en volgens de eigenaren kruising tussen een Welsch en New-Forest Pony. Er was me verteld dat
ze +/- 1.40 zou worden.
Toen ik haar net gekocht had was haar paspoort niet in orde.. volgens eigenaren was ze wel ingeënt
met alle andere paarden op de wei maar waren hun het paspoort vergeten in te leveren. Meerdere
malen gebeld naar DA en eigenaren en volgens eigenaren zou ik een papier krijgen + stickers met welke
entingen ze gehad heeft maar dat duurde zolang, plus ik vermoedde dat ze schimmel had dat ik haar
zelf maar dubbel op heb laten enten en dat de dierenarts kon kijken of het idd schimmel was. + kon er
gelijk ontwormen etc.
Vermoeden werd bevestigd, pony dus direct gewassen, geënt etc. etc. (die stickers van vorige eigenaren
nooit ontvangen overigens.. had haar gekocht van een ene Conny en fam. geloof ik.. alweer tijd geleden..)
Het klikte super, tot ze samen door schrik van vuurwerk op hol zijn geslagen en mijn paard een
peesblessure op had gelopen. Mijn paard moest verplicht stal op.. wat betekende dat Misty niet
meer met hem samen kon en bij shetjes moest lopen die al jaaaaren 24/7 met zijn 2en waren.
De pony was gewend veel in de hand te zijn dus heb haar toen verkocht aan mensen die een
uitloopstal hadden en als ze oud genoeg was zou ze ingereden worden door haar kindertjes.
Ik en de bijrijdster van Gentle hebben met zn 2en keihard staan huilen toen ze opgehaald werd omdat
we er beiden zo'n verschrikkelijk leuke klik mee hadden en er constant mee liepen te fleppen en tuttelen.
Heb haar helemaal niet lang gehad maar ze had wel een plekje in mn hartje veroverd..
Aan het einde van de zomer kreeg ik een boze mail dat de pony te klein bleef volgens haar en
dat ze haar weer moest verkopen, toen ik haar contact op heb laten nemen met de oude eigenaren
zeiden hun dat ze niet wisten waar ze mee gekruisd was en dat ze ook niet wisten hoe groot ze
zou worden. Ik neem aan dat ze weer verkocht is..
Ik werd dus scheef aangekeken. Nu is Gentleman helaas ingeslapen afgelopen december.. en hij
had het zo geweldig met Misty.
Het was een geweldige kinderpony.. werd door 6 manegekindjes tegelijk geborsteld en geknuffeld
tegelijk, ik bracht haar op de fiets naar de wei en ze keek nergens van op en om. Ik wou haar eerst
niet verkopen als het goed had gegaan met Gentleman.. maar hij moest 3 mnd verplicht op stal
en dan zou ze alleen zijn.. kon ik niet maken. Wil zo graag weten hoe het met haar gaat en waar
ze terecht is gekomen..
Misty (kan inmiddels al heeeel anders heten) had een toch wel opmerkelijke bles (zie foto's), een witte
onderlip en een half witbeen (+ witte hoef) linksachter. Ik verwacht door laatste eigenaren dat ze
geen D-pony is geworden maar een B of C- pony. Ze zou nu zo'n 4/5 jaar zijn. Had als 1,5 jarige trouwens
wel een beetje een tic... kon als ze iets spannend vond ontzettend cool reageren (rustig blijven) maar ging
wel afentoe eens verschrikkelijk met haar ogen draaien. Was een heel raar gezicht.. maar ze deed het niet
constant oid.
Zou het leuk vinden foto's van haar te zien of iets van haar te vernemen..
Haar blesje en onderlip

Wakende over zn kleine meid:

Kennen jullie deze pony? Laat me dan ajb iets weten!!! Heb ook filmpjes van het poetsen, fietsen en er
mee spelen/tuttelen maar niet online (heb ik op DVD)

Ze was ook verschrikkelijk leuk.. ja lekker overbouwd.. maar