Jullie mening graag: Organiseren informatieve toch texel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ammie_1992

Jullie mening graag: Organiseren informatieve toch texel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 07:40

Hai mede paardenliefhebbers.

Ik heb een dringende vraag aan jullie, en ik hoop op eerlijk antwoord en of tips.
Ik zou ontzettend graag meer paarden eigenaren kennis laten maken met texel, en ik heb hier wat over gebrainstormt.
Zou er animo voor zijn om georganiseerde tochten te maken onder leiding van een gids die over geschiedenis van texel verteld (voor degene die willen) en anders gewoon als gids mee gaan (dat ben ik dan) Ik rijdt al zo`n 13 jaar oa. recreatief over texel
bos en strand is zo iets moois hier, wat ik ontzettend graag met meer mensen zou delen! Dit is geen concurentie voor de maneges op texel omdat dit er verder nog niet is. Je kunt natuurlijk met groepen of een groepje een pony huren bij de manege maar dan ga je elke keer hetzelfde bepaalde rondje op een manege paard. mijn opzet zou zijn om dit mogelijk te maken met je eigen paard en of het nou om 1 persoon gaat of om 10 (bij wijze van spreken) Er zouden verschillende routes mogelijk zijn en wat het plan is,
-mijn doelgr. is "toeristen"
-mijn doel is mensen rondleiden over texel bijvoorbeeld een arrangement maken voor 2 dagen met 1 overnachting of meer,
en dan de ene dag kiezen "jullie" bezienswaardigheden rond zuid-west texel uit waar we langs gaan ik vertel van te voren of je 2 3 of 4 uur weg bent, de tweede dag zou een "informatieve dag" kunnen worden met een route door het bos/duin/strand langs verschillende bunkers en natuurlijk gewoon de mooie paden van het eiland.

Jullie begrijpen dat dit grof weg gezegt een idee is, niks is vast gelegd maar ik doe een "markt onderzoekje" voordat ik hier aan begin.
Het idee is in mijn hoofd en op papier nog veel meer uitgewerk ik zou nog moeten kijken wat de kosten zouden zijn,
maar met reacties van jullie kan ik veel meer! Ik wil wél zeker weten een "oefenrit" doen, die zal deze zomervakantie plaatsvinden (bij genoeg interresse) ik zal toch moeten kijken hoe en wat.

ik hoor het graag!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 08:56

En wat is dan jouw insteek?
De kost ermee verdienen? _O- dat wordt een schamel houtje om op te bijten.....
Leuk zakcentje; extraatje? +:)+ Gaat goedkomen.

Verwacht geen hordes toeristen, maar er zijn, zeker in de vakantieperiode, best liefhebbers die hieraan mee willen doen.
Texel heeft inderdaad een mooi bos en strand en als je dat combineert met achtergrondinfo, waar namen en dingen vandaan komen en hoe ze ontstaan zijn; daar is zeker iets moois van te maken.

Enne, concurentie van de maneges? So what! Het geeft hen misschien de inspiratie om ook eens van de "standaard" af te gaan wijken........

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 09:41

ik vind het op zich wel een heel erg leuk idee.
Maar het is ook nogal een gedoe om je eigen paard daar mee naar toe te nemen.
Word dat ook geaccepteerd op de oversteek met de boot?
Dan moet er wel ook nog een stal beschikbaar zijn die een beetje netjes is.
Moet er ook een smid/DA beschikbaar zijn in dat weekend.
Misschien een paar stukjes wei.
Iemand die de paarden gaat voeren als de mensen op "rit" zijn.
Ik zou er zelf dan meer voor voelen om beide dagen over het strand te crossen :+
De overnachting zou ik dan ook zeer dicht in de buurt willen hebben bij mijn paard.
De stal zou dichte zijwanden moeten hebben i.v.m. ernstige voernijd :+
En dan zou er ook wat leuks te doen moeten zijn voor man en kind als die ook mee willen.
Wellicht is het ook leuk om in de avond nog wat te doen te hebben.
Wat betreft de overnachting..........al slaap ik in een tent :') ....als het paard maar goed staat!!!
Dus daar zou je de kosten wat in kunnen drukken.
Misschien een leuke picknick tijdens de paarden route :) of een BBQ.
Lijkt me ook best fijn trouwens als het all in geregeld kan worden zodat je daar niet over na hoeft te denken.

hhmmm.......ja ik zie het wel gebeuren :D

ammie_1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 17:12

Hee, thnx voor je reactie !

