is het slim om 2e hands leren rijlaarzen te kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Popeye123

is het slim om 2e hands leren rijlaarzen te kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 21:42

De titel zegt het al...
Ik had namelijk gehoord dat als je leren rijlaarzen hebt ze heel erg vormen naar je voet, dus is het dan wel slim om ze 2e hands te kopen?

estell__

Re: is het slim om 2e hands leren rijlaarzen te kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:44

Ligt eraan. Ik heb 1 paar wedstrijdlaarzen en 1 paar 2e handslaarzen die gewoon echt "vies" mogen worden. Maar ik zou eerder zelf nieuwe kopen :j weet je zeker dat ze ook echt goed passen. Mijn 2e hands laarzen zitten namelijk LANG niet zo mooi als me eigen nieuwe

Popeye123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 21:45

estell__ schreef:
Ligt eraan. Ik heb 1 paar wedstrijdlaarzen en 1 paar 2e handslaarzen die gewoon echt "vies" mogen worden. Maar ik zou eerder zelf nieuwe kopen :j weet je zeker dat ze ook echt goed passen. Mijn 2e hands laarzen zitten namelijk LANG niet zo mooi als me eigen nieuwe

nouja ik weet nog niet of ik ze ga kopen (beetje geld gebrek), maar ik kan het me dus goed voorstellen dat ze dan niet zo lekker zitten;)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 21:46

ik vind het nogal smerig :o met paardrijden krijg je meestal toch wel zweetvoeten.

Popeye123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 21:49

@themuisje haha :D ben ik het met je eens, ik kan ze beter nieuw kopen of helemaal niet en nog even door sparen ;)

Moony_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:33

themuisje schreef:
ik vind het nogal smerig :o met paardrijden krijg je meestal toch wel zweetvoeten.

hier hetzelfde :D maar ik vind schoenen en laarzen gewoon iets voor jou en jouzelf. wel grappig: met koninginnedag dit jaar was het best wel fris, dus ik deed mijn birkenstocks uit, gympen aan en legde mn birkies op het kleedje. ze waren wel al helemaal afgedragen en het voetbed zwart. dus kwam er een vrouw en die vroeg of ze ze voor 15 euro mocht meenemen. ik verbaasd, ik wilde ze eigenlijk wegdoen al :') wat mensen soms er voor over hebben :')

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:41

Ik koop schoenen en laarzen altijd nieuw, het idee dat iemand anders met zweetvoeten, voetschimmel, tenenkaas etc in die schoenen heeft gezeten, bah....
Bowlen vind ik dan ook niks.... :D

maar ieder zn ding, als jij ze al liever ingelopen hebt omdat dat nou eenmaal niet zo'n fijn iets is met leren rijlaarzen dan lekker 2e hands kopen.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:20

Maar er zijn zat laarzen te koop die amper gedragen zijn !

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:32

Ligt eraan, ik heb 2e hands leren laarzen gekocht en ze bevallen prima! Heb er niks geen spijt van!
Niks geen beschadigingen of wat dan ook, en als je naar de prijs kijkt ben ik toch zo'n 130 euro goedkoper uitgeweest :D

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:55

Van wat ik altijd gehoord heb vormen leren laarzen zich inderdaad naar je voet. Maar mijn vader heeft zelf leren laarzen 2ehands gekocht en hij was er ontzettend blij mee en vond ze ook prettig zitten. Dus weet niet of hij een gevalletje van mazzel was of dat diegene ze weinig aan gehad had.

Maar veilig kiezen voor nieuwe kan nooit kwaad..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:56

Ik heb mijn leren laarzen 2dehands gekocht, en die zitten écht als gegoten. Als je ze ziet zou je niet verwachten dat ze niet voor mij gemaakt zijn...

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:36

Als de 2de hands laarzen zo goed als niet gedragen zijn is het in principe geen probleem wat betreft het vormen naar de voet. En of je het dan wel of niet fris vindt is natuurlijk een tweede :o .

Veel gedragen leren laarzen zou ik inderdaad niet snel doen.

Persoonlijk zou gewoon even door sparen voor nieuwe laarzen :) .

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:50

Vjestagirl schreef:
Ik heb mijn leren laarzen 2dehands gekocht, en die zitten écht als gegoten. Als je ze ziet zou je niet verwachten dat ze niet voor mij gemaakt zijn...

Hier het zelfde :D .
Heb ook nieuwe, maar ben veeel gelukkiger met mijn 2e handsjes :D .

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:55

Ligt er aan.
Ik heb 2e hands leren laarzen gehad. Maar die waren nog niet eens ingezakt.

Als iemand ze al helemaal heeft ingelopen zou ik het niet doen, want dan zitten ze naar die ander zijn voet. Lijkt me niet lekker lopen enzo

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 10:01

Het ligt er een beetje aan denk ik. Ik heb bijvoorbeeld voor mijn dochter nieuwe laarzen gekocht (maar had liever tweedehands gekocht omdat haar voeten nog groeien) Die waren er op dat moment gewoon niet in haar maat. Je moet wel de goede maat hebben (dus misschien eerst eens aan laten meten dan weet je welke maat je hebt).
Enfin, dus nieuwe laarzen. Maar inmiddels is ze eruit gegroeid. Maar de laarzen nog erg mooi.

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:53

Ik vind het ideaal. Je betaald een relatief klein bedrag voor vaak nog prima laarzen die al wel ingelopen zijn! Ik ben super blij met mijn Petrie Dressage die ik 2e hands heb gekocht!!! Ik had mijn maten laten opmeten dus heb gericht kunnen zoeken. In no-time had ik perfecte laarzen gevonden!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:55

Ik heb tweedehands petri's gekocht. Die waren nog heel weinig gedragen dus kon prima. :j Ennnn... natuurlijk een stuk goedkoper. :D