Strandrit + Ruitervakantie in Zeeland - Burgh-Haamstede

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iffie

Strandrit + Ruitervakantie in Zeeland - Burgh-Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 14:52

Wie heeft wel eens in Burgh-Haamstede een strandrit gemaakt? Ik was bij stoeterij Woodstock voor de 6e keer op ruitervakantie en het was weer eens super. Heb meteen weer voor de zomervakantie geboekt.

Rainbow15

Re: Strandrit + Ruitervakantie in Zeeland - Burgh-Haamstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:37

Ik heb er al een paar keer gereden! en dat ga ik ook veel vaker doen.
De natuur is er ook heel mooi om doorheen te rijden met die paarden!
Echt de moeite waard!

iffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 18:44

op wie heb je gereden?

Rainbow15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 18:58

Op een hele lieve fjord, volgens mij heette zij Pia, en ook nog 1 keer op Bea!
En jij dan?

iffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 19:01

op Johnny Walker en op Mona. Volgende keer mag ik op Adevi, die is sooooo moi

Solana2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 21:54

Ik heb hier ook ooit een weekend gereden, en ik heb hier geen goede herinneringen aan. Ik vind het in een woord een vreselijke manege!

De paarden die kennen geen rem zodra ze het strand in beeld hebben. Ze gaan er gelijk vandoor in volle rengalop en dan heb je er niets meer aan. De mannelijke begeleider rijdt op een leiderspaard wat alleen maar bokt, staakt en er vandoor gaat... En als je in angst op dat paard zit en afstapt, en niet meer op wilt stappen, krijg je alleen maar beledigingen naar je hoofd geslingerd dat alle advocaten kosten op je verhaald gaan worden.. En met 'geruststellende' woorden krijg je te horen: eens in je leven ga je een keer dood, mensen krijgen bij ons een gratis helicoptervlucht aangeboden als ze van het paard vallen want op het strand kan geen ambulance komen... en de boeren steken hier af en toe in weide een soort van vogelverschrikkers in brand om de dodelijke slachtoffers bij ons te eren.

Ik vind het in een woord schandalig dat zo'n iemand uberhaupt een stal mag runnen en buitenritten mag aanbieden op het strand!

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:03

Solana2000 schreef:
Ik heb hier ook ooit een weekend gereden, en ik heb hier geen goede herinneringen aan. Ik vind het in een woord een vreselijke manege!

De paarden die kennen geen rem zodra ze het strand in beeld hebben. Ze gaan er gelijk vandoor in volle rengalop en dan heb je er niets meer aan. De mannelijke begeleider rijdt op een leiderspaard wat alleen maar bokt, staakt en er vandoor gaat... En als je in angst op dat paard zit en afstapt, en niet meer op wilt stappen, krijg je alleen maar beledigingen naar je hoofd geslingerd dat alle advocaten kosten op je verhaald gaan worden.. En met 'geruststellende' woorden krijg je te horen: eens in je leven ga je een keer dood, mensen krijgen bij ons een gratis helicoptervlucht aangeboden als ze van het paard vallen want op het strand kan geen ambulance komen... en de boeren steken hier af en toe in weide een soort van vogelverschrikkers in brand om de dodelijke slachtoffers bij ons te eren.

Ik vind het in een woord schandalig dat zo'n iemand uberhaupt een stal mag runnen en buitenritten mag aanbieden op het strand!

Hoi,,
Ik denk dat jij het hier over Stoeterij nr. 1 hebt.
Stoeterij Woodstock wordt namelijk geleid door Natascha en als je het mij vraagt is dit een vrouw...
Ik ben het wel met je eens over degene die die Stoeterij runt. Hij zit onder de drugs en alchohol. En zijn hulpje is al niet veel beter.
Ik wil alleen maar zeggen dit is NIET Stoeterij Woodstock, maar Stoeterij nr. 1.!
De paarden van Stoeterij Woodstock zijn netjes opgevoed en zijn gewoon simpel te houden en ook door kinderen...

Groetjes Amiëtte

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:07

@Solana2000: In de 17 jaar dat ik er woonde heb ik de boeren dat nou nooit zien doen. :') Wat een idioot!

