Ik sta voor een lastige keuze. Ik heb nu een c-pony (1,35 m), die qua karakter wel geschikt voor mij is. Eigenlijk had ik al lang een grotere pony moeten hebben. Ik zie namelijk vaak meisjes van 10/11 jaar op c-pony's rijden. Nu ben ik al 18 jaar en 1,68 cm lang en ik weeg 56 kg. Ben ik niet te groot/zwaar? Ik rijd de laatste tijd niet meer, want ik ben van plan om mn andere pony te verkopen en ik wil eigenlijk graag weer vaker rijden op mn c-pony (ong 2/3 keer per week). Nu heb ik een pony te koop zien staan, ideale maat, grote d-pony namelijk. Of is een d-pony nog te klein voor een 18 jarige? Ik heb een paar keer op een paard gereden, dat vond ik niet zo leuk, dus hou ik het liever bij pony's. Of kan ik beter een e-pony nemen? Ik zou ook graag eens buitenritten willen maken met mijn pony, maar ik weet niet eens of ze wel goed verkeersmak is. Voor mij nog een reden om een andere pony te kopen. En ik weet niet of ik een grotere pony wel 'aankan', een kleine pony kan ik makkelijker onder controle houden. Ben ik hier nou de enige die op kleine pony's rijdt of zijn er wel meer?
heb je geen foto ? kunnen we het beter bekijken als je pony een beetje breed is moet dat makkelijk kunnen hoor.
Gucci_
Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-11 15:45
Op deze computer heb ik geen foto's. De eerste foto rechts bij paardeninfo in mijn profiel. Om die pony gaat het. Maar daar is niet zo duidelijk te zien of ik te groot ben denk ik.
Aroree
Geplaatst: 08-05-11 16:16
Kan makkelijk. Ik heb me zelf ook regelmatig zorgen gemaakt, ben 1.76 lang en heb een D-pony. Ik vond onlangs een oud topic terug waar in ik me al zorgen maakte toen ik 53 kilo woog. Inmiddels weeg ik wel wat kilootje meer.. maar ponylief heeft nergens moeite mee.
friesiszwart
zolang je pony er geen moeite mee heeft is er niks aan de hand.
ik zou eerlijk gezegd voor een grote pony kijken als ik jou was, dus E pony (omdat je geen paard wil). maar als je wedstrijden wil gaan rijden (tussen de paarden aangezien je 18 bent) zal het moeilijk zijn om met een pony goed mee te kunnen rijden dus dan zou ik nijgen naar een paard, maar je moet wel vertrouwen hebben op zo'n paard heb je dat niet dan heeft het geen zin.