overtocht met paard kan absoluut, texel staat bij paardenmensen hoog in het vaandel ivm Texel Weekend (groot evenement) en Concours Hipique, en SGW texel in oktober. Dus dat is geen probleem. Het idee was om (ik noem geen namen) een stal/pension (uiteraard ontzettend netjes!) te vragen om bepaalde tarieven. De keuze van informatief of strand/bos crossen is voor een groot deel aan de ruiter(s) zelf en voeren als de paarden op rit zijn? er valt toch niks te voeren als je met je paard op rit bent? Het idee is om voor een leuk tarief een vakantie met je paard te doen en een bepaald dagdeel over texel trekken met je eigen paard. en de tijd dat je over hebt is aan jezelf besteed. ik "verhuur" mezelf als "gids" ik leidt "jullie" naar de plek die jullie willen met alle informatie (wie dat wil) en de rest kun je zelf bepalen. Waarom zou er een hoefsmit op texel moeten zijn? er zijn ontzettend veel paarden op het eiland dus hoefsmeden komen zeer geregeld. en over de avond en kind etc. ik ben natuurlijk geen reisplanner hihi ik ga alleen over het onderdeel paard-recreatief rijden en de slaapplek. en reken maar dat dat in orde komt op dit eilandje hihi ;)

xx

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:17

ik bedoelde eigenlijk als de mens kiest voor een informatieve dag en dus bezienswaardigheden dat dan de paarden gevoerd moeten worden.
Maar ik weet natuurlijk nu niet hoe lang die tripjes zijn.
Als je op rit gaat en bent langer onderweg dan neem je natuurlijk wat voer mee als dat nodig mocht zijn.
Een hoefsmid is altijd handig voor als een paard net op de trailer een ijzer verliest?
Of op de eerste dag een ijzer aftrapt......ze lopen natuurlijk een stuk ruimer door de adrelanine van die mooie zee ;)
Er zal vast wel een smid daar ook wonen?
Het lijkt me gewoon wel handig te weten dat ik op een smid terug kan vallen en ik zo van mijn vakantie kan genieten.
Maar als ik het goed begrijp kan je dus slaap plek regelen voor meerdere mensen met maar 1 paard?
Lijkt me wel schitterend daar met de zonsondergang <3

Juangi

Re: Jullie mening graag: Organiseren informatieve toch texel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 18:22

Het lijkt me een erg gaaf idee! :)

ammie_1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 13:25

@ quartel ja klopt er valt qua smid altijd iets.te regelen maar we gaan er vanuit dat dat niet nodig is ;) ehhh nogmaals het is eeen idee wat toch stiekem groeit tot plan, al zal ik nog het een en ander uit moeten werken. Omdat ik zelf op t eiland zit heb ik niet echt een goed idee van mensen van het vaste land, maar als ik logisch nadenk zou er toch animo voor moeten zijn?? Nogmaals hetgene dat ik regelen zou is.een goed onderkomen en de rondrit je zou keuze hebben uig.2 ,,3 of 4 uur .. wat zouden jullie er aan uit willen geven ;1; aan stalling per nacht 2; aan en gids per uur. ?
Xxxxx reeel blijven he hihi

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:29

Lijkt me een geweldig plan. Wij zijn vorig jaar naar Texel geweest en toen zat ik al te denken dat het daar zo mooi rijden zou zijn, ik zou er zeker interesse in hebben!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 14:55

ammie_1992 schreef:
@ quartel ja klopt er valt qua smid altijd iets.te regelen maar we gaan er vanuit dat dat niet nodig is ;) ehhh nogmaals het is eeen idee wat toch stiekem groeit tot plan, al zal ik nog het een en ander uit moeten werken. Omdat ik zelf op t eiland zit heb ik niet echt een goed idee van mensen van het vaste land, maar als ik logisch nadenk zou er toch animo voor moeten zijn?? Nogmaals hetgene dat ik regelen zou is.een goed onderkomen en de rondrit je zou keuze hebben uig.2 ,,3 of 4 uur .. wat zouden jullie er aan uit willen geven ;1; aan stalling per nacht 2; aan en gids per uur. ?
Xxxxx reeel blijven he hihi

Afhankelijk van wat je biedt, liggen de prijzen tussen ongeveer 10 en 20 euro per nacht. Blijf je meerdere dagen, gaat de prijs per nacht vaak wat omlaag.
Wil jij als gids het netjes doen, dus inkl belasting en premies, dan moet je snel aan 25-30 euro per uur denken. Doe je het als bijverdienste, dan kom je grofweg op de helft uit, omdat je geen (of veel minder) premies hoeft te betalen.

reggyrat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 18:05

ik rij ook al een behoorlijke tijd op texel
en die manege's zijn niet veel de paarden staan de hele dag aan een paal in de volle zon
en doen niks anders dan rijden
dus als jij kan laten zien dat je het anders kan paarden goed verzorgt en een goed plaats om testaan is al een mooi begin
er zijn veel ruiter paden dus veel mogelijkheden ;)
overnachten met paard op texel is er niet veel dus dat zal er mooi zij vind ik zelf
als je het doet ik ga er natuurlijk gebruik van maken :D

