Caps, hoe vallen ze?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Caps, hoe vallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 16:10

Hello :)

Ik heb momenteel zo'n 'hele oude, zwarte, simpele cap' en ik wil graag overstappen naar een modernere zoals dit model; http://www.pourcheval.nl/product_info.p ... ts_id=2158

Nu heb ik momenteel een maat 58, en wil ik graag mijn cap via het internet bestellen.
Een hele domme vraag misschien, maar schelen zulk soort modellen qua maat heel erg dat ik toch beter even nog kan gaan passen ergens?

NdV74

Re: Caps, hoe vallen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:17

Ik zou zeker eerst gaan passen. Is het niet de maat dan is het wel de pasvorm die wel/niet fijn is.
Casco bijvoorbeeld hoef ik niet te kopen, welk model ik daarvan ook pas, ze zitten allemaal even beroerd. Harry's Horse bevalt me daarintegen weer super.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 16:19

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:40

Elke maat van elk merk valt weer anders, zou dus niet direct van het internet kopen :n Ik heb mijn nieuwe cap eerst gepast in de winkel, en toen alsnog via een internetshop gekocht, maar toen wist ik al hoe ze zaten en welke maat ik moest hebben.

Op internet kun je wel mooi prijzen vergelijken, da's vaak nog wel de moeite waard. Maar altijd eerst passen, anders zou het nog wel eens een tegenvaller kunnen worden en da's zonde natuurlijk...

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:52

Ik zou persoonlijk niet op internet kopen. Een cap moet goed zitten en geen zeer doen. Ik heb nog wel eens dat een cap op bepaalde punten te krap zit en op andere juist te ruim. Ik wil je ook aanraden om te passen voordat je een cap koopt.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 14:53

Als ik jou was zou ik gewoon naar de ruitersport zaak gaan.
Sommige merken/types vallen klein uit, en sommige groot.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:57

Ik heb altijd dezelfde maat gehad in caps de laatste jaren. Gewoon 54.