Jureren in avonduren zonder overleg .....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Jureren in avonduren zonder overleg .....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 11:18

Tja sorry ik moest het topic een titel geven..... :o

Even ter informatie,
Als ik wordt benaderd om te jureren, spreek ik altijd mijn voorkeur uit naar het ochtendprogramma, zodat ik redelijk bijtijds thuis kan zijn en iig thuis kan eten. Nu zie ik net dat ik voor aankomend weekend eind van de middag / begin van de avond ingepland sta.
Op zich is dat voor mij normaal gesproken geen heel groot probleem, maar nu toevallig wel want ik heb al weken een dinerafspraak staan. Deze stond al voor de jureerafspraak en geen haar op mijn hoofd die erover nadenkt om deze afspraak te gaan afzeggen!!!
Helaas had ik afgelopen weekend een soort van gelijk probleem, mijn schrijver had een eetafspraak staan en we dachten dat we dit ruimschoots zouden gaan halen..... helaas dit liep anders

Nu vroeg ik mij af, hoe doen andere juryleden dit ????Spreek je een voorkeur uit voor een tijdstip / dagdeel?
Spreek je mocht je een jureerafspraak hebben staan geen privé dingen af?
Spreek je geen jureerafspraak af als er bijvoorbeeld een etentje in je agenda staat???

Ik ben gewoon heel nieuwsgierig hoe jullie dit doen, en of ik de enige ben die zich wel eens in de problemen weet te brengen :+ met de tijd :7

daffodil

Re: Jureren in avonduren zonder overleg .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:19

Ik jureer dan wel niet meer, maar had altijd standaard op juryplatform staan dat ik niet s avonds jureer. Bij verenigingen die belden, meldde ik dat altijd gelijk en inderdaad net als jij geef ik voorkeur op voor de ochtend. Had ik al een afspraak staan, dan zei ik erbij dat ik echt alleen smorgens kon.

Ach, je krijgt geen garanties maar meestal ging het dan wel goed.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:26

Ik geef altijd aan welk dagdeel ik niet kan, dat scheelt al. Moet ik in de avond jureren, plan ik nog wel wat 's ochtends, andersom ook wel, maar als ik de middag moet doen, blijft de rest van de dag leeg. Heb je het al aangekaart bij het secretariaat, dat je aangegeven had maar ze dit niet hebben gevolgd? Zou dat dan eerst doen, en eventueel zelf een vervanger zoeken.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 15:09

Uiteraard heb ik direct een mailtje gestuurd dat ik s'avonds echt niet kan en het voorstel gedaan om wellicht te ruilen met een andere jury, de lijsten waren nog niet per mail gestuurd dus ik dacht ik waag het erop.
Binnen 5 min had ik een mail terug dat ruilen niet kon en dat ze al iemand anders voor mij in de plaats had.... :? Nou ja ik hoef dit weekend helemaal niet te jureren, dat is ook wel eens lekker *D

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:10

Dat vind ik wel heel raar miep, voor jou tien anderen dus? Lekker hoor, dat ze zo met je omgaan.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 15:14

:j En dat is dezelfde van 2 weken geleden ;)
Ik neem aan dat jij de optelling van 1 + 1 ook begrijpt :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:15

Yep, ik noem dat zwarte lijst ;-)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 15:31

:+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:34

Ik jureer dan niet maar inderdaad hoppa op de zwarte lijst, je verhaal heb ik toen ook gelezen. Raar volk, net of dat jury's voor het oprapen liggen, ik hoor wel wat anders. Toen vroegen ze toch of je toch nog wel echt kwam de volgende keer?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 15:38

Helemaal juist Zonnetje :=
Het is jammer, want het is voor mij op circa 10 auto minuten afstand en het is ook altijd een fijne wedstrijd geweest waar ik zelf ook regelmatig als ruiter inschreef ........

