Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kimbaie schreef:Misschien een bloedonderzoekje?? Misschien heeft ze wat aan haar schildklier??
Rianneke schreef:Niet smiddags in de wei doen maar sochtends of snachts?Smiddags zitten er namelijk veel meer suikers in het gras en dat kan ook verschil maken...
Tigra_ schreef:Ik zou het paard eerder op een paddock zetten met onbeperkt hooi. Een paard moet eigenlijk de hele dag door kunnen eten. En dat kan ze nu niet, gezien ze 's ochtends en 's middag wat hooi krijgt. En 's avonds op stal al niet meer. Dat is niet goed en kunnen ze een maagzweer van krijgen. Ik zou een voedingsdeskundige inschakelen en dus de huisvesting ook aanpassen. En erg arm hooi voeren dat kun je volgens mij ook laten onderzoeken hoe voedingsrijk je hooi is. Het mooiste zou zijn als je een ruime paddock hebt en het hooi goed kunt verdelen in kleine hoopjes zodat ze ook nog in beweging moet blijven voor het hooi eten. 24/7 op de paddock zou ook een goede optie zijn omdat ze dan meer beweging krijgen.
Minderen met eten dat gaat niet want ze krijgt eigenlijk al te weinig aan ruwvoer.
Libje123 schreef:Tigra_ schreef:Ik zou het paard eerder op een paddock zetten met onbeperkt hooi. Een paard moet eigenlijk de hele dag door kunnen eten. En dat kan ze nu niet, gezien ze 's ochtends en 's middag wat hooi krijgt. En 's avonds op stal al niet meer. Dat is niet goed en kunnen ze een maagzweer van krijgen. Ik zou een voedingsdeskundige inschakelen en dus de huisvesting ook aanpassen. En erg arm hooi voeren dat kun je volgens mij ook laten onderzoeken hoe voedingsrijk je hooi is. Het mooiste zou zijn als je een ruime paddock hebt en het hooi goed kunt verdelen in kleine hoopjes zodat ze ook nog in beweging moet blijven voor het hooi eten. 24/7 op de paddock zou ook een goede optie zijn omdat ze dan meer beweging krijgen.
Minderen met eten dat gaat niet want ze krijgt eigenlijk al te weinig aan ruwvoer.
Dat begrijp je verkeerd ten eerste ik heb geen paddock alleenmaar enorm grote weide's
Ten 2de ze eet hele dag door in de wei en in de avond krijgt ze wat hooi
en ze heeft stro in haar stal daar knabbelt ze helaas ook van
dus ze eet genoeg
Het gaat er niet om dat ze te weinig eet. Het gaat erom dat het op een andere manier beter zou zijn.
Een beetje knabbelen aan stro is echt geen eten, en kunnen sommige paarden ook koliekerig van worden.
), maar oogt verder vrolijk en gezond. Daarom is die ook naar een "tafellaken" verhuisd en het gaat nu super met haar!
)
Rianneke schreef:Maar ik denk dat het gras nu echt de boosdoener is... Een stukje afzetten is in principe wel een goed paln, maar als je op een pensionstal staat kan dat natuurlijk ook niet zomaar! Snap best dat het voor de TS erg lastig is! Ik heb een vetzak en bij mij staan ze aan huis, maar ik heb er al moeite mee om alles zo te doen zodat het beest afvalt
Libje123 schreef:Tigra_ schreef:Ik zou het paard eerder op een paddock zetten met onbeperkt hooi. Een paard moet eigenlijk de hele dag door kunnen eten. En dat kan ze nu niet, gezien ze 's ochtends en 's middag wat hooi krijgt. En 's avonds op stal al niet meer. Dat is niet goed en kunnen ze een maagzweer van krijgen. Ik zou een voedingsdeskundige inschakelen en dus de huisvesting ook aanpassen. En erg arm hooi voeren dat kun je volgens mij ook laten onderzoeken hoe voedingsrijk je hooi is. Het mooiste zou zijn als je een ruime paddock hebt en het hooi goed kunt verdelen in kleine hoopjes zodat ze ook nog in beweging moet blijven voor het hooi eten. 24/7 op de paddock zou ook een goede optie zijn omdat ze dan meer beweging krijgen.
Dat begrijp je verkeerd ten eerste ik heb geen paddock alleenmaar enorm grote weide's
Ten 2de ze eet hele dag door in de wei en in de avond krijgt ze wat hooi
en ze heeft stro in haar stal daar knabbelt ze helaas ook van
dus ze eet genoeg
Rianneke schreef:ZusJacobs schreef:Ach mens, jij hoort heen paard te houden.. Vind het gewoon sneu..
Maar ik denk dat het gras nu echt de boosdoener is... Een stukje afzetten is in principe wel een goed paln, maar als je op een pensionstal staat kan dat natuurlijk ook niet zomaar! Snap best dat het voor de TS erg lastig is! Ik heb een vetzak en bij mij staan ze aan huis, maar ik heb er al moeite mee om alles zo te doen zodat het beest afvalt
Wat dacht je van:
Ze krijgen behalve weidegang (een mini beetje) geen hooi..
Libje123 schreef:zoals ieder paard daar staat ze van 9:00 tot 18:00 buiten !
Daarna krijgt ze geen eten meer ! en word ze gereden !