Kalkoenen maat.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Isis_Quinto

Kalkoenen maat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 20:52

Heeey

Ik denkt dat dit al heel vaak is gevraagd, maar ik typte van alles in maar kon het maar niet vinden.

Maar ,
Ik heb nieuwe kalkoenen gekocht voor de wedstrijden , van 10 mm voor mijn C pony , is dit te klein , of moeten er langere komen?
En er zit een zwart klein puntje op , waarvoor is dit precies?
Is het trouwens handig om rubberen hoefstopjes voor in propgaten te kopen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Kalkoenen maat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 00:54

Dat zwarte puntje is wsl. een wideapuntje wat ervoor zorgt dat de proppen minder snel slijten als je een stukje over straat moet.
10 mm is voor nu prima. Bij echt natte vette klei heb ik ze liever wat langer maar da's sowieso geen fijne bodem om op te starten.
Dopjes voor in de gaten kan je prima vervangen door propjes gemaakt van een oude spons. Die blijven net zo goed zitten en zijn gratis. :D
Gewoon een schuursponsje slopen.
Wat ook ideaal werkt zijn die gele oordopjes. Als je die doormidden knipt heb je de perfecte maat om je propgaten schoon te houden.

Isis_Quinto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 07:31

Dankjewel! :D
Okee dan begin ik maar niet aan die rubberen dingen, ;)

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:32

Voor zo'n pony is dat de ideale maat! Ik rijd mijn D pony ook met die kleine kalkoenen, ongeacht de bodem.
Voor in de kalkoengaten gebruik ik propjes watten (met uierzalf) of van die kneedbare gele oordopjes. Ideaal!

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:03

Daar rijd ik mijn C en D's ook mee :) Dat zwarte ding is idd een wideapuntje. Ik zou er zeker geen langere in zetten, de meeste pony's krijgen die niet eens in de grond gedrukt als die wat hard is.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:49

Ik heb geen goede ervaringen met die rubbere dopjes om de gaten schoon te maken. Bij mij vallen ze er altijd uit en ik raak ze kwijt. Ook watjes en sponsjes vind ik niet fijn werken.
Maar laatst was ik bij een ruitersportzaak en daar verkochtte ze een soort schroefjes die je er in kunt draaien (met een schroevendraaier) en die blijven prima zitten. Mn paard heeft ze allemaal nog onder.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:51

Hoe kleiner hoe beter, aangezien je met kalkoenen het natuurlijke bewegingsmechanisme helemaal blokkeert.