Even jullie tips gevraagd voor een vast wel bekend probleem.
Ik heb sinds een tijdje een paar nieuwe cavallo rijlaarzen (type winner). Ze passen goed qua hoogte, kuitmaat en voetmaat. Ze zijn nog niet helemaal ingelopen.
Maar... Als ik ga rijden, gaat mijn hak halverwege de hak van de laars zitten. Mijn hak glijdt omhoog in de laars. Dat rijdt heel vervelend! Hakken uitdrukken wordt ook lastig door dat geglij. Niet dat mijn voet helemaal omhoog glijdt in de laars, maar hoog genoeg om het irritant te vinden met rijden!
Ik hoor van meer ruiters die dit probleem hebben.
Hoe kan ik dit verhelpen? Zooltje in de laars doen o.i.d. of laten vermaken?
Het lijkt me stug dat iedereen met dit probleem niet geschikt is om zulke laarzen te hebben...
Ik draag al dikke sokken in de laarzen (tot boven mijn enkel, geen kniekousen dus). Wel rijd ik met zakjes om mijn voeten om in de laars te komen, dat is anders een heel gewurm en getrek.
Ik hoop op de gouden tip
Groetjes
Je glijdt er makkelijk in maar je gaat er dus ook makkelijk uit. Als je er moeilijk in komt misschien iets laten oprekken zodat je er makkelijker inkomt?
maar toen ik er een zooltje indeed ging het beter. ik vond ze echt niet lekker zitten met rijden alsnog. ze hebben 2 jaar in de schuur gelegen en een maandje geleden heb ik ze weer aangehad. weet niet wat er mee is gebeurt, maar nu zitten ze wel lekker en het glijd ook niet.