Pony bijt in stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EvaRoos

Pony bijt in stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 09:41

:wave: Hoii!

Bij ons op de manege staat een pony, die heel bijterig is als hij zijn hoofd door de staldeur steekt.
Als je er al iets te dicht bij komt legt hij zijn oren plat in zijn nek en gaat gillen.
Het kan zijn dat ze vroeger iets met de staldeur heeft gehad dacht ik zo, want als je de staldeur open doet is ze helemaal niet meer zo.

Hopelijk kan er iemand helpen

EvaRoos

Re: Pony bijt in stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 17:56

Echt niemand?
Ga er morgenavond weer heen en ik zou het fijn vinden als ik iets kan proberen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:08

Pony vindt het blijkbaar niet leuk, ziet de stal als haar eigen plekje en wil niet gestoord worden. Waarom wil je haar storen? Laat dat dier lekker zijn eigen plekje hebben. Op een manege worden de dieren al door zoveel verschillende mensen gereden dat ze weinig eigens hebben. Gun haar haar stalletje dan als eigen prive plekje.. Helemaal als het gedrag over is zodra de staldeur open gaat is er toch geen reden dit dier te storen of te willen veranderen??

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:11

Inderdaad, "graag met rust laten, mijn plekje" is wat het dier je probeert te vertellen op deze manier.

juliettepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:35

het kan inderdaad zijn dat er mischien vroeger iets geweest is maar bij ons in de manege staat er ook zo´n pony (ook een paard ) die bijt ook ik fluister dan altijd iets zoals rustig meisje/jongen kalm maar ik doe je niets of zo ik weet niet of het bij jou ook lukt maar mischien als hij weet dat je hem niks doet rustiger wordt ik hoop dat je er iets aan hebt

kwekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 07:36

Ken iemand waarvan haar paard dat ook heeft gehad, maar die heeft het gekregen omdat ze het paardje gepest hebben met die deur. En een paar keer erg laten schrikken .

nu hebben ze het gat in de deur dicht gemaakt en het probleem is bijna helemaal weg. een heel ander paardje geworden

succes ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 07:45

Bij ons op stal hebben we er ook zo een, als je alleen maar langsloopt moet je al uitkijken, en als hij brokken krijgt gooien er altijd wel kleine kindertjes de gevallen brokjes naar z'n hoofd.
zo zielig, terwijl het een heel lief beest is.