Solana2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:08

Wij zijn wel degelijk bij Stoeterij Woodstock geweest en niet Stoeterij Nr. 1, geboekt bij een bekende Nederlandse organisator voor Paardrijvakantie's in binnen en buitenland.

En die mannelijke begeleider die met ons meewas toen, had een een of ander apart accent. Een vreselijke man was dat!!!

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:12

Solana2000 schreef:
Wij zijn wel degelijk bij Stoeterij Woodstock geweest en niet Stoeterij Nr. 1, geboekt bij een bekende Nederlandse organisator voor Paardrijvakantie's in binnen en buitenland.

En die mannelijke begeleider die met ons meewas toen, had een een of ander apart accent. Een vreselijke man was dat!!!

Weetje nog wanneer dit was dan.?
En was het ene Alexandor (Alex) ofzo iets.?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:14

Ik heb er een strandrit gereden maar dan op mijn eigen paard. De locatie waar we stonden kon je ook paarden huren, heette isiduna geloof ik.

Bibi66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:30

Hooooi,,
Is er toevallig ook een site van deze stoeterij woodstock? Wil al heel lang een strandrit doen, maar kan geen leuke manege vinden in zeeland. misschien is dit wat...

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:42

amiette schreef:
Solana2000 schreef:

dat was een duitse(bijna 100% zeker) man met zon vale ouderwetse bruine cap op. was in ergens 2004 volgens mij.

paarden die er toen waren, ene penny en een tovi (langere naam had die dit is afkorting)
een tinker en zon fjord die volgens mij pia heette?

er was een blonde vrouw die de eerste dag er ook liep. die hielp wel vriendelijk, was niks mis mee.

via die (nu failiete) reisorganitie geboekt, jaar erna stond er wel bij dat het extra pittige paarden bij zijn.
(ik was een reisgenote van solana2000)

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:59

paardenfreak schreef:
amiette schreef:

dat was een duitse(bijna 100% zeker) man met zon vale ouderwetse bruine cap op. was in ergens 2004 volgens mij.

paarden die er toen waren, ene penny en een tovi (langere naam had die dit is afkorting)
een tinker en zon fjord die volgens mij pia heette?

er was een blonde vrouw die de eerste dag er ook liep. die hielp wel vriendelijk, was niks mis mee.

via die (nu failiete) reisorganitie geboekt, jaar erna stond er wel bij dat het extra pittige paarden bij zijn.
(ik was een reisgenote van solana2000)

Dan snap ik het denk ik al. In 2004 waren Stoeterij Woodstock en Stoeterij nr.1 nog bij elkaar. Ik denk dan dat die blonde vrouw Natascha geweest is.
Die man is 100% duits een jaar of 25 gelden naar Zeeland gekomen en nog steeds gebrekkig Nederlands kunnen :P ( wij noemde die cap altijd de schimmel cap ^^)

Paarden kloppen dan ook :) Ik denk dat jullie net pech hebben gehad dat jullie door die man zijn geholpen.
SW en Nr.1 zijn nu uit elkaar.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:15

ahh, oke. is ook jaren geleden hoor. gelukkig dan maar.

ja die cap vergeet ik niet haha.. echt lichtbruinig van die caps die je heel vroeger had.
maar ach hij reed met cap en bleef ook wel zitten op zijn manier, denk niet dat hij zelf snel van een paard valt. maar die rit was geen succes.
ik zie inderdaad dat hij op foto;s staat bij stoeterij nm 1..

rare naam. staat wel bij dat het pittige paarden zijn.

maar dat staat dus nog niet goed bekend nummer 1?

en woodstock is dan gewoon goed en veilig.dat scheelt wel weer!

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:03

paardenfreak schreef:
ahh, oke. is ook jaren geleden hoor. gelukkig dan maar.

ja die cap vergeet ik niet haha.. echt lichtbruinig van die caps die je heel vroeger had.
maar ach hij reed met cap en bleef ook wel zitten op zijn manier, denk niet dat hij zelf snel van een paard valt. maar die rit was geen succes.
ik zie inderdaad dat hij op foto;s staat bij stoeterij nm 1..

rare naam. staat wel bij dat het pittige paarden zijn.

maar dat staat dus nog niet goed bekend nummer 1?

en woodstock is dan gewoon goed en veilig.dat scheelt wel weer!

