mijn verzorgpaard is mooie friese merrie, maar ze heeft helaas niet van zulke mooie lange manen. dat komt doordat ze zonneneczeem heeft, ze heeft allerlei dekens tegen de zon, die ze na een paar weken alweer kapot heeft gemaakt. maar alsnog, als ze weer eens een keertje in de stal heeft gestaan zijn haar manen helemaal afgeschuurd, wat kan ik er tegen doen dat zij niet meer zo een jeuk heeft en dat ze weer van die lange manen kan hebben in de zomer.. tips??
nicolette.hebing.net : heeft bij mijn haflinger ook super geholpen! We zijn nu 4 maanden bezig met het dieet en hij loopt weer voor de wagen! Dat ging afgelopen jaar helemaal niet meer.
Ik vraag me ook af of je allergie voor de zon, of voor de zomerse vliegjes/mugjes bedoelt. Of misschien heeft je paard last van beide??? Dan moet je een zonwerende deken hebben, over het hele lijf, die ook tegen de vliegen/mugjes beschermt.
zo een deken heeft ze ook, en trouwens het gaat om de zon, ze krijgt alleen gewoon jeuk, ze is ook zwart dus trekt ze veel zon aan, en door die jeuk gaat ze schuren in de stal.
En net als het andere topic zal ook dit topic gesloten worden. Graag geen nieuw topic meer openen, we hebben voor dit soort vragen een centraal topic, zie [MD] Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3 daar graag je vragen stellen. Hier nu een slotje.