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:41

Ik ben dan wel geen jury. Doe 'alleen' maar een secretariaat. En maak dus ook de startlijsten.
Ik probeer ten alle tijden rekening te houden met de voorkeur van de jury. Mocht het niet anders kunnen gaat er eerst een mail dan wel telefoontje uit naar de jury. Of ze daar bezwaar tegen hebben of dat ze liever wille dat er dan een ander jureerd. Vindt het overigens heel raar dat het secretariaat dus eigenlijk al een ander jurylid hadden!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 15:46

Ponyparadijs, je haalt mij de woorden uit mijn mond :D
ponyparadijs schreef:
Vindt het overigens heel raar dat het secretariaat dus eigenlijk al een ander jurylid hadden!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:48

Ik knijp altijd mijn handen dicht met juryleden hoor. Want ze liggen hier echt niet voor het op rapen. En probeer ook altijd iedereen (jury's maar ook deelnemers) het naar de zin te maken. Daar staan wij als vereniging ook wel om bekend! En dat ze dan binnen 5 minuten al weten dat ze een ander hebben vindt ik erg vreemd.
Maar goed jou probleem is wel opgelost!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:14

ponyparadijs, ik kom wel hoor ;-)!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:17

kleinvosje schreef:
ponyparadijs, ik kom wel hoor ;-)!

Kom jij? Je bedoelt bij ons jureren?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:18

Ja hoor, je schrijft toch dat ze niet voor het oprapen liggen ;-)!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 17:19

Nee is ook zo. En zeker op het laatste moment als er iemand onverhoops af moet zeggen!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:30

Of dat er op zondagochtend opeens al om half 9 wordt begonnen, terwijl ik een uur moet rijden en een half uur van te voren aanwezig moet zijn...... Dat doe ik ook niet hoor, het moet leuk bijven voor de hobby.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 19:42

Ik probeer altijd wel een dagdeel af te spreken en vaak zeggen verenigingen zelf al om welk dagdeel het gaat. Dan is aan jou de keuze of je ja of nee zegt. Ik ben ook niet zo van het 's middags jureren, zeker 's zomers niet in die hete auto's.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:00

Ik spreek alles vantevoren af, het dagdeel, de klasse en mijn max. aan combinaties of jureertijd.

Mocht ik een verrassing tegenkomen op de startlijst, dan trek ik aan de bel en zeg ik dat dit niet afgesproken was en of ze daar iets aan willen doen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:23

Ik heb laatst ook eens heel duidelijk aangegeven dat ik alleen 's morgens kon. Daar heb ik een paar dagen tevoren ook nog eens over gebeld om het zeker te stellen. En uiteindelijk werd ik nog 's middags ingedeeld.
Nog maar eens gebeld, maar toen hebben ze me netjes met iemand van de ochtend omgeruild.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:04

Ik spreek doorgaans een dagdeel af waarop in beschikbaar ben. En als dat afwijkt, dan neem ik contact op.

Ik sta voor as zondag (op mijn verzoek 's morgens) ook wel weer lekker ingedeeld overigens, ik begin om 9 uur, tot 12, dan is er anderhalf uur pauze en parade en dan mag ik nog tot kwart voor 3??? Tja, het is dat ik deze vereniging ken (mijn eigen oude club toen ik nog in die regio woonde) en het komt niet echt ongelegen, maar beetje vreemd begrip van de morgen hebben ze daar wel.

Tes82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:58

Dat klinkt niet echt 'juryvriendelijk', ze mogen idd blij zijn dat ze iemand kunnen krijgen.

Ik schrijf geregeld en zelfs dan geef ik een voorkeur voor een dagdeel aan en soms ook nog de klasse die ik het liefst schrijf. En daar wordt eigenlijk altijd gehoor aan gegeven :j .

carrylies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 16:52

Ik spreek altijd direct een dagdeel (met maximale eindtijd) af. Op zondag heb ik geen zin om nog na 17.00 te jureren, dan wil ik lekker thuis zijn met eten. Eigenlijk doe ik altijd de ochtenden.

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:41

Als ik benaderd wordt dan spreek ik direct een begin en eind tijd af.
Vind het erg leuk om te jureren hoor, maar ga niet een hele dag ervoor vrij houden. Werk ook gewoon doordeweeks, dus de weekeinden heb ik ook genoeg andere dingen te doen