Mag je in het Geestmerambacht komen te paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EAW

Mag je in het Geestmerambacht komen te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 19:36

Hoi, weet iemand of je te paard in het geestmerambacht mag komen? En kan je dan ook bij het water komen?
Is het een beetje de moeite waard?
Alvast bedankt!
Groetjes Noortje

FataFan

Re: Mag je in het Geestmerambacht komen te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:37

Er is een ruiterpad rondom het geestmerambacht. Ik weet niet precies waar deze begint. Maar volgens mij kun je dan niet bij het water komen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:22

De meeste gebieden die zijn ingericht voor toerisme, waar water wordt gebruikt om in te zwemmen en aan watersporten te doen, maag je beslist NIET met een paard te water, omdat het de kwalitiet van het water negatief kan beinvloeden en soms si de bodem speciaal bewerkt en dat trappen ze dan stuk.

het Geestmerambacht heeft specifiek bij veelgestelde vragen dit staan:
Citaat:
Is er een ruiterpad in het Geestmerambacht?
Op 20 mei 2009 is een ruiterpad geopend. Dit nieuwe ruiterpad loopt van de ingang aan het Vlasgat naar de ingang aan het Nauertogt (zuidwestzijde) en is ongeveer 3 kilomer lang.

Mag ik voor het maken van mijn trouwfoto's met een paardenkoets het gebied in?
Paarden zijn alleen toegestaan op het aangelegde ruiterpad. Het ruiterpad is niet geschikt voor paardenkoetsen.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 13-05-11 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:23

Je mag niet in het water, al doen sommige mensen het toch....
Er is een ruiterpad en ze zijn nu bezig met uitbreiding van het Geestmerambacht en dus komt er ook een groter ruiterpad :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:29

Ja, er zijn genoeg ruiters die zich niet aan regels willen houden en de boel verzieken voor andere recreanten en rustig door parken rijden over voet- en fietspaden.
Dat wil niet zeggen dat het daarom maar okee is om je niet aan regels te houden.
Je kunt het best bij de verantwoordelijke gemeente aanvragen waar je wel te water kan met een paard en of ze bij uitbreiding en aanleg rekening kunnen houden met wensen van ruiters.

Het is altijd beter om dit via de gemeente uit te vechten dan maar gewoon dwars tegen de regels in te gaan. Als er nl iets gebeurt, terwijl je in overtreding bent, heb je de wet tegen je en dat kan betekenen dat je bv moet betalen voor ziektekosten van een persoon die door je toedoen, al of niet indirect, gewond is geraakt of ziek geworden, of een schade die aan de natuur is aangericht.