Een tijdje geleden heb ik dit ook gevraagd maar niet het antwoord gekregen, dus bij deze opnieuw.
Mijn verzorgShetlander, een zeer dominante pony die de baas is van haar 'kudde', doet echt vreselijk vervelend na het poetsen en werken.
Zo vandaag weer, ik wilde haar aaien, ze hapte naar mijn hand, ik haar dus een tik terug gegeven, de doet een uitval naar me en draait zich om, ik haar dus een schop onder haar kont gegeven, ze loopt met oren in de nek weg. Daarna heeft ze en nog een tijdje met oren in de nek gestaan toen we de ezel gingen poetsen, ik heb haar in lichaamstaal een waarschuwing gegeven, ze waagte het gelukkig niet om verder nog iets te doen.
Een maand of 2 geleden was het nog erger, door veel te grondwerken is het grotendeels opgelost, maar ze blijft dominant.
Ik vind het zo raar dat ze het alleen ná het werken doet, en dan niet alleen naar mij, maar ze hapt bijvoorbeeld ook naar andere bezoekers van de kinderboerderij waar ze staat die haar willen aaien, die mogen gelukkig de wei niet in.
Weet iemand wat ik eraan kan doen, moet ik haar gewoon met rust laten, of juist op haar af lopen?
Alvast bedankt,

PS: ze zal over een maand á anderhalve maand moeten bevallen, zou ze daardoor ook nijdiger kunnen zijn?
.