ammie_1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 09:56

@ reggyrat hartstikke bedankt ook hier heb k onwijs veel aan! De bedoeling is dat ik zelf met alleen mijn eigen paard de toeristen of in ieder gevsl, de "klanten" rond leidt. Jullie zouden met eigen geregeld paard mee rijden. Dat is zeker in de beginfase vanuit mijn kant nog niet te doen om daar extra paarden of ponys voor aan tf schaffen. Ik moet ook goed uitzoeken of het financieel mogelijk is omdat ik dit niet "zwart" kan doen en dus met verdchillende bedrijfskosten en subsidies zit. Daar ga ik nu vandaag achteraan, dus als jullie nog wensen of tips hebben lieve mede paardenmensen, dan ben ik happy. Heeft er iemand intresse voor een bepaald weekend (1nacht) naar texel te komen voor een "try out" rit ? In juni of julie ofzo, dan voor (buiten de kampeerkosten )een tientje pp. Voor een 2 of 3 uurs rit??
Xxx

ammie_1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 23:13

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 09:35

Ik heb even gekeken op je website begin is er in elk geval. Ik vraag me alleen af hoe je het gaat oplossen als mensen geen eigen paard hebben ik weet in elk geval dat je bij de manege's geen paard mee krijgt. Verder vindt ik je redelijk aan de prijs wellicht kan je daar een marktonderzoek voor doen of iets in die richting

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:22

Ik vind het wel een leuk idee, maar erg prijzig. Ik ben zelf al op Texel geweest met mijn paard en zo groot is het nou ook weer niet dat je perse een gids nodig hebt. Het lijkt me wel leuk om de extra achtergrondinformatie te hebben en de echt fijne paadjes, want op een gegeven moment had ik de bermen ook wel gezien.

Maar 75 euro voor een rit van 3 uur (die ik al snel maak) vind ik echt veel te veel.

QuintyKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:29

Ik vind het ook een leuk idee, maar €75,- voor 3 uur vind ik echt te duur. Ik heb 2 weken geleden nog een rit gehad van 3 uur voor €35,- op een paard van de gids. Nou is €35,- echt niet duur maar als je €75,- moet betalen en de overtocht en de benzinekosten om daar te komen dan had ik het echt niet gedaan hoor.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:35

ammie_1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 10:54

hahaha ja dat is niet te vergelijken sorry hoor.

ammie_1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 11:02

De prijzen zijn inderdaad erg hoog. Die ga ik bijstellen. Harstikke bedankt voor de reacties ;) kikkertsparadise heb ik zacht gezegt GEEN goede ervaring mee, daar zullen meerdere kopers van paarden van hun het met mij over eens zijn.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:02

Waarom niet?
Wat maakt jouw idee zo speciaal/anders dan? :)

Ik vind het trouwens ook nogal een prijs.. Ik kreeg ook weleens pbtjes via bokt van mensen die hier op vakantie kwamen met paard en of ik een keer samen rondje wilde. Heb ook wel met bokkers rondje gereden enzo en paadjes laten zien, gewoon voor de fun en gezelligheid. Zou zelf ook niet snel 75 euro betalen voor een rit met m'n eigen paard terwijl ik ook bij de vvv een boekje met informatie kan halen en zelf eropuit trekken :))

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:03

ammie_1992 schreef:
De prijzen zijn inderdaad erg hoog. Die ga ik bijstellen. Harstikke bedankt voor de reacties ;) kikkertsparadise heb ik zacht gezegt GEEN goede ervaring mee, daar zullen meerdere kopers van paarden van hun het met mij over eens zijn.

Zeg toch niet dat je er een paar moet kopen, daar gaat het toch helemaal niet over?
Maar die doen ook ritten, zowel met paarden van hun als dat je met eigen paard mee kan en die man kan wel heel leuk vertellen en weet ontzettend veel over het eiland :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:06

Ik vind het idee erachter heel leuk,echter zou ik niet met eigen paard komen omdat ik de reisafstand echt te ver vind.
ik zou wel belangstelling hebben om bv een dag of weekend langs te komen.
Echter is er dan helaas geen paard beschikbaar..

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:08

Ik heb inderdaad destijds gewoon een kaart meegenomen en ben gaan rijden. Als paardentoerist kun je daar al een end mee komen.

Om nog wat meer info, achtergrond en trips of iets dergelijks te krijgen lijkt het me een leuk idee.

Ik ga ergens eind juni weer een lang weekend, maar denk dat ik mijn paard maar thuis laat :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:12

Timokyana: Bij van der linde in de cocksdorp kan je met eigen paard op vakantie en daar doen ze ook ritten met paarden van hun.. Paard huren zonder begeleiding kan niet (imo terecht je weet nooit wat ermee gebeurd)
http://www.fokpaarden.nl
http://www.naartexel.nl

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:19

met begeleiding is juist prima wendy!
bedankt voor de links ;-)

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:20

Ik vind het een leuk idee, alleen wel erg duur. Waarom zou je zo veel geld betalen om een rit te maken met je eigenpaard? Als je op manege paarden zit is het wat reeler.
Zoiezo is de overtocht al aardig aan de prijs, dan nog je slaapplaats.. Wat ik voor een buitenrit met een gids over heb ik misschien 25 euro, maar absoluut niet meer.