Pony doet opeens raar in de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gina

Pony doet opeens raar in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 11:29

:wave:

4 weken geleden ben ik samen met een vriendin naar de Veluwe geweest. Mijn paard stond achter de bestuurders kant en het paard van mijn vriendin aan de andere kant. De paarden konden elkaar al goed. De reis is ook goed verlopen en de terug weg ook.

Elke dinsdag gaan we met alleen mijn paard naar de les met de trailer, ging altijd perfect. Nu na de Veluwe doet ze heel vreemd. Haar rechter voeten staan helemaal tegen de buitenkant aan en met haar linker voeten trapt ze dan tegen buitenkant de zijkanten aan. Vooral in de bochten doet ze dit. Als we haar eruit halen staat ze met haar benen wijd en ook best gespannen. Ze loopt er met inladen wel gewoon braaf, maar lijkt wel wat gespannen.

Ik ben er dus niet echt gerust op en we gaan zo ook niet echt lekker weg naar de les toe. Ik weet ook niet zo goed wat ik eraan kan doen, er is veder ook niks veranderd aan de trailer oid. Misschien hebben jullie tips of ervaringen? Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. :)

Groetjes Gina

makailash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:59

Ik heb precies hetzelfde gehad een hele winter elke dag op en neer naar de manege ook aan de bestuurderskant ging super. En toen een keer naar de wedstrijd was het helemaal mis alsof hij omviel ben toen in de trailer meegereden en hij deed precies hetzelfde als jouw paard heb hem de volgende keer aan de rechterkant in de trailer gezet en daar gaat het weer prima dus dat zou je kunnen proberen succes!

Gina

Re: Pony doet opeens raar in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 22:00

Ik heb altijd eigenlijk geleerd dat als je 1 paard vervoerd in een 2-paardstrailer dat het paard dan aan de bestuurders kant hoort te staan, maar dat maakt dus niet veel uit en kan gewoon?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 22:03

Eén paard in een twee-paardstrailer hoort aan de linkerkant te staan. Dit i.v.m. als je al een keer uit moet wijken naar de berm. Dan heb je namelijk meer grip om weer helemaal goed op de weg te komen.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 23:21

Gien!

Ik had dat laatst ook! Ik ben zondag naar de veluwe geweest en dat was 2 uur rijden. Dat was ariel niet gewent, ze had nog nooit zolang in een trailer gestaan. de heen en terug reis was er niks aan de hand tot dat ze een paar dagen later weer de trailer in moest . toen wou ze niet meer. Ik denk dat ze die lange tijd in de trailer niet zo fijn heeft gevonden. XX

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 07:47

FriesWytske schreef:
Eén paard in een twee-paardstrailer hoort aan de linkerkant te staan. Dit i.v.m. als je al een keer uit moet wijken naar de berm. Dan heb je namelijk meer grip om weer helemaal goed op de weg te komen.

inderdaad, echter ik laad een van mijn merries ook altijd aan de rechterkant als ik haar alleen vervoer. Zij stampt soms met haar voorbenen en ik wil niet dat zij de zadelkamer zal slopen. Aan de rechterkant kan zij dit niet.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 17:12

@Marit, Loopt Ariel er nu helemaal niet meer in? Jits loopt er wel gewoon in, maar zodra we gaan rijden begint ze met trappen. Ik denk ook dat Jits het naar de Veluwe wat te lang vond.

@friesiszwart, jij laad dus je pony wel gewoon aan de rechterkant? Denk je dat dit ook zal helpen bij mijn pony?

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 18:51

Niemand meer tips of ervaringen? :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:50

ergens een bermpje geraakt of een flinke hobbel? Ken een pony die, sinds de vrachtwagen 1x te ver de berm in ging, doodsbang is op de vrachtwagen. Gaat er wel netjes in, maar raakt dan compleet over de rooie zodra je begint te rijden. Trailer is geen probleem. Dit soort dingen kosten heel veel tijd en geduld...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:58

hmm een van bijrijdpaardje doet dit ook! Hij is wel relaxed, maar gaat tegen de wand hangen, vaak al voor we uberhaupt rijden en geeft af en toe een trap, vooral in bochten naar links. (Hij staat altijd met zn 2 spanmaatje in een 2 paardstrailer. Hij staat aan de rechterkant omdat ie in het span ook rechts loopt. Hij gaat altijd makkelijk op de trailer en er word zeer voorzichtig gereden als ze op de trailer staan, vooral in de bochten).
Ik lees even mee!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 12:00

FriesWytske schreef:

Ja en omdat het midden van de weg wat hoger is voor de afwatering.

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 20:21

secricible schreef:
ergens een bermpje geraakt of een flinke hobbel? Ken een pony die, sinds de vrachtwagen 1x te ver de berm in ging, doodsbang is op de vrachtwagen. Gaat er wel netjes in, maar raakt dan compleet over de rooie zodra je begint te rijden. Trailer is geen probleem. Dit soort dingen kosten heel veel tijd en geduld...

Tijdens de reis is niet echt iets ergs gebeurt naar mijn weten, alleen dat ze naast een ander paard stond, terwijl ze normaal alleen staat.

Tijd en geduld snap ik, maar hoe kan ik dit het beste aanpakken?

steffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:13

Ik ken het probleem. Die van mij molt ook heel de trailer. maakt niet uit of hij rechts of links staat. tussen schot schuin maakt ook niet uit.dan probeerd hij ook nog om te draaien. die van mij is net 4 dus nog best jong.

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:23

ons paard stond ook een beetje met ze benen weid als we naar de camping toe gingen (2,5 tot 3 uur(veluwe)
en dat komt om dat de trailer altijd een beetje zoekt op de weg naar sporen en dan gaan ze een beetje slingeren(dit vorkom je niet tenzij je een goedde sterke auto er voor heb) je kan dit alleen op lossen door veel hooi te geven in de trailer en lekker rustig aan te rijden zo dat je altijd op je gamak niet al te snel rijd dan gaat dit weg

Wingsielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:52

mijn paard doet altijd al van te voren moeilijk. veel vertrouwen winnen en af en toe gewoon in en uit laden niet gaan rijden, later een heeeeel klein stukje bijv net het terrein af en weer terug. inderdaad gewoon veel geduld hebben XD