Tja over die naam hebben wij al grote discussie's gehad :P
Als je het mij vraagt is het geen goed adres nee...
Ik ga liever naar Stoeterij Woodstock :)

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:08

Ik heb een jaar of 5 geleden daar een paar ritten gemaakt, bij manege lisiduna o.i.d. Volgens mij heette het paard Empire. Vind het een erg mooie omgeving, vooral de combi strand en bos.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:11

goed ik heb idd topics gezien waar nm 1 word afgeraden.
wij hebben die hele vakantie niet meer afgemaakt toen der tijd.
van osn groepje zijn er 2 meteen niet meer gegaan en de 2e dag was het voor iedereen over.

een ding was wel geweldig de omgeving!

omgeving was wel heel mooi als je door het bos ging. en dan later het strand op.
je kwam ook langs van die bunkers.. en we stopten midden in de duinen / bos bij zon heel mooi meer.

een route was minder mooi een heel stuk langs de weg dat was de terugweg.

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:17

paardenfreak schreef:
goed ik heb idd topics gezien waar nm 1 word afgeraden.
wij hebben die hele vakantie niet meer afgemaakt toen der tijd.
van osn groepje zijn er 2 meteen niet meer gegaan en de 2e dag was het voor iedereen over.

een ding was wel geweldig de omgeving!

omgeving was wel heel mooi als je door het bos ging. en dan later het strand op.
je kwam ook langs van die bunkers.. en we stopten midden in de duinen / bos bij zon heel mooi meer.

een route was minder mooi een heel stuk langs de weg dat was de terugweg.

Jmmr dat jullie het hebben moeten afbreken..
Wel mooi dat jullie zo van de natuur hebben genoten.!!!
Ja klopt dat kan altijd een heel zaai stuk zijn, maar ja we kunnen daar niet anders. Er is daar geen ander pad...

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:03

Hoi,,
Ik denk dat jij het hier over Stoeterij nr. 1 hebt.
Stoeterij Woodstock wordt namelijk geleid door Natascha en als je het mij vraagt is dit een vrouw...
Ik ben het wel met je eens over degene die die Stoeterij runt. Hij zit onder de drugs en alchohol. En zijn hulpje is al niet veel beter.
Ik wil alleen maar zeggen dit is NIET Stoeterij Woodstock, maar Stoeterij nr. 1.!
De paarden van Stoeterij Woodstock zijn netjes opgevoed en zijn gewoon simpel te houden en ook door kinderen...

Groetjes Amiëtte[/quote]

Nou nou Amiette,dat is stevige taal hoor, niet handig op een openbaar forum......
Laten we het nu maar niet over hebben wie er beter of slechter is, over Natascha valt ook nog het een en ander te vertellen, met als dieptepunt deze afgelopen winter, paardenminnend Haamstede sprak daar schande van...

Overal is wel wat, ik ken ze beiden alleen van gezicht, weet wel dat de paarden van Alex er altijd goed uitzien, mooie grasweides hebben, dat is bij Natascha weer juist niet.
Qua locatie vindt ik beide niets, te ver van het strand en bos, de mooiste plek was Lisiduna, maar helaas, dat is niet meer.

Een mooie stalling is Paardenhotel Burgh, maar daar kun je niets huren.

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:09

Nou nou Amiette,dat is stevige taal hoor, niet handig op een openbaar forum......
Laten we het nu maar niet over hebben wie er beter of slechter is, over Natascha valt ook nog het een en ander te vertellen, met als dieptepunt deze afgelopen winter, paardenminnend Haamstede sprak daar schande van...

Overal is wel wat, ik ken ze beiden alleen van gezicht, weet wel dat de paarden van Alex er altijd goed uitzien, mooie grasweides hebben, dat is bij Natascha weer juist niet.
Qua locatie vindt ik beide niets, te ver van het strand en bos, de mooiste plek was Lisiduna, maar helaas, dat is niet meer.

