Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ppdroom schreef:@ Moska Ik zal er inderdaad meer mee bezig zijn dan gewoon vermogensbeheer omdat ik er zelf ook een paard wil stallen. Mij lijkt het handig om hooi, etc. inclusief te maken omdat het nou eenmaal goedkoper is om grotere hoeveelheden in te kopen en het moeilijk is om alleen je eigen paard te voeren in een paddock.
Ik zie dat ik nog veel uit te zoeken heb!Bedankt voor de link, ga er eens uitgebreid naar kijken!
Marion71 schreef:Er worden weer heel veel zaken door elkaar gehaald. Aantal paarden heeft betrekking op wel of niet hobbymatig houden en vergunningen e.d. die daarbij horen. Of je belastingplichtige bent als je een paar stallen verhuurt of een kleine pensionstal bent, hangt van veel factoren af. Het beste kun je dus ff contact opnemen met je accountant, gemeente e.d.
Overigens weet ik niet wat weide in jouw regio kost, maar hier een behoorlijke duit (50.000 euro per ha k.k.). Wrs kun je niet zo oud worden, dat je de koopsom + rente van de wei hebt terugverdiend hebt met hooien en stalling.
ppdroom schreef:@Moska, wanneer ben je klaar met je opleiding? Dan kom ik me bij jou informeren
ppdroom schreef:Het is overigens niet de bedoeling er veel geld mee te verdienen of rijk te worden. Wil de kosten dekken en de lening zo snel mogelijk aflossen.
jolanda20 schreef:ppdroom schreef:Het is overigens niet de bedoeling er veel geld mee te verdienen of rijk te worden. Wil de kosten dekken en de lening zo snel mogelijk aflossen.
hier moet je overigens wel mee uitkijken... als je per jaar bijv. €20.000,- aflost...
enkele jaren achter elkaar... dan KAN er wel een belletje gaan rinkelen bij de belastingdienst.
want hoe kom je elk jaar aan zoveel geld...
daarbij moet je je wel goed laten informeren over je hypotheek aflossing.
het geld wat je aflost is niet meer fiscaal aftrekbaar. ga je verhuizen... dan ben je je ingelegde geld kwijt.
je moet de voor en nadelen goed overzien en laat je wel goed voorlichten door een erkend hypotheekadviseur!!
(mocht je hulp nodig hebben... ik weet een hele goede!!! en nee.. ik ben het niet zelf)