Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
?
. Er zijn zat mensen die zonder rijden. Het is ook wel handig om te hebben, aangezien je dan alle regels uit je hoofd kent, en je kunt er ook mee een groep begeleiden op buitenrit enz.
Asyaa schreef:Geen 'ruiterpaspoort' en ook geen 'ruiterbewijs'.
Imo heb je zulke dingen nodig als je een onervaren ruiter bent die bepaalde dingen nog niet weet, en dat zo wilt leren. Als ik naar mezelf kijk is het weggegooid geld. Of dat bij jou ook zo is kan ik zo niet zeggen.
Rodo_ schreef:Een ruiterpaspoort van de FNRS? Dat heeft bijna iedereen toch?
Ik denk dat je de Ruiterbewijs bedoelt, want dat is een soort ''rijbewijs'' om buiten te (mogen) rijden.
Ik denk dat nog geen 10% van paardrijdend NL een vorm van bewijs heeft.
)Slofje schreef:Voor jezelf wel, maar er zijn gebieden waar je niet zonder ruiterbewijs mag komen.. Dat is dan wel weer minder helaas. (zoals ik, als ik "de grote bossen" in wil, de Loenermark, heb ik een ruiterbewijs nodig. Heb wel een sluiproute gevonden waar er geen bordje staat,d us daar piep ik dan in)
Weet iemand trouwens of het ook verboden is om bijvoorbeeld gewoon over de straat in een woonwijk te rijden, en in een standaard, openbaar park?
ikke schreef:Rodo_ schreef:Een ruiterpaspoort van de FNRS? Dat heeft bijna iedereen toch?
Ik denk dat je de Ruiterbewijs bedoelt, want dat is een soort ''rijbewijs'' om buiten te (mogen) rijden.
Ik denk dat nog geen 10% van paardrijdend NL een vorm van bewijs heeft.
Het heeft ook geen nut, de wet kent er geen enkele status aan toe, dus strikt genomen kun je er helemaal niks mee. Dat sommige mensen en instellingen het verplicht stellen op hun prive-terrein, zegt helemaal niks over de juridische status!
Apennootje schreef:Het zegt wel wat over de juridische status. Je bent extra verzekerd. Als je op de openbare weg rijdt met je auto moet je toch ook verzekerd zijn?! En nogmaals, je leert er erg veel, dus het heeft altijd nut.
Moest wel lachen, er ontstond al een vraag in dit topic waar je wel en niet met je paard mag rijden. Dus misschien toch handig om je ruiterbewijs te gaan halen?? Dan hoef je die vragen ook niet meer te stellen. Ik zie trouwens ruiters ook bijna altijd de wet overtreden als ze buitenrijden. Als iedereen nou zo'n bewijs heeft heb je dat ook niet meer. Wordt het allemaal een stuk veiliger.
Rodo_ schreef:Een ruiterpaspoort van de FNRS? Dat heeft bijna iedereen toch?
)
(zoals in stap passeren) enzovoort. just_kiki schreef:Rodo_ schreef:Een ruiterpaspoort van de FNRS? Dat heeft bijna iedereen toch?
Niet dus![]()
Ik heb 'niks'
Nergens nodig voor, overal waar ik kom mag gewoon gereden worden ( als ik het goed heb in me hoofd,zijn er maar een aantal delen in nl waar ze wel nodig zijn)
regels weet iedereen toch wel(zoals in stap passeren) enzovoort.