijbroeken met lederenzitvlak over knie heen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 16:55

Een beetje onduidelijke titel maar ik zal het even uitleggen.

Ik rijdt al jaren met rijbroeken met lederen zitvlakken en dat is me altijd zeer goed bevallen.
Nu heb ik alleen met 2 rijbroeken een raar probleem.
Het leer op de linkerbroekspijp draait als het ware naar buiten waardoor het randje over je knieschijf valt en daar dus steeds overheen schuurt als je beweegt. En dat gaat wel irriteren als je een dag bij de paarden bent.
Nu heb ik daar last van bij 2 rijbroeken (Pikeur Shiva Jeans en de Pikeur Candela). Maar het vreemde is dat ik 2 Pikeurs Candela heb en maar bij 1 dit probleem heb?
Bij mijn Eurostar en Anky rijbroeken heb ik dit overigens niet.

Dus of mijn linkerbeen is scheef? Of er is iets niet goed met die broeken? Meer mensen die er last van hebben?
Ik trek de rijbroeken express al wat schever naar de andere kant aan maar na 5 minuten gaat het leer toch weer over mijn knie heen zitten.

sweety-loves

Re: Rijbroeken met lederenzitvlak over knie heen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 16:57

Ik heb precies het zelfde probleem met mijn Pikeur rijbroek.
Om het te voorkomen trek ik hem ook wat scheef aan.

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:00

Ik heb precies dat probleem met 2 Harry's horse broeken. Ook de linkerknie. Haha en dan schuurt die naad zo vreselijk. Heb ook meerdere Pikeurs Meredith en daarbij heb ik het niet. Sommige broeken zijn ook scheef in elkaar gezet, misschien dat jij dat hebt? Dat je het daarom bij sommige broeken van dezelfde soort wel hebt en bij sommige niet hebt.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:04

Herkenbaar! Al zit de pijp niet zo scheef dat ik er last van heb. Meestal draai ik de onderkant gewoon zodat de pijp wel goed zit. Volgens mij heb ik het ook niet bij al mijn rijbroeken, maar daar heb ik eerlijk gezegd ook nooit zo op gelet.

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:41

bij mij gaan ze ook altijd scheef

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:35

niet te breed van onder?

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:56

Heb ik ook bij mijn cavallo en easyrider rijbroek! Het is zo irritant en pijnlijk tijdens het rijden, ik draag hem daarom ook bijna nooit meer. Ook zakt de cavallo steeds af!

Van mijn pikeur, eurostar en kingsland rijbroeken ben ik heel tevreden! Die zitten super!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:46

Ik heb dit ook bij 1 broek, alleen bij mijn rechterknie :P Maar als ik hem wat verschuif zittie goed..

nynke_aafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 18:31

heb ik ook met enkele, als ik een hele dag moet werken doe ik hem niet aan, maar hoef ik maar een paard te rijden wel, en doe ik hem iedere keer weer even terug schuiven

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:21

Dit ken ik. Heb voor wedstrijden een Harry's horse rijbroek en daarmee heb ik al enkele keren echt tot schaafwondjes aan toe (nu dus littekens) binnenzijde knie opengehaald. Inmiddels maar andere gekocht.

Eurostar nooit last mee gehad, heb ook een pikeur waarbij ik het als ik fiets wel eens voel kriebelen op die plekjes. Met intensieve paardendagen kies ik dus ook liever een andere rijbroek, jammer want verder zit íe wel fijn..

foxof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 08:47

Harry´s heb ik dan nooit problemen mee gehad in tot nu toe dan met die ik nu bijna een vol jaar heb hoor.

big_ben

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 10:37

ik heb er nooit problemen mee gehad

Petraa14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 11:09

Lijkt me opzich wel handig. maar nog nooit geprobeerd :D