Trailermat met een "luchtje"

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

baretta

Trailermat met een "luchtje"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 18:04

Ik heb een losse (stal)mat, van 17 mm dik, voor in de trailer liggen. Op het ogenblik achter het huis. Echter als hij warm wordt omdat hij in het zonnetje ligt, dan komt er een redelijk penetrante geur vanaf.
Blijft dat zo of is dat na een paar weken "uitwasemen" buiten in de zon, voorbij ??
Kan mij iig voorstellen dat ik, als paard, niet blij zou worden als ik in die stank moest staan. Het is wel een mat die voor dierlijk gebruik gemaakt is, groeven aan de ene zijde en bobbels aan de andere.
Is er iemand hier die dit herkent en mss een oplossing heeft ??

Bvd. Grtz.

Yessy

Re: Trailermat met een "luchtje"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:12

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar droogt zo'n ding niet vreselijk uit als 'ie met dit weer in de zon ligt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:13

Kan je hem niet even flink soppen met wat chloor?

Er hoort geen lucht vanaf te komen hoor...

het is gewoon rubber toch?

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:25

rubber kan best stinken, maar lekker niet in de zon leggen. Lijkt mij beter

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 19:44

De mat ligt ook alleen maar naast het huis (en soms) in de zon, omdat ik bezig ben om mijn trailer op te knappen. Het viel mij op dat hij in de zon een "chemische ruikende lucht" afgeeft. Ik vroeg mij af of dat zo bleef als hij wat warmer werdt, uiteindelijk als je trailer ergens staat waar de zon erop staat, is het vervelend voor je paard als hij dan ook nog stinkt. Dus vroeg ik mij dit gewoon af of die lucht nog uitwasemt na een tijdje buiten. Het is idd niet de bedoeling om die mat nog tijden buiten in de felle zon te leggen, da's niet goed voor de mat idd. Alleen alle gaslucht die er nu door de zonnewarmte uitwasemt is meegenomen.
Goed schoonsoppen met iets met chloor oid gaat ook zeker nog gebeuren.

Grtz.