Een mooie stalling is Paardenhotel Burgh, maar daar kun je niets huren.[/quote]

Nee misshien had ik het beter niet kunnen zeggen over wie beter of slechter is, maar was beetje geschokt dus ja..
Over dat van de winter vind ik niet kloppen. Nee ik ben het met je eens dat het wel eens beter is geweest, maar SW kon toen er toen ook even niks beters van maken en na zo veel regen kon die ook bijna niet anders.
Er is een hele reddingsoperatie opgezet en ze zijn hier nog steeds mee bezig om dit allemaal kloppend te maken. Van de AID hebben ze goedkeuring gekregen.!
En dat van de locatie is persoonlijk natuurlijk.. :) Ik vind het namelijk hier ook prachtig.. Ook op Burgh is het mooi hoor.. Maar dit trekt mij meer :)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:55

Ik vindt zowieso, dat paarden een droge ondergrond moeten hebben, en liefst een schuil plaats, dat is bij Natascha nergens, dat is met wat zand en tegels niet op te lossen, jammergenoeg...
Mijn paard heeft deze winter voor het eerst 24/7 buiten gestaan, maar nooit natte voeten gehad, de ene wei is de andere niet en bij haar is het echt dramatisch, zo nat.

Ik vind het goed dat er zo bovenop gezeten wordt, er is teveel ellende,zo kan het niet,paarden door en door nat, met nat hooi en tot hun knieen in de drek.
Zo zijn er meer in de buurt, hoop dat ze de adviezen ter harte nemen, anders wordt het weer een treurige winter...

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:59

mammaslamma schreef:
Ik vindt zowieso, dat paarden een droge ondergrond moeten hebben, en liefst een schuil plaats, dat is bij Natascha nergens, dat is met wat zand en tegels niet op te lossen, jammergenoeg...
Mijn paard heeft deze winter voor het eerst 24/7 buiten gestaan, maar nooit natte voeten gehad, de ene wei is de andere niet en bij haar is het echt dramatisch, zo nat.

Ik vind het goed dat er zo bovenop gezeten wordt, er is teveel ellende,zo kan het niet,paarden door en door nat, met nat hooi en tot hun knieen in de drek.
Zo zijn er meer in de buurt, hoop dat ze de adviezen ter harte nemen, anders wordt het weer een treurige winter...

Ik zeg je nu je bent er duidelijk nog niet geweest. Op dit moment staan er 2(!) grote schuilstallen ook hebben zij altijd kuilvoer gehad en dit is natuurlijk niet helemaal droog ;)
En ja de wei ligt heeeeel laag daar dus al het water stroomt daar naar toe...
En we hopen met zun alle dat het deze winter niet zo erg wordt, maar zoals het nu er uit ziet krijgen wij nergens last van :D
En ik ben het helemaal met je eens over dat er nog heel veel paarden heel slecht staan.!

Het bovenste bedoel ik niet aanvallend.! Dit moet je goed begrijpen.! maar weet het ff niet anders te zeggen :P

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:10

Ik zeg je nu je bent er duidelijk nog niet geweest. Op dit moment staan er 2(!) grote schuilstallen ook hebben zij altijd kuilvoer gehad en dit is natuurlijk niet helemaal droog ;)
En ja de wei ligt heeeeel laag daar dus al het water stroomt daar naar toe...
En we hopen met zun alle dat het deze winter niet zo erg wordt, maar zoals het nu er uit ziet krijgen wij nergens last van :D
En ik ben het helemaal met je eens over dat er nog heel veel paarden heel slecht staan.!

Het bovenste bedoel ik niet aanvallend.! Dit moet je goed begrijpen.! maar weet het ff niet anders te zeggen :P[/quote]

Is goed joh, no problem......
Ik kom er zelden of nooit in die hoek, fijn dat ze er ook wat neer mocht zetten, de gemeente is daar ook zo tegendraads in.
Laten we hopen dat het beter gaat, en dat iedereen die met hetzelfde bijltje gehakt hebben, zich aan de afspraken houden!!

amiette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 23:11

Is goed joh, no problem......
Ik kom er zelden of nooit in die hoek, fijn dat ze er ook wat neer mocht zetten, de gemeente is daar ook zo tegendraads in.
Laten we hopen dat het beter gaat, en dat iedereen die met hetzelfde bijltje gehakt hebben, zich aan de afspraken houden!![/quote]

Kijk hier ben ik het nou helemaal mee eens.! <3