FNRS ruiterbewijs geldig is 'verboden' bossen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiske_

FNRS ruiterbewijs geldig is 'verboden' bossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 22:37

Hallo,

Een stuk bos bij ons in de buurt is alleen legaal toegankelijk als je een ruiterbewijs hebt.
Nu biedt de FNRS sinds een aantal jaar ook een ruiterbewijs aan. Maar 3 jaar geleden was deze nog niet geldig in die bossen van staatsbosbeheer waar ze een ruiterbewijs verwachten.

Er zouden toen wel gesprekken komen met staatsbosbeheer hierover.
Weet iemand of het FNRS ruiterbewijs nu gelijk is gesteldt met het 'oude' ruiterbewijs?

Ik kan namelijk bij ons op de manege het FNRS ruiterbewijs halen, maar zonder het stukje bos voegt het voor mij niks toe.

Groetjes Francis

liberty

Re: FNRS ruiterbewijs geldig is 'verboden' bossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 21:22

Naar mijn weten is het net zo geldig als een ruiterbewijs, maar anders kan je het beste de fnrs even bellen/mailen.

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 13:53

liberty schreef:
Naar mijn weten is het net zo geldig als een ruiterbewijs, maar anders kan je het beste de fnrs even bellen/mailen.

Ben er inmiddels achter. Het ruiterbewijs tegenwoordig hetzelfde. dus ook geldig in de bossen met eigen paard enz.

bedankt.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 18:13

Je moet er alleen wel op letten dat het FNRS ruiterbewijs maar een jaar geldig is, dan moet je weer een nieuwe stempel hebben om het opnieuw een jaar geldig te houden. En dat kan alleen als je een les of buitenrit doet op een FNRS manege. Ik zit nu met hetzelfde probleem (kwam er pas op het examenweekend zelf achter dat het iets anders is dan de KNHS door fout van de manege) en mijn ruiterbewijs is nu dus niet meer geldig omdat ik niet op een FNRS manege les...KNHS is daarom dus makkelijker en als ik het opnieuw zou kunnen doen zou ik zeker voor de KNHS kiezen!

Wiske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 11:07

DJB schreef:
Je moet er alleen wel op letten dat het FNRS ruiterbewijs maar een jaar geldig is, dan moet je weer een nieuwe stempel hebben om het opnieuw een jaar geldig te houden. En dat kan alleen als je een les of buitenrit doet op een FNRS manege. Ik zit nu met hetzelfde probleem (kwam er pas op het examenweekend zelf achter dat het iets anders is dan de KNHS door fout van de manege) en mijn ruiterbewijs is nu dus niet meer geldig omdat ik niet op een FNRS manege les...KNHS is daarom dus makkelijker en als ik het opnieuw zou kunnen doen zou ik zeker voor de KNHS kiezen!

Voor die andere moet je dus lid zijn van de KNHS. Ik ben van beide lid, en blijft dat voorlopig denk ik ook.
Maar het is wel goed dat je het even meldt! Had er nog niet zo over nagedacht.

DJB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:33

Ja, je word dan automatisch lid van de KNHS, wat volstaat moet 1 keer per 2 jaar een rekening betalen. Bij de FNRS moet dat ook, maar dan heb je ook jaarstempels nodig. Als je dus stopt bij een FNRS manege heb je niets meer aan je ruiterbewijs...ben al bijna een jaar aan het mailen met de FNRS en KNHS en dit is helaas de conclusie.

Wiske_ schreef:
DJB schreef:

Voor die andere moet je dus lid zijn van de KNHS. Ik ben van beide lid, en blijft dat voorlopig denk ik ook.
Maar het is wel goed dat je het even meldt! Had er nog niet zo over nagedacht.